BBK wat past wel en niet..

Gestart door Johann, 08-01-2007 16:41:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

THIJS-V70

Citaat van: Sbv op 11-04-2012 11:32:27
Citaat van: THIJS-V70 op 11-04-2012 10:57:14
Kan iemand mij vertellen of er klauwen zijn, met 4 zuigers, welke passen met originele 17" comets ?

Mijn Porsche setje gaat niet passen helaas :(
Porsche set past netjes achter Pegasus velgen of dikke spacers nemen dan past het achter Comets ook

Ik ben niet zo van de spacers, zeker niet op de voortrein, de auto gaat er vreselijk van zoeken en je zal wellicht toe-spoor nodig hebben wat weer banden kost.

Pegasus 18" imi heb ik liggen maar dit hobbelt door de te platte band en de niet ontwikkelde ophanging hiervoor, Comets 17" rijden echt stukken beter.

Tevens wil ik de originele velgen behouden, dit remt op zich al veel beter dan een TDi.

De J maat moet ik even bekijken, als dat lukt met een spiegeltje :)
Ik rij net zo goed op gas als ik kan koken ;)

V70geRwin

Citaat van: THIJS-V70 op 11-04-2012 11:42:13
Citaat van: Sbv op 11-04-2012 11:32:27
Citaat van: THIJS-V70 op 11-04-2012 10:57:14
Kan iemand mij vertellen of er klauwen zijn, met 4 zuigers, welke passen met originele 17" comets ?

Mijn Porsche setje gaat niet passen helaas :(
Porsche set past netjes achter Pegasus velgen of dikke spacers nemen dan past het achter Comets ook

Ik ben niet zo van de spacers, zeker niet op de voortrein, de auto gaat er vreselijk van zoeken en je zal wellicht toe-spoor nodig hebben wat weer banden kost.

Pegasus 18" imi heb ik liggen maar dit hobbelt door de te platte band en de niet ontwikkelde ophanging hiervoor, Comets 17" rijden echt stukken beter.

Tevens wil ik de originele velgen behouden, dit remt op zich al veel beter dan een TDi.

De J maat moet ik even bekijken, als dat lukt met een spiegeltje :)

porsche set past ook achter 17 inch Pegasus velgen origineel.

THIJS-V70

Citaat van: spekkie99 op 11-04-2012 11:47:20
Citaat van: THIJS-V70 op 11-04-2012 11:42:13
Citaat van: Sbv op 11-04-2012 11:32:27
Citaat van: THIJS-V70 op 11-04-2012 10:57:14
Kan iemand mij vertellen of er klauwen zijn, met 4 zuigers, welke passen met originele 17" comets ?

Mijn Porsche setje gaat niet passen helaas :(
Porsche set past netjes achter Pegasus velgen of dikke spacers nemen dan past het achter Comets ook

Ik ben niet zo van de spacers, zeker niet op de voortrein, de auto gaat er vreselijk van zoeken en je zal wellicht toe-spoor nodig hebben wat weer banden kost.

Pegasus 18" imi heb ik liggen maar dit hobbelt door de te platte band en de niet ontwikkelde ophanging hiervoor, Comets 17" rijden echt stukken beter.

Tevens wil ik de originele velgen behouden, dit remt op zich al veel beter dan een TDi.

De J maat moet ik even bekijken, als dat lukt met een spiegeltje :)

porsche set past ook achter 17 inch Pegasus velgen origineel.

Mhh, dat is wel aantrekkelijk maar die comet's!
Ik rij net zo goed op gas als ik kan koken ;)

V70geRwin

Citaat van: THIJS-V70 op 11-04-2012 11:51:28
Citaat van: spekkie99 op 11-04-2012 11:47:20
Citaat van: THIJS-V70 op 11-04-2012 11:42:13
Citaat van: Sbv op 11-04-2012 11:32:27
Citaat van: THIJS-V70 op 11-04-2012 10:57:14
Kan iemand mij vertellen of er klauwen zijn, met 4 zuigers, welke passen met originele 17" comets ?

Mijn Porsche setje gaat niet passen helaas :(
Porsche set past netjes achter Pegasus velgen of dikke spacers nemen dan past het achter Comets ook

Ik ben niet zo van de spacers, zeker niet op de voortrein, de auto gaat er vreselijk van zoeken en je zal wellicht toe-spoor nodig hebben wat weer banden kost.

Pegasus 18" imi heb ik liggen maar dit hobbelt door de te platte band en de niet ontwikkelde ophanging hiervoor, Comets 17" rijden echt stukken beter.

Tevens wil ik de originele velgen behouden, dit remt op zich al veel beter dan een TDi.

De J maat moet ik even bekijken, als dat lukt met een spiegeltje :)

porsche set past ook achter 17 inch Pegasus velgen origineel.

Mhh, dat is wel aantrekkelijk maar die comet's!

Dat had ik op mijn vorige auto ook met de titans, mooie velgen maar je wilt ook goed remmen  ;D

Wout309t

Citaat van: THIJS-V70 op 11-04-2012 11:42:13

Ik ben niet zo van de spacers, zeker niet op de voortrein, de auto gaat er vreselijk van zoeken en je zal wellicht toe-spoor nodig hebben wat weer banden kost.



