Wat voor een grotere turbo kan er op de V70 T AWD

Gestart door Hans Duiven, 15-04-2003 22:55:41

Vorige topic - Volgende topic

Ricardo

Heb daarstraks naar een Brabants bedrijf gebeld was. Daar vertelden ze me dat het toch niet zo goed zou gaan, een 16T zou beter zijn. Hebben me ook verteld waarom maar dat kan misschien beter uitgelegd worden door de heren zelf?

Hylco

Citaat van: Hylco op 19-10-2006 19:47:57
Citaat van: Turbobiker op 18-10-2006 10:14:25
Citaat van: Hylco op 18-10-2006 00:20:52
196.000 voor m'n lagedruk turbotje. Weet iemand of deze minder slijtage gevoelig zijn door de lage druk of dat ze ook gewoon lichter geconstrueerd zijn.

Ik ben trouwens ook nog steeds benieuwd hoe ver je de turbo druk van een 2.5T op kunt voeren. evt. zelfs een grotere turbo plaatsen. Er zijn al meerdere mensen geweest die me zeggen dat het moet kunnen, maar even veel (waaronder bijv. Marc) die van mening zijn dat de B5254T motor lichter geconstrueerd is en dus de grotere turbo druk niet zou kunnen hebben. Dit is trouwens meer iets voor het tuning deel, maar we hebben het nu toch over turbo's  :eusa_whistle:

Ga er maar van uit dat wat RICA en ET opgeven aan haalbare waarde, dat dat het maximale is wat je met die motor kunt doen voordat je aan echt ombouwen moet gaan beginnen. 'Probleem' zit in de compressie verhouding... Motorblok zou op zich nog wel wat meer aankunnen. Turbo zit na chippen echter ook wel op zijn limiet.

Dank voor je reactie.

Ik had al zo'n vermoeden, maar omdat ik verschillende verhalen heb gehoord dacht ik: laat ik het de experts op het forum eens voorleggen.

Leuk, de discussie gaat verder. Dus wel een grotere turbo plaatsen, maar op lagere druk laten opereren. Ben erg benieuwd....

Ricardo

Ben ook benieuwd.Maar hoop wel dat de druk boven de kilo kan komen sinds Johann zegt dat het dan pas echt snel is. Was al aan het denken om te sparen voor een 2.3 blokje maar als het mijn blok ook zou wel beter zijn natuurlijk. Ik las dat er al enkele waren met een lpt met ander Turbo, raken jullie boven 1 kilo? Heb nu met standaard turbo 0.7 a 0.8.