BBK wat past wel en niet..

Gestart door Johann, 08-01-2007 16:41:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

V70geRwin

Citaat van: Turbo-Geek op 17-03-2010 10:13:29
Citaat van: -D©©©L- op 17-03-2010 10:07:07
Citaat van: Turbo-Geek op 17-03-2010 09:34:47
Is ook wel zo maar dan moet dat eerst bewezen worden, ergo zoiets in elkaar knutselen en er een tijdje goed mee rijden.
Vaak komt het niet verder dan wilde plannen en hersenspinsels.
Alles is mogelijk uiteindelijk maar er is een levensgroot verschil tussen theorie en een werkbare uitvoering in de praktijk en zoals vaker met auto projectjes komt het merendeel niet verder dan de tekentafel of het onderdelenschap in de schuur.


Daar is geen woord van gelogen, maar wat wil je er nou precies mee zeggen. ?

Natuurlijk snap ik dat er mensen zijn die plannen en projecten onderschatten qua vereiste kennis, vaardigheden en budget. Maar wat is daar mis mee ? Het betalen van leergeld is niet per-se een verkeerd iets. (de kennis van je eigen beperkingen is misschien wel de meest waardevolle) Dat de ene persoon de boel op de plank laat liggen en de andere persoon er wel iets mee realiseren kan, zegt m.i. erg weinig over het al dan niet toepasbaar zijn van de onderdelen of de kwaliteit ervan.

Ik denk dat de benadering van de keuze voor een remmenset bepaald waar je mee thuiskomt. Zo heb ik, vanwege de behoorlijke hoeveelheid km's, zelf in eerste instantie gekeken naar de kosten van de vervangingsdelen (schijven, blokken, zuigerkeerringen) en waren de kosten en de moeite van aanpassen meer ondergeschikt. Ook de weersbestendigheid (zout !) stond hoog op het lijstje. Dit kon ik zo benaderen omdat ik zelf wat kan en niet bang ben voor een uitdaging.

Ben je meer een "rijder" met een beperkt budget en maak je minder km's, dan kan ik me heel goed voorstellen dat je kiest voor een goedkopere XYZ set welke ook nog eens achter de bestaande velgen past.

Zo zijn er  nog wel een paar keuzes mogelijk. Niks mis mee toch ? 

Niks mis mee maar je mist het punt Marco.
het topic gaat over het passen van de bestaande BBK's op diverse velgmaten, klaar.
Nu out of the blue wordt er gedaan alsof de Azie BBk's rommel is (geen van allen hebben zelf die ervaring) en alles is opeens te duur en wordt het middels theorie onderbouwd.
Allemaal prima maar totdat zo'n setup eronder zit en zich bewezen is kan je mijn inziens niet hoog van de toren blazen.


Volgens mij is niemand zo zwart wit als jij hier boven stelt maar gaat het om een set die past achter de Titan velg met onderdelen die wanneer ze vervangen moeten worden betaalbaarder zijn dan de 303 xyz set. Marc begon over veiligheid en dat is een goed punt.

Volgens mij vnl belangrijk voor het bracket, dat het niet te dun wordt en de gebruikte bouten.
Uiteindelijk hebben nog niet zo heel veel sets zich in de praktijk lang bewezen op movit/ap/porsche set na.
XYZ komen nu ook de eerste ervaringen door na wat meer km.

-D©©©L-

Citaat van: Turbo-Geek op 17-03-2010 10:13:29
Citaat van: -D©©©L- op 17-03-2010 10:07:07
Citaat van: Turbo-Geek op 17-03-2010 09:34:47
Is ook wel zo maar dan moet dat eerst bewezen worden, ergo zoiets in elkaar knutselen en er een tijdje goed mee rijden.
Vaak komt het niet verder dan wilde plannen en hersenspinsels.
Alles is mogelijk uiteindelijk maar er is een levensgroot verschil tussen theorie en een werkbare uitvoering in de praktijk en zoals vaker met auto projectjes komt het merendeel niet verder dan de tekentafel of het onderdelenschap in de schuur.


Daar is geen woord van gelogen, maar wat wil je er nou precies mee zeggen. ?

