Even voorstellen

Gestart door J-P, 31-12-2006 15:44:30

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Citaat van: Turbobiker op 10-01-2007 19:23:15
Citaat van: Claudia op 10-01-2007 19:19:45
Citaat van: Turbobiker op 10-01-2007 19:17:08

(maar trek je van mij niets aan, ik vind alles wel interessant en zo weet je ook weer beter wie wie is op dit mooie forum ;) )

En Turbobiker wil van kinds af aan al moderator worden...ergens....maakt niet uit waar.
Maar niemand wil hem in dienst nemen als zodanig....dus laat hem maar :)
Verder deugt ie echt wel, hoor!

:-*

Ik zou er bijna een forum voor openen om dat mee te maken.... ;D

Wellicht een forum "Tegeltjeswijsheden...."  ;)
Dan post ik de eerste "Sprak opa" wel  ;D ;D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Turbobiker

Kan iemand die laatste post aub verwijderen >:(
De Tussenpaus

Misha

Citaat van: Turbobiker op 10-01-2007 21:26:22
Kan iemand die laatste post aub verwijderen >:(
Ik zou het zelf kunnen doen.... (sprak opa)
Maar... Nee.
Sorry, niet gemotiveerd.

J-P

Maar motorrijders zijn nu eenmaal een beetje vreemd ;D

Kan ik wel uitleggen hoor, dit is een voorsteltopic waarin ik aangeef wie ik ben en ik ben een motorijder die toevallig een Volvo 850 heeft gekocht. Ik zal nooit een automobilist worden ook al heb ik dan nu een auto. Het is net zoiets als emigreren, je kunt je nog zo aanpassen aan de lokale bevolking maar uiteindelijk blijf je een andere basis hebben dan de lokalen...

Ik kan me voorstellen dat dat vreemd lijkt. Ik maak ook verschil tussen motorrijders en mensen die een motor hebben ;-)

Taranis

Citaat van: Claudia op 01-01-2007 20:20:44
Zoooo, JeePee.....jij durft!

Hij heeft het nieuwe type, das 't verschil ;) ;D (maar ook in het echt een mooi ding)

On-topic: ik had niet verwacht dat jij als motorrijder je hier aan zou melden!  :o

Paar maanden terug was je er nog trots op dat je geen auto had  :P

Misha

Citaat van: Taranis op 11-01-2007 20:42:44
paar maanden terug was je er nog trots op dat je geen auto had :P

Soms moet je je trots opzij zetten voor het algemeen nut of praktische zaken.....

Ennuh... Echte motorrijders mogen er altijd langs in de file hoor !

Taranis

Citaat van: Misha op 11-01-2007 20:45:30
Soms moet je je trots opzij zetten voor het algemeen nut of praktische zaken.....

Ennuh... Echte motorrijders mogen er altijd langs in de file hoor !

Helemaal mee eens... ben dan wel fan van de 850, maar m'n motor gaat toch écht ten allen tijde voor. Alleen ben ik een watje en dus heb ik geen zin om in de winter op de motor te zitten verkleumen :P

Overigens heb ik op de motor altijd het idee dat je in de file wel kunt zien welke automobilist ook motor rijdt en welke niet... sommigen zien je best maar maken echt geen aanstalten om ruimte te maken.

Turbobiker

Citaat van: J-P op 10-01-2007 22:41:19

Maar motorrijders zijn nu eenmaal een beetje vreemd ;D

Kan ik wel uitleggen hoor, dit is een voorsteltopic waarin ik aangeef wie ik ben en ik ben een motorijder die toevallig een Volvo 850 heeft gekocht. Ik zal nooit een automobilist worden ook al heb ik dan nu een auto. Het is net zoiets als emigreren, je kunt je nog zo aanpassen aan de lokale bevolking maar uiteindelijk blijf je een andere basis hebben dan de lokalen...

Ik kan me voorstellen dat dat vreemd lijkt. Ik maak ook verschil tussen motorrijders en mensen die een motor hebben ;-)

:eusa_doh:

Was maar een geintje (maar motorrijders zijn blijkbaar makkelijk uit de kast te lokken ;D )

Citaat van: J-P op 10-01-2007 22:41:19

Dat verschil merk ik ook. Met die laatste heb ik meestal 'ruzie' onderweg. Vreemd genoeg zijn dat vaak BMW rijders :eusa_think: )
De Tussenpaus

Taranis

Citaat van: Turbobiker op 11-01-2007 20:52:08
Vreemd genoeg zijn dat vaak BMW rijders :eusa_think: )

Ik wil motorrijders niet afzeiken, 't zijn in mijn mening 9 vd 10x betere verkeersdeelnemers dan automobilisten, maar vaak valt op dat de BMW rijders soms wel eens denken dat zij onkrenkbaar zijn...
Reed vorige week 'file' met een gangetje van 50-60 op de snelweg... knalt er nog 1 tussen door met op z'n minst 80, mét z'n koffers d'r op...  :o

Maar ja... altijd beter dan chopperrijders, die altijd te beroerd zijn om te groeten :P

Vraag ik me eigenlijk af... wat rijdt Turbobiker zelf? (behalve die ouwe vaalgroene 850 :P )

Misha

Het meest bizarre voorval wat ik ooit heb meegemaakt met motorrijders:

Terug van de Formule 1 op Spa (3 of 4 jaar terug): uiteraard grote stoeten motorrijders.
Eenmaal uit de file rijden alle autos 100-120 terug: komt er een groep buikschuivers aan die gewoon op de file-manier bleven inhalen....
Op zich al bizar, maar als klapstuk: een heer haalt mij rechts in, (ging hem niet snel genoeg, ik reed 145) en:

zet hem voor mijn auto een gaat in de remmen !

