....

Gestart door Claudia, 30-12-2006 12:10:46

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

:)

Dat had ik laatst met de V70. Sleutel in het contact, niks. sjips, stuurslot gaat niet los!
Het was de sleutel van de 850 ::)

COPPEHER

Citaat van: )()()sT op 02-10-2011 09:38:27

Dat had ik laatst met de V70. Sleutel in het contact, niks. sjips, stuurslot gaat niet los!
Het was de sleutel van de 850 ::)

Dat is ook wel heel erg vervelend, als je zo'n fout kan maken ::)

)()()sT

Ja erg hè. Was er helemaal ontdaan van.

;D

MVeldhuis

Daar ken ik ook een leuke van:

Ford sleutels kunnen elke ford op slot doen, alleen open doen ben je de bijbehorende sleutel voor nodig.
Mijn dinnetje heeft dus een ford fiesta en ik was voor het huis aan een andere ford fiesta (beide zwart) aan het sleutelen geweest, ik was intussen klaar maar had de sleutels nog in het contact zitten en was even naar binnen gegaan om een bakkie te doen.
Dinnetje ging intussen boodschappen doen en toen ik terug bij de auto kwam zat de deur dus op slot. Ik piekeren en piekeren hoe dat nou kon, tenslotte dinnetje gebeld en gevraagd of ze toevallig de verkeerde auto had geprobeerd mee te nemen, en idd had ze even aan het slot zitten frunniken, kwam erachter dat het niet werkte en zag vervolgens dat ze bij de verkeerde auto stond.
Met dat gefrunnik had ze dus wel mooi de auto op slot gedraaid ;D

MrCain

Een paar jaar geleden een ouwe Celica gekocht met defecte motor. Leuk hobby projectje  ;D .Een donor bij gekocht met een 2.0 16V en deze overgebouwd. Brandstoftank en leidingen overgezet en natuurlijk van te voren goed gereinigd. Na een klein jaartje kon de Celica eindelijk gestart worden  :eusa_dance: dus een paar liter benzine in de tank en starten maar!

Motor starte perfect en stationair liep hij ook goed, maar toen gas geven....... hokte en proeste : kwam niet op toeren..... Aangezien er als 1ste instantie een carburateur motor in zat en nu een met elektronische injectie (volledige boom over moeten zetten met de zekeringkasst etc etc....) dacht ik dat ik iets niet goed had aangesloten..... een hele week zitten meten en testen en er niet uit komen..... :eusa_doh:

Komt mn vader er bij : "jongen, zit er wel benzine in de tank?" ik een beetje geiriteerd : "wat  denk je nu zelf, heb er (dacht ik dus......) 10 liter in de tank gegooid!" Mn vader begind te lachen en pakt een jerrycan en giet er 15 liter bij. En wat denk je: lopen als een tiet die auto!

Had dus, na een poosje nadenken, net aan 3 liter in de tank gegooid..........zat dus duidelijk niet genoeg benzine in de tank om volledige benzine druk te krijgen...... :eusa_wall:

Mn vader lachen : "en jij heb net je papieren vor monteur gehaald?? wat heb jij in godsnaam uitgevoerd daar op school!"

En dit is nu 10 jaar geleden en moet het nog steeds aanhoren..... :eusa_doh:
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

CarolineB

Citaat van: MrCain op 02-10-2011 16:47:57
En dit is nu 10 jaar geleden en moet het nog steeds aanhoren..... :eusa_doh:

Ernest moet ieder jaar van mij horen dat ik liever niet meer heb dat hij de winterbanden onder mijn auto zet. Hij heeft een aantal jaren geleden vergeten een wiel goed vast te zetten.
Na een paar dagen dacht ik dat mijn auto instortte, wat een herrie. En hij maar beweren dat het echt niet kon komen door de bandenwissel  :eusa_snooty:

sven0503

sta ik bij de pomp af te rekenen..

ik denk, doe 't wel ff met de creditcard van de ANWB.