Natuurlijk snap ik dat er mensen zijn die plannen en projecten onderschatten qua vereiste kennis, vaardigheden en budget. Maar wat is daar mis mee ? Het betalen van leergeld is niet per-se een verkeerd iets. (de kennis van je eigen beperkingen is misschien wel de meest waardevolle) Dat de ene persoon de boel op de plank laat liggen en de andere persoon er wel iets mee realiseren kan, zegt m.i. erg weinig over het al dan niet toepasbaar zijn van de onderdelen of de kwaliteit ervan.

Ik denk dat de benadering van de keuze voor een remmenset bepaald waar je mee thuiskomt. Zo heb ik, vanwege de behoorlijke hoeveelheid km's, zelf in eerste instantie gekeken naar de kosten van de vervangingsdelen (schijven, blokken, zuigerkeerringen) en waren de kosten en de moeite van aanpassen meer ondergeschikt. Ook de weersbestendigheid (zout !) stond hoog op het lijstje. Dit kon ik zo benaderen omdat ik zelf wat kan en niet bang ben voor een uitdaging.

Ben je meer een "rijder" met een beperkt budget en maak je minder km's, dan kan ik me heel goed voorstellen dat je kiest voor een goedkopere XYZ set welke ook nog eens achter de bestaande velgen past.

Zo zijn er  nog wel een paar keuzes mogelijk. Niks mis mee toch ?  

Niks mis mee maar je mist het punt Marco.
het topic gaat over het passen van de bestaande BBK's op diverse velgmaten, klaar.
Nu out of the blue wordt er gedaan alsof de Azie BBk's rommel is (geen van allen hebben zelf die ervaring) en alles is opeens te duur en wordt het middels theorie onderbouwd.
Allemaal prima maar totdat zo'n setup eronder zit en zich bewezen is kan je mijn inziens niet hoog van de toren blazen.


Ik zie dat eigenlijk niet terug dat er gedaan wordt alsof Aziatisch spul per definitie rommel is.

Citaat van: M a r c op 16-03-2010 21:23:46
Leuk al dat gehobby met bij elkaar geraapt spul, zorg je wel dat het veilig is?  Het zijn wel je remmen  ;)  Toch wel belangrijk...

Rapen XYZ en CTF de spullen dan ook niet gewoon bij elkaar (uit hun eigen magazijn, voor zover ze het zelf maken) ?  
Of zouden ze echt voor elke combinatie een statische en dynamische berekening maken waarbij ze rekening houden met de gewijzigde rembalans en de invloed daarvan op de stabiliteit van de wagen al dan niet in combinatie met belading en het aanwezig zijn van EBD ? Hoe zit het met het wettelijk verplichtte E-keur op de XYZ sets ?

Turbo-Geek

Ja mischien in NL, maar in andere landen rijd men al wat jaren ermee rond.
Bijvoorbeeld de Scooby scene in de Uk maakt ook aardig gebruik van met name de K sport kits en daar zijn al de nodige km's mee gemaakt.
Zo zijn er meer namen (zelfde materiaal) die al wat langer mee doen en daar is genoeg informatie over te vinden.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

M a r c

#303
Iedereen praat ineens over de prijs van het vervangen van de slijtdelen....  niemand heeft hier nog gevraagd wat een losse XYZ remschijf of remblokkenset kost  ???  En toch komt men met 'goedkopere' alternatieven...   :eusa_doh:

En wat die statische en dynamische berekeningen betreft; dat doet AP en Brembo ook niet voor hun straatsets hoor, die ontwikkelen één set en leveren die met verschillende brackets voor de diverse automerken/types.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

arjenT5R

Citaat van: M a r c op 17-03-2010 10:30:22
Iedereen praat ineens over de prijs van het vervangen van de slijtdelen....  niemand heeft hier nog gevraagd wat een losse XYZ remschijf of remblokkenset kost  ???  En toch komt men met 'goedkopere' alternatieven...   :eusa_doh:

Marc wat kost een losse XYZ remschijf
en hoe duur is een setje blokken?  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

nickk.

Citaat van: M a r c op 17-03-2010 10:30:22
Iedereen praat ineens over de prijs van het vervangen van de slijtdelen....  niemand heeft hier nog gevraagd wat een losse XYZ remschijf of remblokkenset kost  ???  En toch komt men met 'goedkopere' alternatieven...   :eusa_doh:

Voor zover ik weet 300! euro per schijf? en EBC blokken waren rond de 100 dacht ik.