Ik heb zelf geen ervaring met spacers, maar ik rij zelf met 8j en ET35, dus mijn wielen komen ± 20mm naar buiten. Auto is absoluut niet zoekerig, maar juist stabieler.
Ik zou wel goede spacers nemen natuurlijk. En dan wel 4 stuks, anders is de verhouding voor/achter compleet zoek, zeker optisch..
Ik denk dat dat mijn wintersetup wordt.
2011 V70 2.0T R-Design MT

M a r c

Citaat van: Wout309t op 11-04-2012 11:30:28
Citaat van: spekkie99 op 11-04-2012 11:22:16
Citaat van: THIJS-V70 op 11-04-2012 10:57:14
Kan iemand mij vertellen of er klauwen zijn, met 4 zuigers, welke passen met originele 17" comets ?

Mijn Porsche setje gaat niet passen helaas :(

er is/was ook een 303 xyz set met 4 pots klauwen, wellicht dat deze past.
die past in ieder geval wel achter titans.



Heeft die set ook andere klauwen dan de 330 set? Als het dezelfde klauwen zijn gaat het denk ik ook niet zomaar passen..

Zijn andere klauwen en past met een 3mm spacer (die ik uiteraard meelever) met Volans en Titans. Heb nog 1 set op voorraad met zwarte klauwen....  :eusa_whistle:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Erics

#486
Citaat van: Wibren op 03-08-2007 18:37:21
Er heeft een tijdje geleden een V70R AWD te koop gestaan met diezelfde combi, dus het moet wel passen. Heb hier nog wel een foto van, maar vraag me niet welke spacers dit zijn.

http://img167.imageshack.us/img167/8804/39djkk6nz0.th.jpg

groeten wibren

Vond deze topic nog op dit forum, dacht, zal het even aanvullen voor wie ooit nog eens op zoek is...
WPPro 336x30 mm 6-pot BBK past zowel achter de 17" Satellites als de Volans ZONDER spacer. Maar de ruimte tussen de knijper en de Volan is minimaal: ±1 mm. Achter de Satellites meer ruimte.

BaRRaCuDa

-- Nieuwe optie Big Brakes --

Ik zag gisteren op Facebook een bericht voorbij komen van Nordic R dat het zweedse bedrijf MPRE nu brackets maakt voor de 850 om V70R/S60R remklauwen voor te monteren.

Staat nog niet op de website van MPRE (www.mpre.se)

Sbv

Die zijn er toch al, of is dat enkel voor achter ?

Sbv

net even op yother.com gekeken en die hebben wel brachets voor Porsche klauwen

Martijn_B

Ja, al een paar jaar Sander... :)

De S60/V70R dient inderdaad een aanpassing op de fusee. DCCCCCCCCCL heeft dit gedaan. Persoonlijk zou ik voor Porsche gaan of Alfa 330.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

BaRRaCuDa

#491
Ehmm nu niet meer, ze hebben een bracket kunnen maken, je hoeft je fusee dus niet aan te passen!

Hier komen overigens ook de shortshifters vandaan (onder andere).

Wel zo mooi als je achter de R klauwen hebt, dat je ze voor ook kan hebben nu, kleurtechnisch een stuk mooier en er staat al een R op ;D

Ze zullen binnenkort wel op www.mpre.se verschijnen en kort daarna elders op een bij ons allen bekende Nederlandse website verwacht ik ;)

Martijn_B

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

BaRRaCuDa

Voor allen die geen FB hebben :P
En ook voor allen die Zweeds willen oefenen :P

Als ik het goed begrijp uit de tekst is het wel voor 350mm schijven (2 delig).

Nyhet! Bromsadapterkit för Volvos R-bromsar till Volvo 850/S70!

MPRE har glädjen att lansera ett bromsadapterkit som gör det möjligt att montera bromsoken från Volvo S60/V70R runt om på Volvo 850/S70. Kitet är bolt-on och innehåller adaptrar med tillhörande monteringsdetaljer samt ett par bellhouse som är avsedda för att användas tillsammans med 350mm bromsskivor fram som brittiska Compbrake tillhandahåller. Bak används originalskivor från S60/V70R som är 330mm.

En förserie av adapterkitet har prövats på bil under en längre period och uppfyller testkraven. Kitet kommer att finnas tillgängligt för beställning i början av juli, mer information kommer då!

Frågor besvaras om ni skriver i denna tråd eller skickar ett mail till ahellst@gmail.com .


V70geRwin

MPRE is verheugd te lanceren van een bromsadapterkit die het mogelijk maakt te monteren de remklauwen van Volvo S60/V70R rond op Volvo 850/S70. De kit is bolt-on en bevat adapters en bijbehorende montage hardware, evenals een paar Wittlers bedoeld voor gebruik met 350 mm rem schijven voor Britse Compbrake bieden. De achterzijde gebruikt oorspronkelijke schijven van S60/V70R die 330 mm is.

Een pre-productie partij van adapterkitet hebben geprobeerd op de auto voor een langere periode en voldoet aan de testvereisten. De kit zal beschikbaar voor het bestellen van meer informatie zal zijn dan in het begin van juli, zijn!

Vragen worden beantwoord als u in deze thread schrijven of stuur een e-mail naar ahellst@gmail.com.