300pk 2.5 20V NA forum project

Gestart door Turbobiker, 13-04-2006 18:50:05

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

Citaat van: Johann op 29-05-2006 15:04:36
Valt of staat met hoe scherp je de nokkenassen hebt denk ik en hoeveel vlees er nog op de draaiende delen zit.

Juist... maar iedereen heeft het over afdraaien dit en lichter maken dat....  dus denk niet dat ie nog zo lekker gecultiveerd gaat lopen.  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Johann

Dat kan heel lang goed gaan. Ik heb bij de Volvo motoren wel een beetje een idee dat er op sommige plaatsen erg veel massa zit. De NA's zijn trouwens van huis uit niet zulke goede "ademers".

Heb met Hemelvaart bij een 2.1 ltr 16V VW motorretje staan kijken en dat ding deed doodleuk 8500 toeren. piek 260 Nm koppel en 220 pk toen ik weg ging maar toen liep ie nog niet optimaal... :o

Turbobiker

Citaat van: M a r c op 29-05-2006 17:57:36
Citaat van: Johann op 29-05-2006 15:04:36
Valt of staat met hoe scherp je de nokkenassen hebt denk ik en hoeveel vlees er nog op de draaiende delen zit.

Juist... maar iedereen heeft het over afdraaien dit en lichter maken dat....  dus denk niet dat ie nog zo lekker gecultiveerd gaat lopen.  ;D

Als er goede argumenten zijn om niet te gaan afdraaien zou ik het niet gaan doen, in ieder geval niet overdrijven.
Hoe ver wat toeren betreft zou je met de standaard krukas kunnen gaan? En met standaard/turbo drijfstangen?
Lijkt me wel dat er lichtere zuigers in moeten en dan moeten de cilinders dus ook opgeboord worden, maar als de rest dus niet echt nodig is scheelt dat veel geld. Een lichter vliegwiel lijkt me wel een aanrader.
De Tussenpaus

M a r c

Max. toerental is niet afhankelijk van de krukas, wel van het aantal krukaslagers en het gewicht van de zuigers en drijfstangen.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Turbobiker

Natuurlijk, effe ontschoten, krukas natuurlijk gebalanceerd. Standaard lagers lijken mij een ruime marge te hebben, zouden ze richting de 8000 toeren kunnen? (geld sparen waar het lukt!)
En gaan turbo drijfstangen mee met die 8000 toeren? Of daar toch maar wat lichters in?
De Tussenpaus

Johann

Krukas wil wel, kop heeft er moeite mee.
Zwaardere veren zijn wel nodig en misschien een iets dikkere distributieriem..

Enno

Even resumerend....

Qua motor kom ik resumerend op het volgende uit :
- RN Motorblok met hydraulische kleptstoters  (waarvan de variabele nokkenas onklaar gemaakt is)
- Andere nokkenassen
- Zwaardere klepveren
- Iets dikkere distriubutieriem
- krukas balanceren
- lichtere zuigers + drijfstangen + opboren cilinders
- Naruurlijk LPI handhaven..overzetten...(ander soort inlaatspruitstuk ?? dan bij huidig B5254FS blok)
- Unorthodox Racing Pulley

Stap 1 wordt dus het vinden van een motorblok...

Eugene

Die UR pulley zou ik niet doen, want doordat ie kleiner is draait alles minder snel en levert dus minder vermogen. Als je een "raceauto" wil is dat goed, maar niet als je de airco gebruikt en veel electrische dingen hebt aanstaan.

If it's not blown, it sucks...

Enno

Airco staat meestal op 22 graden...

Heb er geen zware audio in zitten...

rij veel lange afstanden....Leek me een leuke aanvulling...

Schijnt gewoon normale spanning op te leveren....of gaat het mis met de airco?

Johann

Om en nabij stationair zit je aan de ondergrens van de snelheid die de dynamo zou moeten hebben.

JosS70

Citaat van: eugene op 30-05-2006 10:08:01
Die UR pulley zou ik niet doen, want doordat ie kleiner is draait alles minder snel en levert dus minder vermogen. Als je een "raceauto" wil is dat goed, maar niet als je de airco gebruikt en veel electrische dingen hebt aanstaan.

Ik heb hem ook, werkt prima!

;D

Enno

Dus er aan toegevoegd... DE UR Pulley

Turbobiker

De Tussenpaus

Eugene

Citaat van: Turbobiker op 30-05-2006 22:44:18
- grotere injectoren

Van een T-5, zijn goed voor 315 pk dus meer dan voldoende voor dit project. En er zijn er genoeg 2ehands te krijgen omdat veel mensen nog grotere monteren.

If it's not blown, it sucks...

Enno

Heeft weinig zin...als ik op LPi wil rijden volgens mij