M a r c

Citaat van: nickk. op 17-03-2010 10:34:28
Citaat van: M a r c op 17-03-2010 10:30:22
Iedereen praat ineens over de prijs van het vervangen van de slijtdelen....  niemand heeft hier nog gevraagd wat een losse XYZ remschijf of remblokkenset kost  ???  En toch komt men met 'goedkopere' alternatieven...   :eusa_doh:

Voor zover ik weet 300! euro per schijf? en EBC blokken waren rond de 100 dacht ik.

Nee hoor....  en dan nog zou dat niet duur zijn.... een AP-schijf 325mm kost bijna 400 euro/stuk.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Turbo-Geek

Citaat van: M a r c op 17-03-2010 10:30:22
Iedereen praat ineens over de prijs van het vervangen van de slijtdelen....  niemand heeft hier nog gevraagd wat een losse XYZ remschijf of remblokkenset kost  ???  En toch komt men met 'goedkopere' alternatieven...   :eusa_doh:

Marc die
Citaat van: -D©©©L- op 17-03-2010 10:26:33
Citaat van: Turbo-Geek op 17-03-2010 10:13:29
Citaat van: -D©©©L- op 17-03-2010 10:07:07
Citaat van: Turbo-Geek op 17-03-2010 09:34:47
Is ook wel zo maar dan moet dat eerst bewezen worden, ergo zoiets in elkaar knutselen en er een tijdje goed mee rijden.
Vaak komt het niet verder dan wilde plannen en hersenspinsels.
Alles is mogelijk uiteindelijk maar er is een levensgroot verschil tussen theorie en een werkbare uitvoering in de praktijk en zoals vaker met auto projectjes komt het merendeel niet verder dan de tekentafel of het onderdelenschap in de schuur.


Daar is geen woord van gelogen, maar wat wil je er nou precies mee zeggen. ?

Natuurlijk snap ik dat er mensen zijn die plannen en projecten onderschatten qua vereiste kennis, vaardigheden en budget. Maar wat is daar mis mee ? Het betalen van leergeld is niet per-se een verkeerd iets. (de kennis van je eigen beperkingen is misschien wel de meest waardevolle) Dat de ene persoon de boel op de plank laat liggen en de andere persoon er wel iets mee realiseren kan, zegt m.i. erg weinig over het al dan niet toepasbaar zijn van de onderdelen of de kwaliteit ervan.

Ik denk dat de benadering van de keuze voor een remmenset bepaald waar je mee thuiskomt. Zo heb ik, vanwege de behoorlijke hoeveelheid km's, zelf in eerste instantie gekeken naar de kosten van de vervangingsdelen (schijven, blokken, zuigerkeerringen) en waren de kosten en de moeite van aanpassen meer ondergeschikt. Ook de weersbestendigheid (zout !) stond hoog op het lijstje. Dit kon ik zo benaderen omdat ik zelf wat kan en niet bang ben voor een uitdaging.

Ben je meer een "rijder" met een beperkt budget en maak je minder km's, dan kan ik me heel goed voorstellen dat je kiest voor een goedkopere XYZ set welke ook nog eens achter de bestaande velgen past.

Zo zijn er  nog wel een paar keuzes mogelijk. Niks mis mee toch ?  

Niks mis mee maar je mist het punt Marco.
het topic gaat over het passen van de bestaande BBK's op diverse velgmaten, klaar.
Nu out of the blue wordt er gedaan alsof de Azie BBk's rommel is (geen van allen hebben zelf die ervaring) en alles is opeens te duur en wordt het middels theorie onderbouwd.
Allemaal prima maar totdat zo'n setup eronder zit en zich bewezen is kan je mijn inziens niet hoog van de toren blazen.


Ik zie dat eigenlijk niet terug dat er gedaan wordt alsof Aziatisch spul per definitie rommel is.

Citaat van: M a r c op 16-03-2010 21:23:46
Leuk al dat gehobby met bij elkaar geraapt spul, zorg je wel dat het veilig is?  Het zijn wel je remmen  ;)  Toch wel belangrijk...

