....

Gestart door Claudia, 30-12-2006 12:10:46

Vorige topic - Volgende topic

rpakuypers

Een stuk uitlaat voor de laatste demper van een 945 TDIC met de flex doorgejast zonder bescherming rond de neus en mond ............. met een afropruik had ik zo door kunnen gaan voor Marvin Gay  :P

Groet,
Roger

daytonawim

Ach gelukkig zit er tegenwoordig geen asbest meer in de uitlaat  :eusa_whistle: :eusa_whistle:

Sem

Toen ik nog bij Ford werkte het volgende gedaan..:

Bij een beurt trek ik altijd eerst de peilstok omhoog en druk ik de oliedop in het slot van de motorkap. Zo kan ik nooit vergeten olie in de motor te doen. Enfin...  met alleen een APK is dat natuurlijk niet nodig. Ik dus een mondeo 2.0 automaat de brug op en kapje open.. ff checken.. kapje dicht.. brug omhoog.. ff checken.. Roept de receptionist in ene dat de auto ook maar meteen een jaarlijkse oliebeurt moet hebben. Ik dus die plug los en filter vervangen... boel weer dicht en klaar! Brug zakken.. handen wassen.. instappen met het idee om de auto warm te rijden voor een 4 gas meting. Ben ik 50 meter van de zaak af.. houd dat ding in ene in. Ik dus wat extra gas erop.. en flop. UIT!!! Alle lampjes branden.. Ik dat ding uit laten rollen en daarna nog maar een keer starten. NIKS!  :-\ Denken.. denken.. nog eens denken.. Uh..  ff olie peilen.. Juist, niks dus!  :-[ Ik naar de zaak lopen en de service wagen ophalen met een kan 5L olie erin. Nou.. Olie erin en starten.. Niks.. nog eens.. niks... sjips.. aanslepen dan maar? Die zuigers zullen toch op één of andere manier los moeten komen..  ;D Ruk.. automaat.. niks aanslepen dus. Ik weer naar de zaak en kom terug met twee dikke accu's. De hele zooi doorgeschakeld aangesloten en starten maar! Hup.. één keer rond..  nog een keer.. hup.. twee keer rond.. en zo ging ie steeds verder! Na vier a vijf keer sloeg ie aan.. klonk nog een beetje rauw en liep daarna schitterend..  :eusa_dance:  :eusa_shifty:  Aangezien het oude vrouwtje maar 2000km per jaar reed hebben we het er maar op gegokt dat het goed zou komen..  :eusa_naughty: jaja.. ik weet het. Nu 7 jaar later rijdt ie volgens mij nog..  :eusa_whistle:  

p.s.  achteraf blunder of niet? Ik werd dus gestoord tussen een APK keuring door.. Toch ahcteraf wel mijn fout natuurlijk, maarrrrrrrr let op! Het olie lampje werkte dus achteraf ook niet, want er brande op het moment van vastlopen helemaal niets!  :eusa_think:

peteRRR

Dat ik vandaag na het wassen van de auto op weg was naar m,n maat en net op de snelweg door de bocht ging

en kloekerdiekloekkloek geluiden waarnam van voor links,ik ben gelijk van het gas af gegaan en stil gezet zodra het kon.

Pats,...was nog niet uit de wagen en daar was de ANWB  ;D,....toevallig,eerst even kijken en besloten daar weg te gaan om een goede

plek te zoeken die heel dicht bij was,...ik had in m,n hoofd dat de aandrijving op spatten stond of zo iets.

Krik d,r onder,zegt de man van de ANWB in eens,er zit ruimte tussen je schijf en het wiel,kijkerdiekijk en ik was al snel weer gelukkig. :D

Alle 5 de wielbouten zaten los  ???,..ik had ze op de krik wel de bekende tik gegeven maar was ze vergeten aan te draaien op de grond.

2de keer in 15 jaar tijd,...dus het valt nog wel mee. ;D

Groet.

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Galactica

Bij een 940 oliedrukregelaar voor carterplug aangezien. :eusa_doh:
Laatste keer dat ik zelf iets heb geprobeerd.

hvdmountain

Citaat van: peteRRR op 07-08-2011 20:37:18
Dat ik vandaag na het wassen van de auto op weg was naar m,n maat en net op de snelweg door de bocht ging

en kloekerdiekloekkloek geluiden waarnam van voor links,ik ben gelijk van het gas af gegaan en stil gezet zodra het kon.

Pats,...was nog niet uit de wagen en daar was de ANWB  ;D,....toevallig,eerst even kijken en besloten daar weg te gaan om een goede

plek te zoeken die heel dicht bij was,...ik had in m,n hoofd dat de aandrijving op spatten stond of zo iets.

Krik d,r onder,zegt de man van de ANWB in eens,er zit ruimte tussen je schijf en het wiel,kijkerdiekijk en ik was al snel weer gelukkig. :D

Alle 5 de wielbouten zaten los  ???,..ik had ze op de krik wel de bekende tik gegeven maar was ze vergeten aan te draaien op de grond.

