....

Gestart door Claudia, 30-12-2006 12:10:46

Vorige topic - Volgende topic

StefanCJ

Ik had voor mijn vorige 850 een leren interieur gekocht wat uit een V70 kwam. De kabelsetjes die onder de voorstoelen kwamen waren volgens de verkoper van de gordelverklikker en voor de stoelverwarming. Op een mooie dag alles ingebouwd en als laatste de gordelverklikker en stoelverwarming aangesloten. Contact aan, stoelverwarming aan -> KNAL! PLOF! Niet een beetje een harde knal, maar echt idioot hard!

Wat bleek ... Een van de twee kabelsetjes was van de sips-bag, de voorstoelen hadden geen verwarming. Één van de sips-bags was geknald.

Toch wel zonde maar nadat ik van de schrik bekomen was kon ik er wel om lachen.  ;D

ed

Had je de stekkers eraf geknipt?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

elianmars

Citaat van: ed op 24-08-2010 09:06:38

Kan niet anders. 't Is een dikke oranje kabel van de airbag, met een groene stekker. Daar past niet zomaar een andere stekker in.

StefanCJ

Citaat van: ed op 24-08-2010 09:06:38

Yep, de verkoper had me erbij verteld dat `ie dat bij zijn eigen 850 ook had gedaan. Dat vond ik eigenlijk ... eeuuh .... niet zo heel erg netjes ... :)

niwesa

Moest de stuuruitslagblokjes vervangen i.v.m. bredere banden.
Boor de popnagels uit, blijft er bij één een stukje inzitten. Dun kruiskop schroevendraaiertje genomen om hem er voorzichtig uit te tikken. Schiet ik uit, prik een gaatje in de ashoes!  :eusa_doh:
Verkoopt helaas zijn mooie V70

joebar

Ik sleutel veel. en zit ook zo'n beetje 2-3 weken volgeboekt, en mijn zoon heeft een vriend, en de vader daarvan weet ALLES beter, en KAN alles beter....
Komt de avond voor ze op vakantie gaan bij me, "ik heb de olie afgetapt, en er kon maar 1 liter in, klopt dat?"
Ik zeg van niet, maar peil was goed dus ik besteedde er niet te veel aandacht aan, totdat  hij de auto achteruit de garage uitreed, auto ging niet meer in de vooruit.....??????
Dus ik wordt er bij geroepen, heeft hij de vergrendeling van de bak losgedraaid, en is er een pen en veer uitgevallen, en heeft hij de bakolieafgetapt, en motorolie bijgevuld  :eusa_wall: :eusa_wall:

Koopt tegen mijn advies in een scorpio, rijdt er mee naar den Helder, en op de terugweg gaat de distributiekettingspanner kapot, en slaat door het kunststof kleppendeksel heen.
Is gewoon naar huis gereden, en vraagt of ik dat kan maken...
nou kan ik wel, maar er moet een nieuwe kop op, want de spanner is uit de kop gerukt...
Oh maar ik heb er een hele reservemotor bijgekregen, misschien kun je die kop gebruiken...
Ik zeg laat maar zien, komt ie aanlopen met een inlaatspruitstuk met gasklephuis...
:eusa_wall: :eusa_wall:

Koopt hij een BX, en komt de bougiesleutel halen , wan die van hem paste niet..
Geef hem de dop16 mee, en vertelhem heel duidelijk dat hij hem goed recht moet houden, want die conische bougie's breken vrij snel af..
Komt ie met een kapotte bougie aangelopen, en een nieuwe, en vraagt of hij soms de verkeerde bougie's heeft gekregen  :eusa_wall:

