BBK wat past wel en niet..

Gestart door Johann, 08-01-2007 16:41:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

V70geRwin

Citaat van: M a r c op 16-03-2010 19:48:04
En je vergeet even dat je brackets moet hebben tussen fusee en de remklauw....

De remblokken en slangen ben je ook vergeten....

Dus je bent écht wel meer kwijt dan die 600 euro  ;)


Zo is het meer appels met peren vergelijken  :eusa_doh:

Het ging meer om de kosten van de slijtage delen geloof ik.
Of vervang je met schijven en blokken ook de slangen en brackets  ;)

M a r c

Is een remklauw ook een slijtdeel dan?   ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Ludo

Citaat van: Johann op 16-03-2010 19:54:21
Heeft de XC90 geen centreergat van 67,1 ?  :eusa_think:

Citaat van: BaRRaCuDa op 16-03-2010 20:02:45
Volgens autoparts online en de Brembo site is het 68mm......

Is inderdaad 68mm, precies hetzelfde als een 850 schijf.

Deze XC90 schijven kosten inderdaad geen drol, maar zijn wel te breed voor een andere grote(re) klauw.
d.w.z. je gebruikt het volledige oppervlak niet.

-D©©©L-

En het fuseestuk voor een XC90 klauw passend maken ?

BaRRaCuDa

#289
Idd en daar komen de BMW klauwen van pas, want de BMW E38 heeft precies dezelfde maat schijven als de XC90 namelijk 316 x 28mm......

Ik kijk eerst wel even of ik het zo voor elkaar kan krijgen, kan geen maten vinden van de remklauwen....
Maar ik heb al wat tweedehands klauwen gevonden die spotgoedkoop zijn, dus ja lijkt me een leuke uitdaging  ;D

Ludo

Citaat van: -D©©©L- op 16-03-2010 20:16:19
En het fuseestuk voor een XC90 klauw passend maken ?

Een dosis creativiteit... meten... passen...

;D

M a r c

#291
Citaat van: Ludo op 16-03-2010 20:12:36
Citaat van: Johann op 16-03-2010 19:54:21
Heeft de XC90 geen centreergat van 67,1 ?  :eusa_think:

Citaat van: BaRRaCuDa op 16-03-2010 20:02:45
Volgens autoparts online en de Brembo site is het 68mm......

Is inderdaad 68mm, precies hetzelfde als een 850 schijf.



850 schijf is 65mm...      Leuk al dat gehobby met bij elkaar geraapt spul, zorg je wel dat het veilig is?  Het zijn wel je remmen  ;)  Toch wel belangrijk...
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Dave

#292
Citaat van: M a r c op 16-03-2010 21:23:46
850 schijf is 65mm...      Leuk al dat gehobby met bij elkaar geraapt spul, zorg je wel dat het veilig is?  Het zijn wel je remmen  ;)  Toch wel belangrijk...
:eusa_naughty: Het centergat (voor de schijf) van een 850 is 68mm!
Een XC90 schijf past perfect.

En als je weet waar je met bezig bent denk ik dat 'bij elkaar geraapt spul' van europese kwaliteitsmerken even veilig (of veiliger?) kan zijn dan sommige kits van chineese makelij.
Een samengestelde kit is de makkelijke/snelle oplossing maar zelfbouw is niet persé verkeerd.

nickk.

Citaat van: Dave op 16-03-2010 23:05:25
Citaat van: M a r c op 16-03-2010 21:23:46
850 schijf is 65mm...      Leuk al dat gehobby met bij elkaar geraapt spul, zorg je wel dat het veilig is?  Het zijn wel je remmen  ;)  Toch wel belangrijk...
:eusa_naughty: Het centergat (voor de schijf) van een 850 is 68mm!
Een XC90 schijf past perfect.

En als je weet waar je met bezig bent denk ik dat 'bij elkaar geraapt spul' van europese kwaliteitsmerken even veilig (of veiliger?) kan zijn dan sommige kits van chineese makelij.
Een samengestelde kit is de makkelijke/snelle oplossing maar zelfbouw is niet persé verkeerd.



Amen!

