Koplampen blijven uit, opgelost.....

Gestart door Racingbrick, 27-12-2006 09:08:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Racingbrick

Citaat van: fearless op 29-12-2006 22:15:19
Citaat van: thuur op 29-12-2006 21:30:43
Ik vind het geweldig :eusa_clap:


Gr ;D

En anders ik wel.  ;D

Mooi dat het alsnog opgelost is.  ;)  Volgens mij had ik gewoon stiekem het hele topic laten verwijderen.  :eusa_shifty:  ;)

Ik wilde eigenlijk zeggen dat het aan de schakelaar lag, maar jullie kunnen uit mijn stomme aanpak ( achter gezien)  lering trekken.
En jullie mogen me ook nog uitlachen op het einde van het jaar! ;D

Vertigo

Dit verhaal doet me sterk denken aan het vervangen van een uitlaat omdat je denkt dat die lek is.
Een andere uitlaat regelen en de huidige demonteren.
Vervolgens er achter komen dat de zojuist geregelde uitlaat niet past en er dan pas achter komen dat de oorspronkelijke uitlaat eigenlijk niet lek is, maar alleen zo'n lawaai maakt doordat er nog een gat zit voor een extra lambdasonde. En het enige wat er dus moest gebeuren het afdichten van die extra opening was...

Vulk

Dit topic is op de valreep nog topic van het jaar geworden!


Derks

Opzich wel een aardige voor een nieuw topic: wat is jouw grootste blunder.

Ik wil hem wel openen, maar ik maak nooit blunders :eusa_liar:


gr derks

thuur

Op het motor-forum durven ze er wel voor uit te komen ;D


Gr 8)

Racingbrick

#20
Kijk, motorrijders zijn wat dat betreft " opener ", hoewel ik een roffelaar ben, rij ik ook nog eens vervent op de motor... ;D

BTW, net terug uit Oberhausen, gisteravond is mn laatste nog heel zijnde dashboardlampje, die van de lichtschakelaar ook de pijp uitgegegaan.
Nu we het toch over lampjes hebben, de regelaars naast alle ventilatieopeningen, hebben die ook lampjes? net als alle schakelaars?
Het is nu wel heel erg donker geworden binnen, halve ECC verlicht, geen aansteker lampje . geen asbaklampje, en alle schakelaars zijn nu onverlicht.
Alleen de klokken hebben nog licht...

thuur

Citaat van: Racingbrick op 30-12-2006 22:46:54
BTW, net terug uit Oberhausen, gisteravond is mn laatste nog heel zijnde dashboardlampje, die van de lichtschakelaar ook de pijp uitgegegaan.
Nu we het toch over lampjes hebben, de regelaars naast alle ventilatieopeningen, hebben die ook lampjes? net als alle schakelaars?
Het is nu wel heel erg donker geworden binnen, halve ECC verlicht, geen aansteker lampje . geen asbaklampje, en alle schakelaars zijn nu onverlicht.
Alleen de klokken hebben nog licht...


Echte kerstsfeer dus, lekker knus ;D

Nee, ventilatiedingen hebben geen verlichting.


Gr 8)

fearless

Citaat van: Racingbrick op 30-12-2006 22:46:54gisteravond is mn laatste nog heel zijnde dashboardlampje, die van de lichtschakelaar ook de pijp uitgegegaan.

Weet je wel zeker dat het aan de lampjes ligt ?  :eusa_whistle:

Racingbrick

OMG,  :D, ja goeie tip, ik ga het hele dashboard vervangen....., en de accu ook maar. ;D ;D

HJ850

Citaat van: Racingbrick op 29-12-2006 21:20:04
ja lekker slim... tuurlijk werken de H1 lampjes...ik was er immers mee thuis gekomen, nix aan de hand, volgende dag waren ze allebij dood?

Toen toch maar de lampjes er uit gehaald.... en.....???
:eusa_sick: :eusa_sick: :eusa_sick:

Allebij waren ze kapot, eentje 2mnd oud en de andere 8 maanden oud of zo... :-X :-X.

De moraal van het verhaal, hoe onwaarschijnlijk ook, sluit niets uit, en begin altijd met het goedkoopste onderdeel te bekijken.

Nu Kunnen jullie ook eens lachen....