Arjanestate

Citaat van: joebar op 24-08-2010 20:07:27
Ik sleutel veel. en zit ook zo'n beetje 2-3 weken volgeboekt, en mijn zoon heeft een vriend, en de vader daarvan weet ALLES beter, en KAN alles beter....
Komt de avond voor ze op vakantie gaan bij me, "ik heb de olie afgetapt, en er kon maar 1 liter in, klopt dat?"
Ik zeg van niet, maar peil was goed dus ik besteedde er niet te veel aandacht aan, totdat  hij de auto achteruit de garage uitreed, auto ging niet meer in de vooruit.....??????
Dus ik wordt er bij geroepen, heeft hij de vergrendeling van de bak losgedraaid, en is er een pen en veer uitgevallen, en heeft hij de bakolieafgetapt, en motorolie bijgevuld  :eusa_wall: :eusa_wall:

Koopt tegen mijn advies in een scorpio, rijdt er mee naar den Helder, en op de terugweg gaat de distributiekettingspanner kapot, en slaat door het kunststof kleppendeksel heen.
nou kan ik wel, maar er moet een nieuwe kop op, want de spanner is uit de kop gerukt...
Oh maar ik heb er een hele reservemotor bijgekregen, misschien kun je die kop gebruiken...
Ik zeg laat maar zien, komt ie aanlopen met een inlaatspruitstuk met gasklephuis...

Geef hem de dop16 mee, en vertelhem heel duidelijk dat hij hem goed recht moet houden, want die conische bougie's breken vrij snel af..
Komt ie met een kapotte bougie aangelopen, en een nieuwe, en vraagt of hij soms de verkeerde bougie's heeft gekregen  :eusa_wall:

Haha mooi verhaal :eusa_clap:
854 T-5 ROOD 1994

joebar

Maand of wat geleden komt er een buurman aanlopen met een veerpoot van zijn motor..
Of ik de binnenpoot met persluchtsleutel los kan maken, want dat had hij gelezen op internet..
Tuurlijk geen probleem  :eusa_snooty:

hij houdt de onderpoot vast, ik pak de persluchtsleutel ( zo'n grote voor vrachtwagens, die lag op dat moment voor het grijpen) verlengde dop er op, en geef dat ding een hengst....

Ijzige schreeuw, buurman met poot en al de smeerput in,, lijkbleek staat ie op. en hangt die poot aan zijn vinger die opeens de andere kant op wijst...

Had ie zijn vinger door een gat gestoken waar de remslang doorheen liep, en de bout kwam niet bij de eerste slag los, en toen schoot ie uit zijn hand....

was een retourtje canisiusziekenhuis.....

( heb in de tijd dat ie thuis zat maar uit schuldgevoel de keerring van de poot vervangen)

Sven850

Citaat van: joebar op 24-08-2010 21:49:57
Maand of wat geleden komt er een buurman aanlopen met een veerpoot van zijn motor..
Of ik de binnenpoot met persluchtsleutel los kan maken, want dat had hij gelezen op internet..
Tuurlijk geen probleem  :eusa_snooty:

hij houdt de onderpoot vast, ik pak de persluchtsleutel ( zo'n grote voor vrachtwagens, die lag op dat moment voor het grijpen) verlengde dop er op, en geef dat ding een hengst....

Ijzige schreeuw, buurman met poot en al de smeerput in,, lijkbleek staat ie op. en hangt die poot aan zijn vinger die opeens de andere kant op wijst...

Had ie zijn vinger door een gat gestoken waar de remslang doorheen liep, en de bout kwam niet bij de eerste slag los, en toen schoot ie uit zijn hand....

was een retourtje canisiusziekenhuis.....

( heb in de tijd dat ie thuis zat maar uit schuldgevoel de keerring van de poot vervangen)

Auw...
XC40 T4 Recharge

UserID6342

Citaat van: joebar op 24-08-2010 20:07:27
Ik zeg van niet, maar peil was goed dus ik besteedde er niet te veel aandacht aan, totdat  hij de auto achteruit de garage uitreed, auto ging niet meer in de vooruit.....??????
Dus ik wordt er bij geroepen, heeft hij de vergrendeling van de bak losgedraaid, en is er een pen en veer uitgevallen, en heeft hij de bakolieafgetapt, en motorolie bijgevuld  :eusa_wall: :eusa_wall:

