verrassing ... 850!

Gestart door Elgar, 21-12-2006 09:48:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Elgar

Hallo Volvo vrienden! Ik weet dat het een beetje cliche is, maar ik ga hem toch stellen:

Ik overweeg serieus om een 850 te kopen, wat een bak! (uiteraard met veel leer  ;D ) Maar ik ben er nog niet uit of het nou een station of sedan, automaat of handschakel, of T5 of 2.5 moet worden. Vooral dat T5 twijfel ik steeds meer over omdat ik begrijp heb dat ie veel meer verbruikt dan een 'gewone' 2.5 20V. Is dat nou echt zo of valt dat wel mee? En trekt een 2.5 ook straatstenen, of vallen de pk's een beetje weg tegen het hoge gewicht?
En de automaat, is dat iets om me zorgen over te maken? Om de een of andere reden denk ik namelijk altijd dat een automaat stuk gaat...  ??? En het verbruikt natuurlijk ook weer wat meer, is dat duidelijk merkbaar?

Als je nou een 2.5 handgeschakelde sedan vergelijkt met een T5 automaat station (qua verbruik dan) is dat een wereld van verschil?


(best een boel vragen zeg  :o )

What to do?!

Wellicht dat mensen hier de ervaring al voor me opgedaan hebben, en mij van de ellende van een foute aanschaf kunnen behoeden.  :)


Alvast dank voor de verheldering!

jullie toekomstige collega :)


Mods edit
r toegevoegd.

Peth©oni

wel al zoek functie en aankooptopic gebruikt neem ik aan?  :angel:

Eugene

Ga rijden en ervaar zelf het verschil tussen een 2.5 en T5. De automaat gaat zelden stuk, dus dat is al geen punt om je zorgen over te maken.

Mijn T-5 loopt 1/7, maar dat is niet echt een referentiepunt. De vorige eigenaar haalde er 1/10 mee, maar die reed in 5 dagen meer dan wat ik in 1 maand rij :P

If it's not blown, it sucks...

M a r c

een 2.5 loopt goed maar is geen snelheidsmonster, eens een turbo=altijd een turbo  :evil:  Dat extra brandstofverbruik neem je dan graag op de koop toe.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Estate 2.3 Turbo

Waarom maak je je druk om verbruik ,als je straatstenen wilt trekken en een grote auto wilt vraag ik me af

Frans 50

Citaat van: Estate 2.3 Turbo op 21-12-2006 12:58:37
Waarom maak je je druk om verbruik ,als je straatstenen wilt trekken en een grote auto wilt vraag ik me af

Ik heb een 2.5 20v en rij over 400KM een gemiddelde van exact 10.0L / 100km (hand geschakeld).. oja van de 400Km ook nog 200 km met 5 volwassenen....
Heb ook naar een automaat gezocht maar kon ze alleen vinden van erg oud en met veel kilometers....
Ik weet er nog een te staan... 1994 met een tikkende motor ook na 20min en een defecte automaat (tweede) 1300 euro...  Was twee weken geleden... kan zijn dat ie al naar Polen is... telefoon beschikbaar.

jberg

ik heb een v70 2.5 10v en verbruik tussen de 1 op 10,5 en 1 op 11 (afhankelijk van mn stemming) handgeschakeld

topsnelheid 200 km/h
acceleratie 0-100 km/h 10,1 s
verbruik binnen beb. kom 11,9 l/100km
verbruik buiten beb. kom 6,7 l/100km
verbruik gecombineerd 8,6 l/100km

ook snel zat toch?

ik heb wel is in een automaat gereden, wel nieuw type maar die maakte wel veel toeren

Eugene

Citaat van: jberg op 21-12-2006 13:48:03
ook snel zat toch?

voor normaal gebruik voldoende, maar niet bepaald snel te noemen naar mijn idee.

