Turbo en DP te vervangen zonder brug??

Gestart door Wout309t, 28-12-2006 13:26:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wout309t

Omdat ik deze beide onderdelen ga vervangen voor 'iets groters', zou ik graag willen weten of dit te doen is zonder brug?
Ik ben een goede sleutelaar, maar ik kan de auto alleen een beetje opkrikken. Is het dan te doen zonder een bruggetje, en hoeveel tijd kost het ongeveer?

Dank,
Wouter
2011 V70 2.0T R-Design MT

elianmars

Staat allemaal al op het forum vermeld, hoor.

Maar het is wel te doen. Heb het zelf ook gedaan, namelijk  ;)

Ik heb het in etappes gedaan en op m'n gemakje. Maar het moet zeker in een dag wel te doen zijn, als alles goed los te krijgen is (bij mij brak een draadeind van de oude turbo af).

Vertigo

Laatst met Hugo (The V70R Driver)samen de 3" DP onder zijn V70R AWD vandaan gehaald. Zonder AWD is die DP er zo onderuit, als alles tenminste een beetje los te krijgen is.

Ik zou zelf dat klusje niet zonder brug willen doen, maar het zou moeten lukken als de auto wat omhoog staat.

Johann

Met twee bokjes is het prima te doen. Het "op de grond" werken moet je van houden maar als dit geen probleem is dan is het zelfs iets makkelijker dan met een brug.

Lindert Bogers

Ik heb laatst de motor van mij renault 19 16 v vervangen zonder brug, ik haalde alles los aan de onderkant door de auto op 2 goede BETA bokken te zetten staat tie een cm of 30 van de grond, je kan er dan perfect onder liggen.Motor heb ik er uiteraard uitgehaald door middel van een motor takkel.

Wout309t

Motorwissel is in de regel (vind ik) makkelijker dan rotzooien in de buurt van de turbo.
Meestal schroef ik het subframe los, dan kan je de auto er vanaf takelen....

Ben geen fan van op mijn rug sleutelen, maar het zal wel moeten, dus dan gebeurt het ook.

Is het aanpassen van een downpipeflens van recht naar schuin veel werk trouwens?? Zijn allebei vlakke flenzen, dus moet niet al te moeilijk zijn toch?
2011 V70 2.0T R-Design MT

Eugene

de schuine flens is groter dan de rechte. 3" v.s 2.75" dacht ik, dus je hebt een andere flens nodig.

If it's not blown, it sucks...

Johann

De hoek waaronder de pijp vanaf het subframe komt is totaal anders..

Wout309t

Ok, de flens kan ik wel laten lasersnijden dan. Maar is de dp dus wel gewoon aan te passen met behulp van wat 3" buis en wat lasbochten?
2011 V70 2.0T R-Design MT

Johann

Citaat van: Wout309t op 29-12-2006 19:37:49
Ok, de flens kan ik wel laten lasersnijden dan. Maar is de dp dus wel gewoon aan te passen met behulp van wat 3" buis en wat lasbochten?

Flens moet op de draaibank omdat er een kamer in zit, riggel op de turbo.

Welke DP wil je aanpassen dan? Standaard?

M a r c

Ik neem aan dat je weet dat de software ook verandert zal moeten worden als je voor een andere setup gaat?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Wout309t

CiteerIk neem aan dat je weet dat de software ook verandert zal moeten worden als je voor een andere setup gaat?

Nee, dat wist ik niet..... :angel:  ???
Ik moet sowieso eerst nog een betere IC scoren en grotere injectoren voor ik de boel ga monteren en vervolgens remappen.

Ik heb een Ferrita 3" DP gekocht, maar die is voor de originele turbo.
Als ik het zo lees kan ik beter zelf een downpipe maken en die Ferrita verkopen....
Maak ik gelijk een paar kopietjes.... ;D
2011 V70 2.0T R-Design MT

Ludo

Citaat van: Wout309t op 30-12-2006 09:19:33

Ik heb een Ferrita 3" DP gekocht, maar die is voor de originele turbo.
Als ik het zo lees kan ik beter zelf een downpipe maken en die Ferrita verkopen.... 

zet daar toch gewoon een andere flens op, heb ik ook laten doen.
even meten, passen en lassen, was zo gepiept...

Wout309t

CiteerDe hoek waaronder de pijp vanaf het subframe komt is totaal anders..

en

Citeerzet daar toch gewoon een andere flens op, heb ik ook laten doen.
even meten, passen en lassen, was zo gepiept...

spreken elkaar wat tegen.... :eusa_think:
2011 V70 2.0T R-Design MT

Ludo

maakt dat wat uit dan?.
het gaat toch om het functionele.