Even voorstellen

Gestart door J-P, 31-12-2006 15:44:30

Vorige topic - Volgende topic

J-P

Citaat van: Turbobiker op 11-01-2007 21:22:50

(moet maar eens mijn motorrijbewijs gaan halen, maar ik geloof dat ik weinig kans maak mijn examen te halen als J-P de examinator is ;D )

Nee hoor, ik ben een professional, ik hou zaken en privé strikt gescheiden

Citeer
Maar er rijden net iets te veel malloten op motoren...

Ik vrees dat je daarin gelijk hebt. Daarentegen kunnen we, als we toch gaan generaliseren, een groot deel van de Opel Club, tuning club etc.  ook wel bij de cognitief beperkten plaatsen  als ik hun verkeersgedrag zo dagelijks meemaak. Ik denk dat er teveel malloten in elke groep zitten. Zoals ene Frank Zappa ooit zei: "Stupidity is the basic building block of the universe!"

J-P

Citaat van: Taranis op 11-01-2007 20:42:44
Citaat van: Claudia op 01-01-2007 20:20:44
Zoooo, JeePee.....jij durft!

Hij heeft het nieuwe type, das 't verschil ;) ;D (maar ook in het echt een mooi ding)

On-topic: ik had niet verwacht dat jij als motorrijder je hier aan zou melden!  :o

Paar maanden terug was je er nog trots op dat je geen auto had  :P

Och, ik ben een opportunist pur sang en van autotechniek heb ik weinig kaas gegeten. Daarom kijk ik hier wat rond en probeer er m`n voordeel uit te halen. Daarom heb ik je ook in het blik laten rijden he, vanwege je expertise op dat gebied ;)

Turbobiker

Citaat van: J-P op 11-01-2007 21:42:44
Citaat van: Turbobiker op 11-01-2007 21:22:50

(moet maar eens mijn motorrijbewijs gaan halen, maar ik geloof dat ik weinig kans maak mijn examen te halen als J-P de examinator is ;D )

Nee hoor, ik ben een professional, ik hou zaken en privé strikt gescheiden

Citeer
Maar er rijden net iets te veel malloten op motoren...

Ik vrees dat je daarin gelijk hebt. Daarentegen kunnen we, als we toch gaan generaliseren, een groot deel van de Opel Club, tuning club etc.  ook wel bij de cognitief beperkten plaatsen  als ik hun verkeersgedrag zo dagelijks meemaak. Ik denk dat er teveel malloten in elke groep zitten. Zoals ene Frank Zappa ooit zei: "Stupidity is the basic building block of the universe!"

Het zou in ieder geval voor veel weggebruikers geen kwaad kunnen het veel strengere examen voor motoren af te laten leggen. Of ze sowieso eens een rondje motorfiets te laten rijden...
De Tussenpaus

Taranis

Citaat van: J-P op 11-01-2007 21:47:03
Och, ik ben een opportunist pur sang en van autotechniek heb ik weinig kaas gegeten. Daarom kijk ik hier wat rond en probeer er m`n voordeel uit te halen. Daarom heb ik je ook in het blik laten rijden he, vanwege je expertise op dat gebied ;)

Whaha, niet omdat ik het misschien leuk zou vinden ofzo? :P

Och... aan m'n motor doe ik bijna alles zelf, behalve kleppen stellen maar dat is meer omdat ik dat zo'n geestdodend klotewerkje vind. Aan de auto doe ik vrij weinig zelf, omdat ik er gewoon een hekel aan heb. Dat ding moet 't gewoon doen, punt uit. Niettemin kan autorijden best leuk zijn en heb ik er meestal wel plezier in, maar 't is gewoon niet te vergelijken met motorrijden. Aan een motorfiets is alles lekker simpel. Aan een auto gaat er direct weer een computer over de zeik met 1 of andere vage foutmelding... dus meestal kom ik er met behulp van het forum wel achter wat er stuk is, maar het zelf repareren komt maar zelden voor ;)

J-P

Citaat van: Turbobiker op 11-01-2007 21:50:16

Het zou in ieder geval voor veel weggebruikers geen kwaad kunnen het veel strengere examen voor motoren af te laten leggen. Of ze sowieso eens een rondje motorfiets te laten rijden...

Dat ben ik helemaal met je eens, daarbij geloof ik dat het voor heel veel mensen ook nuttig zou zijn eens een paar lessen C/E te doen en eens mee te maken wat een doorsnee trucker meemaakt. Wij laten onze leerlingen voor de A en B opleiding gratis met de vrachtauto meerijden tijdens lessen om de situatie eens van een andere kant te bekijken.

Snellebaksteen

Tsss, hele topic over het hoofd gezien. En het gaat nogwel over mijn favoriete bezigheid, motorrijden.

Welkom J-P, mooie verzameling fietsen heb je!
En een fraaie estate ook nog, je zegt dat je hem in Terneuzen gekocht heb, woon je ook aan die kant van de tunnel?
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

J-P

Yep, ik woon ook in Terneuzen en ik werk in Goes (en af en toe geef ik les in Middelburg of Terneuzen zelf).

Snellebaksteen

Dus als mijn zusje (woont in Philipine) nu eindelijk eens aan haar motor rijbewijs gaat beginnen (zoals ze al 10 jaar roept) kan ze bij jou terecht?

Mooi, betrouwbaarder kan het haast niet, BMW-motor rijden, en Volvo auto rijden ;D

Claudia

Mwah.....hoorde vandaag dat ie niet remt voor leerlingen! :eusa_shifty:
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Snellebaksteen

Hoe kun je nou voor ze remmen als je er achter rijdt??

;D

J-P

Citaat van: Snellebaksteen op 11-01-2007 23:39:56
Dus als mijn zusje (woont in Philipine) nu eindelijk eens aan haar motor rijbewijs gaat beginnen (zoals ze al 10 jaar roept) kan ze bij jou terecht?

Mooi, betrouwbaarder kan het haast niet, BMW-motor rijden, en Volvo auto rijden ;D

Ja hoor, dat kan! En niet teveel naar Claudia luisteren nu hoor, zij krijgt haar informatie van een leerling die jaaaaaaaaren geleden bij me gelest heeft die in de remmen ging voor m`n neus terwijl er kinderen aan de waterkant in Wilhelminadorp tegen me aan het praten waren *en ik dus ff niet op zat te letten* ;)

Toen lag m`n spiegelkapje van de STX1300 eraf... en kreeg ik later een mooi shirt van hem (heeft een drukkerij in  Heinkenszand)  ;D

michiel

Citaat van: J-P op 11-01-2007 21:42:44
Zoals ene Frank Zappa ooit zei: "Stupidity is the basic building block of the universe!"

Daar zou de goede man wel eens gelijk in kunnen hebben gehad. Zou hij veel Utrechters hebben gekend? Daar schrijven ze 'dom' ook met een hoofdletter! ('ns kijken wie ik hiermee op de kast krijg).
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

michiel

Ga ik hier nog iemand mee op de kast krijgen of woont er werkelijk geen enkele roffelaar in Utrecht?
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

Misha

Citaat van: michiel op 14-01-2007 19:40:39
Ga ik hier nog iemand mee op de kast krijgen of woont er werkelijk geen enkele roffelaar in Utrecht?
Wel, er zitten vier dagen tussen je opmerking en er was geen reactie....
Wat denk je zelf ??
Overigens, Cogito ergo Vroom zou meer iets betekenen van :

Ik denk, dus ik geef gas...

Je zou hem beter kunnen wijzigen in :

Vroom(o) ergo sum.

Latijnse les was gratis.

:o
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het