2de keer in 15 jaar tijd,...dus het valt nog wel mee. ;D

Groet.

Vergelijkbaar...

Tijdje geleden bij Sander (Sbv) m'n voorste remslangen vervangen. Nadat alles er weer op zat een testrondje gereden. Sander: "Zo, nieuwe stabi-stangetjes nodig?" Ik: "Ja, maar nu rammelen ze ineens wel érg hard. Zeker een tik gehad op de eens of andere manier, concludeer ik." Afijn, remmen deed 'ie prima. Op de terugweg naar huis erger ik me met elke meter steeds meer aan het gerammel en het lijkt steeds erger te worden.... Vlak voordat ik de snelweg op wil gaan bedenk ik me: "#@%^&T hebben we de wielbouten wel aangedraaid???" Niet dus... Sommigen waren er met twee rondslagen uit. :eusa_shifty: Oops.

KIM

De 740 werd vorige week afgekeurd op slechte remvertraging van de handrem.
Hmm, vorig jaar de kabel vervangen want toen brak de kabel net na de keuring.

Marjolein had al geklaagd dat de werking van de handrem slecht was, maar de meesten weten net als ik dat het Volvo systeem niet zo heel geweldig werkt.

Nu dan toch maar kijken... Het element dat de remschoen uiteen moet drukken zat dus mooi verkeerd om terwijl er notabene een pijl op staat.

De handrem werkt nu bijzonder goed!

Piere

De receptionist bij ons vertelde over een kerel op z'n vorig werk; in de Audi-garage.

Ze hadden die kerel dus de opdracht gegeven om een oliedruksensor te vervangen. Iederee speelde het spelletje mee en ze hadden'm wijsgemaakt dat hij dat kon zonder de olie af te laten want ja, zo'n dure olie moet je niet zomaar gaan verspillen hè..
Dus hij draait die sensor los.... Vraagt nog es na of het écht wel zo is en krijgt als antwoord dat hij het simpelweg snel genoeg moet doen.
Sensor verder losdraaien, nieuwe sensor klaar in de andere hand

En natuurlijk, een flinke oliedoop :eusa_whistle:
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

dita

uhhm, bij het vervangen van m'n achterlichten de steeksleutel laten vallen,
onderin dus, en daar zit ie nog steeds ergens  :eusa_whistle:
Alcohol doesn't solve any problems.....
But then again, neither does milk

Laserblue

Citaat van: dita op 22-08-2011 17:25:07
uhhm, bij het vervangen van m'n achterlichten de steeksleutel laten vallen,
onderin dus, en daar zit ie nog steeds ergens  :eusa_whistle:

ja, dat was echt dom  :eusa_whistle:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

pwassink

Vandaag een leuke, duurde even voordat ik hem doorhad..

had een lekke vacuumslang op de 245 zag ik, dus even naar de schuur, daar een  passend stukje nieuwe slang vd rol gehaald,
die met verse klemmetjes uit een ander bakske gemonteerd, even proefdraaien, nou eehm nee niet dus ..

Van alles nagelopen en bekeken, maar niet de nieuwe slang, die was immers nieuw, dicht en goed ..

Na eigenlijk alle ander zaken nogemaals te hebben gecontroleerd toch even die vervangen slang goed bekeken,
die zat dus potdicht bleek bij een doorblaaspoging, er even 8 bar op gezet en plop daar kwam de obstructie voor de dag,
een of ander insect vond het ook wel een leuk huiske/nest whatever ..

Volgende keer test ik dus zelfs nieuwe slangen voor montage ..  :angel:

En de term "debuggen" geld dus ook voor slangetjes in ouwe volvo's

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

MVeldhuis

Jaar of 10 geleden toen ik bij de vw/audi garage werkte had ik de koppeling van een caddy sdi vervangen, ik had een collega er even bij gevraagd om te helpen met het plaatsen van de bak, en hij had met een sleutel aan de krukas gedraaid totdat ik de bak erop kon schuiven.
Ik verder keurig het bakje afgebouwt maar natuurlijk nooit aan distributiekant gekeken aangezien ik daar niks had gedaan.
Motor gestart en ik hoor tik tik tik en zie een krukaspoulie met een noodgang door de werkplaats rollen waarna het blokje snel ophield met pruttelen.
Mijn collega had dus de sleutel op de centrale krukasbout laten zitten en ik had daar nooit bij stil gestaan, die sleutel is ergens achter gekomen en daardoor heeft de krukas zichzelf losgedraaid zegmaar. Ik mooi nog een dagje sleutelen om er een nieuwe kop op te zetten ivm enkele kromme kleppen. ;D

Achteraf gezien was het wel heel komisch om die poulie door de werkplaats te zien gaan maar toen ik op het moment zelf aan mijn chef mocht uitleggen wat er was gebeurt vond ik het minder grappig. :P

Ben

Proberen met de sleutel van de Matiz, de Volvo open te maken.
Toch maar eens een andere sleutelhanger aan doen  :P