If it's not blown, it sucks...

daytonawim

De S70 T5 (automaat) gebruikt bij meer dan 75 % stad en korte stukken circa 1 op 9  km, op  75%  snelweg bij normaal meerrijden (en soms wat harder  ;D ;D) 1 op 11

Elgar

Citaat van: Peth©oni op 21-12-2006 09:57:19
wel al zoek functie en aankooptopic gebruikt neem ik aan? :angel:

;D

Citaat van: Estate 2.3 Turbo op 21-12-2006 12:58:37
Waarom maak je je druk om verbruik ,als je straatstenen wilt trekken en een grote auto wilt vraag ik me af

Nou dat hangt er van af wat de extra kosten zijn. Als het me 2 kilometer op een liter scheelt dan trek ik wel geen klinkers, en neem ik een 2.5 20V, maar als het verschil marginaal is, of als het pas verschil gaat maken als je flink op dat pedaal gaat staan (wat ik dan enigzins in de hand kan houden mocht ik daar behoefte aan hebben) dan neem ik wel een T5 ja. Dus het hangt wel een beetje van het verbruik af.
Als ik ongelimiteerde hoeveelheden geld had overwoog ik heus niet om een auto van meer dan 10 jaar oud met een dikke twee ton op de teller te kopen. Dat vind ik nou juist het mooie aan de 850 (en helemaal de T5), dat je een heleboel wagen hebt voor niet een heleboel geld. :)

Ik rij nu in een swift die makkelijk 1:18 kan lopen op de snelweg, maar ik hou hem zelden boven de 1:13 omdat ik altijd van die kleine k*tstukjes rij met half koude motor, dus mijn toekomstige 850* zal ook wel niet heel zuinig gaan rijden.

* = subject to approval

Maar als ik het zo begrijp maakt het dus niet zo heel veel uit (qua verbruik) of je een sedan of station hebt of een automaat of handbak. Dus daar hoef ik het niet van af te laten hangen.

Denk dat ik maar eens bij die in Huizen ga kijken. Donkerblauwe met vol-leer, wat overigens mijn enige absolute vereiste is, automaat en station. Als hij nou ook nog cremekleur leer had was ik al meteen verkocht  :eusa_whistle:


Wat is de overheersende mening hier, T5 of 2.5 20V?

duikertjuhhh

de overheersende mening is denk ik wel een T-5 ;)
veni vidi foetsie, aldus Julius Ceasar bij een klein Gallisch dorpje (vrije vert. ik kwam, ik zag en ik was zeer snel pleite)

Racingbrick

helemaal mee eens, voor mij niets anders meer.

Ludo

je kan er nog altijd gas in leggen, verbruik doet er dan toch niet toe, ook al is dat 1 op 6.  :evil:

fbm

Heb een GLE op Gas gehad en nu een T5 op benziene ::) nou ik zal je zeggen ik wil ook niks meer anders dan een turbo :eusa_dance:  (sorry Sjaak)

Je kan er ook normaal mee rijden :eusa_liar:  :eusa_whistle: :eusa_whistle: als je dat lukt ;D ;D ;D ;D ;D kom soms ook wel is 1op11/12 als ik heel rustig rijdt en me best doe.

Die extra kosten geven je echt wel een nog grotere SMILE op je gezicht.

Ik zou het wel weten ;)


Edwin

Ga voor de T-5!

Ik heb ook een T-5 gehad. Daarvoor had ik een 2.5 10V was leuk, super geluid en trok best wel lekker door tot 120.
Daarna de T-5, trok best wel lekker door tot 220.
Heb nu een V40 trekt best wel lekker tot 75... ;)

Tuurlijk, als je uit een Swift komt ga je er qua vermogen en snelheid en verder eigenlijk ook wel zo'n beetje alles sowieso op vooruit. Heb met de T-5 op winterbanden een Swift GTI (die echt z'n best deed!!) er finaal uitgetrokken. Bi j 60 km/u in z'n 1 lag ik al twee wagenlengtes voor!
Heb ook in een 20V gereden voordat ik de T-5 aanschafte en vond niet veel verschil met de 10V.

Ik heb nu dus een V40 omdat ik nou echt eens wou zien of dat zoveel voordeliger is dus wel 1op12 tov 1op7 maar ongeacht de uitkomst is de volgende auto wel weer een T-5!!   :eusa_drool: Verbruik is iets hoger maar het rijgenot is ongeëvenaard!

Pas, als je in de T-5 een paar keer hebt gereden en geplankt lijkt de rest daarna tijdens het planken errug traag!

gr. Edwin.  8)