Rapen XYZ en CTF de spullen dan ook niet gewoon bij elkaar (uit hun eigen magazijn, voor zover ze het zelf maken) ?  
Of zouden ze echt voor elke combinatie een statische en dynamische berekening maken waarbij ze rekening houden met de gewijzigde rembalans en de invloed daarvan op de stabiliteit van de wagen al dan niet in combinatie met belading en het aanwezig zijn van EBD ? Hoe zit het met het wettelijk verplichtte E-keur op de XYZ sets ?

Geen idee Marco, ik werk niet bij XYZ, D2 Racing, Endless, K Sport, en alle 13 andere varianten.
Wat ik wel weet is dat er inmiddels meer van die conversie kits rondrijden dan alle conversie AP, porsche en Brembo bij elkaar.
Nog nooit gehoor van rare dingen dus er zal heus wel over na gedacht zijn.
Enne de mijnes kwam overigens gewoon met Duitse TUV goedkeuring.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

-D©©©L-

Citaat van: M a r c op 17-03-2010 10:30:22
En wat die statische en dynamische berekeningen betreft; dat doet AP en Brembo ook niet voor hun straatsets hoor, die ontwikkelen één set en leveren die met verschillende brackets voor de diverse automerken/types.

Dat is dus wat ik bedoel, niks mis met bij elkaar rapen.

Maarre, Marc,  wat kost nou een setje XYZ schijven en blokken rondom ?

@ TG: "nooit gehoord van rare dingen, dus het zal wel goed zijn" ?!  Dat klinkt heel erg non-TG  ;) ;D

nickk.

#309
Citaat van: M a r c op 17-03-2010 10:37:02
Citaat van: nickk. op 17-03-2010 10:34:28
Citaat van: M a r c op 17-03-2010 10:30:22
Iedereen praat ineens over de prijs van het vervangen van de slijtdelen....  niemand heeft hier nog gevraagd wat een losse XYZ remschijf of remblokkenset kost  ???  En toch komt men met 'goedkopere' alternatieven...   :eusa_doh:

Voor zover ik weet 300! euro per schijf? en EBC blokken waren rond de 100 dacht ik.

Nee hoor....  en dan nog zou dat niet duur zijn.... een AP-schijf 325mm kost bijna 400 euro/stuk.

http://compbrake.co.uk/shop/product_info.php?cPath=4&products_id=83
Als vervanging voor XYZ niet duur.

Turbo-Geek

Citaat van: -D©©©L- op 17-03-2010 10:41:38
Citaat van: M a r c op 17-03-2010 10:30:22
En wat die statische en dynamische berekeningen betreft; dat doet AP en Brembo ook niet voor hun straatsets hoor, die ontwikkelen één set en leveren die met verschillende brackets voor de diverse automerken/types.

Dat is dus wat ik bedoel, niks mis met bij elkaar rapen.

Maarre, Marc,  wat kost nou een setje XYZ schijven en blokken rondom ?

@ TG: "nooit gehoord van rare dingen, dus het zal wel goed zijn" ?!  Dat klinkt heel erg non-TG  ;) ;D

Marco, ik ga er niet over liegen ... Ik hoor geen rare dingen dus ga ik er van uit dat het goed is, bovendien rijd ik iedere dag met de BBK dus ik laat ook mijn ervaringen mee tellen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Turbo-Geek

Citaat van: nickk. op 17-03-2010 10:42:20
Citaat van: M a r c op 17-03-2010 10:37:02
Citaat van: nickk. op 17-03-2010 10:34:28
Citaat van: M a r c op 17-03-2010 10:30:22
Iedereen praat ineens over de prijs van het vervangen van de slijtdelen....  niemand heeft hier nog gevraagd wat een losse XYZ remschijf of remblokkenset kost  ???  En toch komt men met 'goedkopere' alternatieven...   :eusa_doh:

Voor zover ik weet 300! euro per schijf? en EBC blokken waren rond de 100 dacht ik.

Nee hoor....  en dan nog zou dat niet duur zijn.... een AP-schijf 325mm kost bijna 400 euro/stuk.

http://compbrake.co.uk/shop/product_info.php?cPath=4&products_id=83
Als vervanging voor XYZ niet duur.