Turbo-Geek

Is ook wel zo maar dan moet dat eerst bewezen worden, ergo zoiets in elkaar knutselen en er een tijdje goed mee rijden.
Vaak komt het niet verder dan wilde plannen en hersenspinsels.
Alles is mogelijk uiteindelijk maar er is een levensgroot verschil tussen theorie en een werkbare uitvoering in de praktijk en zoals vaker met auto projectjes komt het merendeel niet verder dan de tekentafel of het onderdelenschap in de schuur.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

nickk.

#295
Citaat van: Turbo-Geek op 17-03-2010 09:34:47
Is ook wel zo maar dan moet dat eerst bewezen worden, ergo zoiets in elkaar knutselen en er een tijdje goed mee rijden.
Vaak komt het niet verder dan wilde plannen en hersenspinsels.
Alles is mogelijk uiteindelijk maar er is een levensgroot verschil tussen theorie en een werkbare uitvoering in de praktijk en zoals vaker met auto projectjes komt het merendeel niet verder dan de tekentafel of het onderdelenschap in de schuur.


Dus? Gaat niet of het project verder komt dan de tekentafel, gaat over het feit dat er goed zelf een remmensetup te maken valt. Bijv. ik gebruik nu Aston Martin DB9 klauwen op de voorkant. Porsche Cayenne klauwen komen achterop als Dave de brackets rond heeft! Dave heeft nog gekkere plannen, het is goed zelf te maken, maar er moet wel oog gehouden worden op de veiligheid, zoals Marc zegt.

M a r c

Citaat van: Dave op 16-03-2010 23:05:25
En als je weet waar je met bezig bent denk ik dat 'bij elkaar geraapt spul' van europese kwaliteitsmerken even veilig (of veiliger?) kan zijn dan sommige kits van chineese makelij.
Een samengestelde kit is de makkelijke/snelle oplossing maar zelfbouw is niet persé verkeerd.


Ahum,  119 euro voor 2 remschijven...??  Dat komt dus ook gewoon uit China.

Overigens is Chinees niet persé slecht, ik denk dat het merendeel van jouw kleren uit China komt. Zelfs duurdere merken (Lacoste, Matinique, etc.) worden daar gemaakt.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Turbo-Geek

#297
Citaat van: nickk. op 17-03-2010 09:39:53
Citaat van: Turbo-Geek op 17-03-2010 09:34:47
Is ook wel zo maar dan moet dat eerst bewezen worden, ergo zoiets in elkaar knutselen en er een tijdje goed mee rijden.
Vaak komt het niet verder dan wilde plannen en hersenspinsels.
Alles is mogelijk uiteindelijk maar er is een levensgroot verschil tussen theorie en een werkbare uitvoering in de praktijk en zoals vaker met auto projectjes komt het merendeel niet verder dan de tekentafel of het onderdelenschap in de schuur.


Dus? Gaat niet of het project verder komt dan de tekentafel, gaat over het feit dat er goed zelf een remmensetup te maken valt. Bijv. ik gebruik nu Aston Martin DB9 klauwen op de voorkant. Porsche Cayenne klauwen komen achterop als Dave de brackets rond heeft! Dave heeft nog gekkere plannen, het is goed zelf te maken, maar er moet wel oog gehouden worden op de veiligheid, zoals Marc zegt.

Zoals ik al zei, alles is te doen en alles is vaak ook al gedaan.
Er is ooit iemand geweest die in de weer is geweest met die Porsche setup en sindsdien is dat vaak na gedaan.
Ik zie alleen niet het nut in van het wiel opnieuw uitvinden voor iets wat zich nog moet bewijzen en zeker niet goedkoper gaat worden bij dezelfde kwaliteit.
Vroeger had je weinig keuze en als er een BBK kit was betaalde je een vermogen.
Tegenwoordig ben je onder de 1000 euro al klaar als je goed rond kijkt.
En vwb het chinese verhaal, het heeft zichzelf inmiddels wel bewezen en we zijn inmiddels alweer 2 jaar verder, je ziet ze allerlei merken en het is een groot verschil en alles blijft veilig zijn werk doen..


Enne Autopartsonline ken ik al wat langer dan vandaag, ook gewoon bulk schijven uit Azie en daarom goedkoop.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

-D©©©L-

Citaat van: Turbo-Geek op 17-03-2010 09:34:47
Is ook wel zo maar dan moet dat eerst bewezen worden, ergo zoiets in elkaar knutselen en er een tijdje goed mee rijden.
Vaak komt het niet verder dan wilde plannen en hersenspinsels.
Alles is mogelijk uiteindelijk maar er is een levensgroot verschil tussen theorie en een werkbare uitvoering in de praktijk en zoals vaker met auto projectjes komt het merendeel niet verder dan de tekentafel of het onderdelenschap in de schuur.