Tja, en jij had de koplampen toppics gelezen?
Niet helemaal denk ik, want dan had je gezien dat ik 2 maanden terug dezelfde foute aanname maakte.  :eusa_wall:    En zelfde waarschuwing had geplaatst  ::)

Ze kunnen echt tegelijk stuk gaan. Bij mij dan ook nog kort nadat de dashbord schakelaar het had begeven, dus twee storingen tegelijk.


speedyT5

Citaat van: Racingbrick op 29-12-2006 21:20:04
Mensen,jullie mogen me uitlachen tot jullie op de grond vallen.
Ik heb gewoon het meest idiote en domste streek van mijzelf meegemaakt uit mijn leven....

Nieuw relais werkte dus niet, het oude zag er trouwens nieuw uit van binnen...
Ik op mn daglichtjes voorzichtig naar Elianmars gereden, hij bood aan zijn licht schakelaar te proberen.
Hup, even omgezet, en nog geen licht, mijn schakelaar in zijn auto deed het wel...
sjips, wat nu, weer het noodlot tarten door met 2 gloeiende spijkers aan naar huis te rijden...

Elianmars zei, heb je de lampjes al bekeken? voordat je de stuurkolom gaat demonteren?
Eh, neen, tuurlijk niet, vanochtend was er nog een slimmerik die deze tip ook gaf...
ja lekker slim... tuurlijk werken de H1 lampjes...ik was er immers mee thuis gekomen, nix aan de hand, volgende dag waren ze allebij dood?

Toen toch maar de lampjes er uit gehaald.... en.....???
:eusa_sick: :eusa_sick: :eusa_sick:

Allebij waren ze kapot, eentje 2mnd oud en de andere 8 maanden oud of zo... :-X :-X.

De moraal van het verhaal, hoe onwaarschijnlijk ook, sluit niets uit, en begin altijd met het goedkoopste onderdeel te bekijken.

Toen effe snel 2 lampjes bij de pomp gehaald, en...... er was licht..... :-X :-X :-X

Ik heb lang geaarzeld of ik mijzelf even lekker voor lul ging zetten, nou bij deze dus..
:-X :-X :-X

Nu Kunnen jullie ook eens lachen....




i rest my case ;D

maar hoe zat het nou met die overbrugging?

Never, never gonna give you up
love you just the way you are

Racingbrick

Als ik een brug maakte in de relaisvoet, gingen 2 koplampen aan.
Ik d8 dimlicht, het bleek groot licht te zijn...
Dus daar heb ik ook nix aan gehad.
Nu moet je je wel realiseren dat de 1 e versie een andere relaisvoering heeft als de gefacelifte met de nieuwe bumpers.
Hou dat dus ook in de gaten....


elianmars

Je hebt het dus toch durven vertellen....  ;D ;D

Ik had al beloofd niks te zeggen  :eusa_shhh:

Ach, zo maak je nog eens wat mee (minimeeting SilverSand metallic sedans)  8) 8)






Het is wel vreemd trouwens dat de verlichting van jouw schakelaar is overleden nadat-ie even bij mijn wagen in het dashboard heeft gezeten...  :eusa_think:

Racingbrick

#28
Minimeeting 2 silversand metallic sedans,  ;D beiden T5 Aut en beiden bj 1995, beiden zwart leer interieur.... ongelofelijk toevallig, net als die 2 f***ing H1 bolletjes.
Het doet me alleen meer plezier naar die 2 roffels te kijken.
De jouwe is verlaagd, de mijne is verhoogd.....( nivomats)

Lampjes in de schakelaar:
Dat kan gebeuren als je er mee loopt te rommelen, de draadjes in die 2 kleine lampjes, die overigens peperduur zijn , in de schakelaar gaan dan de pijp uit.
Ik heb er nu nieuwe in zitten.

Wat hebben we nu geleerd?  altijd 2 reserve H1 bolletjes bij je hebben!! doe er je voordeel mee.
En, altijd eerst gaan beginnen aan de goedkoopste delen, als je een defect hebt, hoe stom dit ook moge zijn.

2 lampjes te gelijk k :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:apot ....... pfffff 

thuur

Citaat van: elianmars op 05-01-2007 10:12:06

Het is wel vreemd trouwens dat de verlichting van jouw schakelaar is overleden nadat-ie even bij mijn wagen in het dashboard heeft gezeten... :eusa_think:

Nee hoor, bij mij exact hetzelfde: ik haalde de schakelaar eruit om een kraakje op te lossen en bij terugplaatsen zag ik dat de verlichting was overleden :-\

Lampjes van 4,95 zijn niet alleen heel erg duur, maar ook kwetsbaar 8)


Gr ::)