Komt ie met een kapotte bougie aangelopen, en een nieuwe, en vraagt of hij soms de verkeerde bougie's heeft gekregen  :eusa_wall:
Brrr, moe word ik van dit soort gastjes..... ik heb ze hier ook gehad en verwijderd ;D

joebar

oh ja ..
een seat even de motorkap van spuiten, sta vol bewondering het resultaat te bekijken...
hing aan het plafond, roept mijn vrouw voor koffie....
Ga in de tuin zitten met een lekkere bak koffie, en ff mijn longen schoonhoesten  :eusa_whistle:

Kom 10 minuten later in de garage, zit de kap strak tussen het plafond en de garagedeur...

Afstandbediening van de deur in de kontzak, was ik op gaan zitten, en de deur was rustig opengegaan, had ik door de draaiende compressor even niet gehoord  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

tackle

ooit een alfa op straat in de kleur blue ollandese gespoten met een zo'n electrische plantensproeier van vroegah.
Goeie lak, want nu ongeveer 21 jaar later zit het nog op de parkeerplaats waar ik de auto heb gespoten.

bullit1991

Ik moest een keer een bij mijn eerste stageadres een dimlicht van een ford mondeo verv. Maar zo'n motorkap moet met de sleutel open, dus motorkap open gemaakt en de sleutel op de motor gelegd, lampje vervangen en ik gooi de kap dicht. Wil ik het lampje testen, he waar is de sleutel nou??

UserID6342

Ja en hier vandaag ook een vreselijke strakke actie van ons.....

Ron had gisteren op de VKB een nieuw verdelerkapje en relais 101/102 gescoord.  ff snel erin zetten, half in het donker.  Relaistje was met een poep en een scheet gebeurt, kapje ook zo gewisseld en toen weer starten en niets.... Huh ?  Niets, dat moet....  Nog een keer starten dan, en weer helemaal noppes.  Ok, losschroeven weer.  Mwuh rotor is ook half gaar, ook meteen maar een nieuwe erin dan.  Weer dicht, weer starten en nog steeds niets.  Euh ?  Weet je zeker dat je de kabels er goed heb opgedrukt ?  Even in Vadis kijken en meteen de kabels omgeprikt volgens lijstje, weer niets dus.  Godver de godver, zitten de kabels er verkeerd op.

Wibo even bellen (stom natuurlijk achteraf gezien want me eigen 850 stond erlangs....) samen even de kabels nagelopen en starten en vroem.  Roffeltje deed het weer.  Wijze les, nooit 'ff snel' verdeelkap omwisselen half in het donker.  Dat gaat 'm niet worden.

wepster

Citaat van: Dirk342 op 01-11-2010 18:43:30
Ja en hier vandaag ook een vreselijke strakke actie van ons.....

Ron had gisteren op de VKB een nieuw verdelerkapje en relais 101/102 gescoord.  ff snel erin zetten, half in het donker.  Relaistje was met een poep en een scheet gebeurt, kapje ook zo gewisseld en toen weer starten en niets.... Huh ?  Niets, dat moet....  Nog een keer starten dan, en weer helemaal noppes.  Ok, losschroeven weer.  Mwuh rotor is ook half gaar, ook meteen maar een nieuwe erin dan.  Weer dicht, weer starten en nog steeds niets.  Euh ?  Weet je zeker dat je de kabels er goed heb opgedrukt ?  Even in Vadis kijken en meteen de kabels omgeprikt volgens lijstje, weer niets dus.  Godver de godver, zitten de kabels er verkeerd op.

Wibo even bellen (stom natuurlijk achteraf gezien want me eigen 850 stond erlangs....) samen even de kabels nagelopen en starten en vroem.  Roffeltje deed het weer.  Wijze les, nooit 'ff snel' verdeelkap omwisselen half in het donker.  Dat gaat 'm niet worden.

of je zorgt voor een goede vraagbaak(telefoonlijntje ;D)