Daar is geen woord van gelogen, maar wat wil je er nou precies mee zeggen. ?

Natuurlijk snap ik dat er mensen zijn die plannen en projecten onderschatten qua vereiste kennis, vaardigheden en budget. Maar wat is daar mis mee ? Het betalen van leergeld is niet per-se een verkeerd iets. (de kennis van je eigen beperkingen is misschien wel de meest waardevolle) Dat de ene persoon de boel op de plank laat liggen en de andere persoon er wel iets mee realiseren kan, zegt m.i. erg weinig over het al dan niet toepasbaar zijn van de onderdelen of de kwaliteit ervan.

Ik denk dat de benadering van de keuze voor een remmenset bepaald waar je mee thuiskomt. Zo heb ik, vanwege de behoorlijke hoeveelheid km's, zelf in eerste instantie gekeken naar de kosten van de vervangingsdelen (schijven, blokken, zuigerkeerringen) en waren de kosten en de moeite van aanpassen meer ondergeschikt. Ook de weersbestendigheid (zout !) stond hoog op het lijstje. Dit kon ik zo benaderen omdat ik zelf wat kan en niet bang ben voor een uitdaging.

Ben je meer een "rijder" met een beperkt budget en maak je minder km's, dan kan ik me heel goed voorstellen dat je kiest voor een goedkopere XYZ set welke ook nog eens achter de bestaande velgen past.

Zo zijn er  nog wel een paar keuzes mogelijk. Niks mis mee toch ?  

Turbo-Geek

Citaat van: -D©©©L- op 17-03-2010 10:07:07
Citaat van: Turbo-Geek op 17-03-2010 09:34:47
Is ook wel zo maar dan moet dat eerst bewezen worden, ergo zoiets in elkaar knutselen en er een tijdje goed mee rijden.
Vaak komt het niet verder dan wilde plannen en hersenspinsels.
Alles is mogelijk uiteindelijk maar er is een levensgroot verschil tussen theorie en een werkbare uitvoering in de praktijk en zoals vaker met auto projectjes komt het merendeel niet verder dan de tekentafel of het onderdelenschap in de schuur.


Daar is geen woord van gelogen, maar wat wil je er nou precies mee zeggen. ?

Natuurlijk snap ik dat er mensen zijn die plannen en projecten onderschatten qua vereiste kennis, vaardigheden en budget. Maar wat is daar mis mee ? Het betalen van leergeld is niet per-se een verkeerd iets. (de kennis van je eigen beperkingen is misschien wel de meest waardevolle) Dat de ene persoon de boel op de plank laat liggen en de andere persoon er wel iets mee realiseren kan, zegt m.i. erg weinig over het al dan niet toepasbaar zijn van de onderdelen of de kwaliteit ervan.

Ik denk dat de benadering van de keuze voor een remmenset bepaald waar je mee thuiskomt. Zo heb ik, vanwege de behoorlijke hoeveelheid km's, zelf in eerste instantie gekeken naar de kosten van de vervangingsdelen (schijven, blokken, zuigerkeerringen) en waren de kosten en de moeite van aanpassen meer ondergeschikt. Ook de weersbestendigheid (zout !) stond hoog op het lijstje. Dit kon ik zo benaderen omdat ik zelf wat kan en niet bang ben voor een uitdaging.

Ben je meer een "rijder" met een beperkt budget en maak je minder km's, dan kan ik me heel goed voorstellen dat je kiest voor een goedkopere XYZ set welke ook nog eens achter de bestaande velgen past.

Zo zijn er  nog wel een paar keuzes mogelijk. Niks mis mee toch ? 

Niks mis mee maar je mist het punt Marco.
het topic gaat over het passen van de bestaande BBK's op diverse velgmaten, klaar.
Nu out of the blue wordt er gedaan alsof de Azie BBk's rommel is (geen van allen hebben zelf die ervaring) en alles is opeens te duur en wordt het middels theorie onderbouwd.
Allemaal prima maar totdat zo'n setup eronder zit en zich bewezen is kan je mijn inziens niet hoog van de toren blazen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------