Ben je dan dom of niet ?
Hoe graag wil je dood als je dat als motorrijder bij een automobilist (en dan ook nog eens bij een 850) doet ?

Frans Harkema

Citaat van: Taranis op 11-01-2007 21:04:06
Maar ja... altijd beter dan chopperrijders, die altijd soms te beroerd zijn om te groeten :P

Turbobiker

Citaat van: Taranis op 11-01-2007 21:04:06
Vraag ik me eigenlijk af... wat rijdt Turbobiker zelf? (behalve die ouwe vaalgroene 850 :P )

MV Agusta Brutale 910R...

...in mijn dromen ;D

(moet maar eens mijn motorrijbewijs gaan halen, maar ik geloof dat ik weinig kans maak mijn examen te halen als J-P de examinator is ;D )

(mijn bike heeft een crankstel...)(wel meer veerweg en betere vering dan die BMW overingens ;) )

Toevallig twee maal ruzie gehad met een motorrijder, twee maal een BMW. Eentje moest er zo nodig voor gaan staan bij een verkeerlicht. Het was nat. En mijn twee favoriete bochten op die route kwamen er aan. Ten eerste ziet die motorrijder groen over het hoofd en blokkeert dus een paar seconden de rij ( :eusa_doh: ) en ten tweede rijdt hij niet door en gaat daarna ook nog eens als een slak door de natte bochten. GA DAN NIET VOORAAN STAAN, MALLOOT.

En die tweede was recentelijk. Ik reed op een vrachtwagen af en achter me kwam een motorfiets. Dus ik van mijn gas om die motorfiets te laten passeren. Maar voor die motorrijder reed een auto en die motorrijder liet zijn gas los om de afstand pakweg 50 meter te houden. En zijn tempo om mij te passeren ging dus omlaag. Dus ik nog meer gas los om niet voor die vrachtwagen te hoeven remmen. Blijft die motorfiets bijna naast me hangen. Dus ik me knipperlicht uit. Een beetje motorrijder geeft dan gas. Of laat zijn gas los. Nog vijf seconden later zit ik echt achter die vrachtwagen en gooi 'm dus maar naar links (knipperlicht stond ook al lang genoeg te knipperen om duidelijk te maken dat ik van baan ging verwisselen). Na de vrachtauto weer naar rechts (natuurlijk gas bij gegeven om de vrachtwagen zo snel mogelijk te passeren) en nu komt die motorrijder (BMW...) me wel in één ruk voorbij. Met opgestoken middelvinger... Hoeveel verkeersinzicht heb je dan?

Ik sta altijd flink van de streep op de snelweg in de file, kijk in mijn spiegels of er motorrijders aankomen, laat ze in de regel passeren als ze snel achterop komen en houd voldoende afstand als het druk is van een motorrijder omdat ik weet dat ze dat prettiger vinden.

Maar er rijden net iets te veel malloten op motoren...
De Tussenpaus

Taranis

Citaat van: Turbobiker op 11-01-2007 21:22:50

Wedden dat je er op de motor precies andersom over zou denken? ;D

Overigens is J-P instructeur en geen examinator, dus die smoes gaat niet op... vraag ik me overigens wel af waar je je nickname aan ontleend hebt?  :P

Turbobiker

Citaat van: Taranis op 11-01-2007 21:25:58
Citaat van: Turbobiker op 11-01-2007 21:22:50

Wedden dat je er op de motor precies andersom over zou denken? ;D

Ja, dan erger ik me aan van die eikels in vaalgroene, ouwe 850's die denken sneller te zijn dan een motorfiets 8)

Heb ik nu al als fietser, dan HAAT ik auto's. En andersom. :eusa_whistle: :eusa_wall:

Citaat van: Taranis op 11-01-2007 21:25:58
vraag ik me overigens wel af waar je je nickname aan ontleend hebt?  :P

mountainBIKER met een TURBO 850...

(had je toch moeten weten/kunnen bedenken ::) )
De Tussenpaus

Taranis

Citaat van: Turbobiker op 11-01-2007 21:33:20
Ja, dan erger ik me aan van die eikels in vaalgroene, ouwe 850's die denken sneller te zijn dan een motorfiets 8)

Hahahaha ok ;D Ben je dat dan? (afgezien van de 25 kW-slachtoffers)

Citaat van: Turbobiker op 11-01-2007 21:33:20
mountainBIKER met een TURBO 850...

(had je toch moeten weten/kunnen bedenken ::) )

Dat vond ik eigenlijk iets te voor de hand liggend :) Het zou kunnen dat je een motorfiets van een turbo had voorzien oid... je zou niet de eerste zijn  :P