Tot 3x toe de pas door de lezer gehaald... 3x error... huh wat raar....
en dan er pas achter komen dat je je ANWB lidmaatschaps pas gebruikt i.p.v. je ANWB creditcard ...  :eusa_wall: :eusa_wall:

nbohemen

Ik schaam me kapot maar hier mijn blunder.
Was bezig met het vervangen van veerpootrubber.
Vervolgens de veer in de veerspanners en ik kreeg die veer maar niet klein genoeg om over de schokdemper heen te kunnen.
Toen ging het me dagen. Je kan de schokdemper natuurlijk ook even uittrekken. Dan past het makkelijk.  :eusa_wall:

Broabander

Na de 'restauratie' van mijn oldtimer brommer, niet echt volledig maar wel helemaal uit elkaar getrokken, alles gepolijst en frame gepoedercoat etc, ding terug in elkaar gezet en testritjes maken. Alles prima en lekker, koppeling afgesteld, carburateur afgesteld, even klaar maken voor een stukje volgas optrekken maar toch maar even keren want de straat was de andere kant op toch wat langer. Ik geef dus gas (om te gaan keren denk 20 meter verderop, draaicirkel van een 850) maar voordat ik 30 rijd ineens een hels kabaal, wiel slaat vast en ik kon hem nog nét overend houden. Net gepoedercoate achterbrug vol met krassen, gebroken ketting, tandwiel diep bekrast, dingen verbogen.

Wat bleek nou: ik had de kettingspanners, die het achterwiel op hun plek hielden, niet vastgezet; er zat geen moertje op. Door het optrekken en de 9pk op de ketting is het wiel dus naar voren getrokken, is de ketting eraf gelopen omdat hij te slap zat en heeft zich met een klap in de rondte geslingerd, gelukkig tegen de achterbrug en het chromen kettingkast ding aan en niet tegen mijn (blote, want korte broek) onderbeen...

Daarnaast eens een uitlaat willen loshalen toen ik thuis kwam van school, maar niet gewacht tot hij afgekoeld was. Dus 10cm na de uitlaatklep vastgepakt; ik kan je verzekeren: AU! Heb nog twee jaar met een litteken gelopen, is nu wel redelijk weggetrokken.

Met de 440 wel eens een bahco tussen radiateur en airco-radiateur laten vallen. Op een parkeerplaats. Langs de snelweg. Uiteindelijk met veel pijn en moeite na een half uur met touwtjes en tangen dat ding eruit gekregen. Lekker als je bij je ouders op bezoek gaat. Hi mam, hi pap, eerst even m'n handen wassen! ;D
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

The Demon

Zal ik het dan ook maar een keer opbiechten?

Bij de Metsubsidie Galant (Bj 1980) van mijn pa de startmotor vervangen, daarvoor moest het inlaatspruitstuk eraf.
Los ging goed, startmotor eraf ging ook zonder opzienbarendheden.

De boel teruggebouwd en starten met dat ding.............................................................................

De hele straat in een dikke witte rook  ??? ??? ???

Ik was vergeten om de nieuwe pakking te plaatsen terwijl die gewoon klaar lag  :eusa_doh: :eusa_doh: :eusa_doh:

Groet,
The Demon.

wietseschuiling

Lang geleden een mooie zundapp 50cc gekocht, helemaal uit elkaar
gehaald. Gespoten en de nieuwe aanwinst weer in elkaar gezet.
Heel mooi gepoetst,  en dan proefrijden natuurlijk. Aan het eind van de
straat staat een schrikhek waar toen altijd de dame stonden ...Dus
volgas richting schrikhek en de dames en dan ineens remmen..remmen....
sjips geen remmen en langs het schrikhek de grote sloot in godv..de..godv
vergeten de remstang van het achterwiel vast te zetten  :( >:( ;D ;D
haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt

Broabander

Ja dan kun je trappen tot je 'n ons weegt ;D Voorrem redde het ook niet?

Ohja ook nog met m'n 440, wielen van voor naar achter verplaatst en andersom. Enfin, je ziet hem al aankomen, 2km later '*** hé, lekke band ofzo!' *hobbelhobbelhobbelhobbel'

Naafkappie dr af, een bout viel er los uit en de rest kon ik met de hand vastdraaien. Na de bandenwissel wel vast gezet maar niet nagedraaid op de grond.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Snellebaksteen

Zo heb ik een versnellingsbak van een trabant compleet met aandrijfassen vervangen omdat er iets trilde. Bleek ook een los zittend wiel te zijn.....
:eusa_silenced:
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

cas

Citaat van: Snellebaksteen op 16-12-2011 00:51:21
Zo heb ik een versnellingsbak van een trabant compleet met aandrijfassen vervangen omdat er iets trilde. Bleek ook een los zittend wiel te zijn.....
:eusa_silenced:

whooeehaaahaha! haha. die vind ik mooi!  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

V70geRwin

Citaat van: koen.s op 17-12-2011 17:30:20
Distributieriem vervangen, alleen de oude terug gemonteerd.
Toen ik ging opruimen lag de nieuwe riem op mn kist, kon ik de boel weer uitelkaar halen.

;D :evil: