Geluidsarme banden

Gestart door Arjan53, 02-01-2007 01:04:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ludo

oke.
en wat als er geen getal staat?.

pwassink

Citaat van: Ludo op 13-10-2007 22:05:30
oke.
en wat als er geen getal staat?.

Tja, deze resultaten uit het verleden en heden bieden tevens geen garantie voor de toekomst ?   ;D

Of conform t gangbare  microsoft principe, Please contact your reseller, dont try to call us ..  ;)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

-D©©©L-

Citaat van: JorritV70 op 10-10-2007 08:04:00
...hij raakt nu overal op alle punten de slijtage indicatoren.

Zou jij daar eens een foto van willen schieten ?

-D©©©L-

Citaat van: Ludo op 13-10-2007 22:05:30
oke.
en wat als er geen getal staat?.

Dan staat het aan de andere kant van de band. Je kan ook aan de andere kant van de wagen kijken...  :eusa_whistle:

Keesjan

Om even terug te komen op de opmerking van marc, betreffende de Falken FK-452;
Ik heb ze opgezocht op www.autobandentest.com en ze komen er qua geluid in ieder geval als toppertjes uit.
Ook op de overige onderdelen zijn de gebruikers nogal dik tevreden. Met een prijs van E 67,40 incl btw en verzendkosten, zijn ze bij autobandenmarkt.nl niet bepaald duur.
Ik heb zelf onder m'n S70 primacy's, exalto's en energy's gehad. Ik vond het allemaal behoorlijke rumoerige banden. Nu onder m'n S60 primacy hp's, en "normale" primacy's geprobeerd. Ook hier ben ik weer dik ontevreden over het afrolgeluid dat de banden produceren.

Ik neig er dus naar om eens een keer iets anders te proberen dan michelin. Die Falken banden hebben ook een mooi profiel vind ik persoonlijk.

KMvrtr

Citaat van: Keesjan op 14-10-2007 20:24:58]KLIK
Met een prijs van E 67,40 incl btw en verzendkosten, zijn ze bij autobandenmarkt.nl niet bepaald duur.

Euhhh, ik kijk nú op www.autobandenmarkt.nl, maar daar zie ik toch echt een prijs van € 98,40 staan. KLIK
Waar vind jij die lage prijs??

t5karel

#36
Mijn Dunlop Sportmaxjes zijn echt een verademing qua stilte en grip :eusa_dance:.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

KMvrtr

In vergelijking met welke banden Karel? Wat had je er eerst op liggen dan?

Misha

Citaat van: Keesjan op 14-10-2007 20:24:58
Om even terug te komen op de opmerking van marc, betreffende de Falken FK-452;
Ik heb ze opgezocht op www.autobandentest.com en ze komen er qua geluid in ieder geval als toppertjes uit.
Ook op de overige onderdelen zijn de gebruikers nogal dik tevreden. Met een prijs van E 67,40 incl btw en verzendkosten, zijn ze bij autobandenmarkt.nl niet bepaald duur.
Ik heb zelf onder m'n S70 primacy's, exalto's en energy's gehad. Ik vond het allemaal behoorlijke rumoerige banden. Nu onder m'n S60 primacy hp's, en "normale" primacy's geprobeerd. Ook hier ben ik weer dik ontevreden over het afrolgeluid dat de banden produceren.

Ik neig er dus naar om eens een keer iets anders te proberen dan michelin. Die Falken banden hebben ook een mooi profiel vind ik persoonlijk.

Michelin heeft toch met de primacy een redelijk stille band...
Exalto's maken afrolherrie, en Energy's zijn echt helemaal nergens goed voor/in,

Ze zijn niet binnen een paar weken gecupt of zo ? en de spanning mag bij deze dingen ook best naar 2.6-2.8, op 2.1 rijdt je bijna op je velgranden.

Ik vond de Primacy (HP ken ik niet) juist de stilste band van alles wat ik gehad heb.. maar dat kan dan ook wel weer aan de rest liggen..
Vredestein HiTrac en SporTrac2, Michelin Energy, Pirelli P6000..
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

-D©©©L-

Over welke maat en loadindex hebben we het eigenlijk ?

marc lenssen

Ik heb altijd de Bridgestone Potenza RE050 A een erg stille band gevonden. Fijner dan de banden van Michelin. Plakken ook erg lekker aan de weg en hebben geen probleem met nat wegdek.
En best te betalen op autobandenmarkt.nl.
Lekker boosten met T5 en Winnoc!!!

M a r c

Nogmaals dan maar: Falken = stil. (aangezien dit topic over stille banden gaat)  :)

Staat qua geluidscomfort gewoon overal bovenaan in de testlijsten. Voor de rest is het een goede allround band die niet extreem goed of slecht is op droog of in de regen, maar het is gewoon de stilste band van dit moment.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

RonnieDuck

Mee eens!

De Falken 452 nog wat had ik. Man wat is die band stil! Inderdaad een prettige band, geen uitblinker in droog of nat, maar was zeker te doen op mijn T-5. Na 20.000km andere velgen maar had nog wel wat km erbij kunnen doen (dan wel even voor met achter wisselen)

Geen verhouding met mijn Potenza RE040, wat een bagger was dat.

Nu heb ik,..uhm Dunlop 9000,..ook stil hoor
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

Racingbrick

Citaat van: Misha op 02-01-2007 15:20:36
Michelin Primacy.
Zeer stil, slijtvast en over het algeheel genomen een zeer goed compromis.
Maar wel duur.


Mee eens, op mn T5-je zaten ze al toen we de wagen kochten, dat is nu 28.000 km geleden.. ik zie niet eens dat er afname van profiel is bij de voorbanden, en achter zijn ze gewoon helemaal nieuw nog.
Toch wil ik wel eens een sprintje trekken om een petje te pesten...

Keesjan

#44
Citaat van: KMvrtr op 14-10-2007 22:27:38
Citaat van: Keesjan op 14-10-2007 20:24:58]KLIK
Met een prijs van E 67,40 incl btw en verzendkosten, zijn ze bij autobandenmarkt.nl niet bepaald duur.

Euhhh, ik kijk nú op www.autobandenmarkt.nl, maar daar zie ik toch echt een prijs van € 98,40 staan. KLIK
Waar vind jij die lage prijs??

Dat zit hem in de bandenmaat. Ik heb op mijn D5 slechts 205/55/R16 91V.
Jouw keus is inderdaad iets duurder (lees: minder goedkoop).

En als Marc zo overtuigd is van de kwaliteiten van deze band, ga ik maar gewoon voor 4 stuks.