En zo zijn er legio oplossingen van goedkoop tot extreem duur omdat men maatvoeringen gebruikt die een standaard zijn in performance braking, en dit is al (zeker door mij) meerdere malen verteld !
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

M a r c

Citaat van: -D©©©L- op 17-03-2010 10:41:38
Citaat van: M a r c op 17-03-2010 10:30:22
En wat die statische en dynamische berekeningen betreft; dat doet AP en Brembo ook niet voor hun straatsets hoor, die ontwikkelen één set en leveren die met verschillende brackets voor de diverse automerken/types.

Dat is dus wat ik bedoel, niks mis met bij elkaar rapen.

Maarre, Marc,  wat kost nou een setje XYZ schijven en blokken rondom ?

303mm = 200 euro
330mm = 250 euro

remblokken vanaf 100 euro/set

incl. btw

En ach... er zijn altijd mensen die alles afstruinen op zoek naar de allerlaagste prijs, vaak verliezen ze de service en garantiebepalingen daarbij uit het oog. Als je in Nederland een product koopt heb je altijd 2 jaar garantie. Plus zit het bedrijf altijd in de buurt, want zo groot is NL niet  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

-D©©©L-

Citaat van: M a r c op 17-03-2010 10:51:45
Citaat van: -D©©©L- op 17-03-2010 10:41:38
Citaat van: M a r c op 17-03-2010 10:30:22
En wat die statische en dynamische berekeningen betreft; dat doet AP en Brembo ook niet voor hun straatsets hoor, die ontwikkelen één set en leveren die met verschillende brackets voor de diverse automerken/types.

Dat is dus wat ik bedoel, niks mis met bij elkaar rapen.

Maarre, Marc,  wat kost nou een setje XYZ schijven en blokken rondom ?

303mm = 200 euro
330mm = 250 euro

remblokken vanaf 100 euro/set

incl. btw

En ach... er zijn altijd mensen die alles afstruinen op zoek naar de allerlaagste prijs, vaak verliezen ze de service en garantiebepalingen daarbij uit het oog. Als je in Nederland een product koopt heb je altijd 2 jaar garantie. Plus zit het bedrijf altijd in de buurt, want zo groot is NL niet  ;)

Dus 1000 euro voor een complete vervangingsset rondom. Nou kan je met de meeste bedrijven wel goed praten over een netto prijs, zeker als je het in 1 keer afneemt, het zal in de praktijk dus wat minder zijn. Ik ben even aan het rekenen geweest en haal bij een engelse dealer een rondom vervangingsset voor de helft van die centen. Origineel Volvo, met de standaard europese garantie & E-keur. Dat verschil in prijs maakt voor mij wel uit, dus ik ben de "moeilijke" weg gegaan. 

Turbo-Geek

Citaat van: -D©©©L- op 17-03-2010 10:59:59
Citaat van: M a r c op 17-03-2010 10:51:45
Citaat van: -D©©©L- op 17-03-2010 10:41:38
Citaat van: M a r c op 17-03-2010 10:30:22
En wat die statische en dynamische berekeningen betreft; dat doet AP en Brembo ook niet voor hun straatsets hoor, die ontwikkelen één set en leveren die met verschillende brackets voor de diverse automerken/types.

Dat is dus wat ik bedoel, niks mis met bij elkaar rapen.

Maarre, Marc,  wat kost nou een setje XYZ schijven en blokken rondom ?

303mm = 200 euro
330mm = 250 euro

remblokken vanaf 100 euro/set

incl. btw

En ach... er zijn altijd mensen die alles afstruinen op zoek naar de allerlaagste prijs, vaak verliezen ze de service en garantiebepalingen daarbij uit het oog. Als je in Nederland een product koopt heb je altijd 2 jaar garantie. Plus zit het bedrijf altijd in de buurt, want zo groot is NL niet  ;)

Dus 1000 euro voor een complete vervangingsset rondom. Nou kan je met de meeste bedrijven wel goed praten over een netto prijs, zeker als je het in 1 keer afneemt, het zal in de praktijk dus wat minder zijn. Ik ben even aan het rekenen geweest en haal bij een engelse dealer een rondom vervangingsset voor de helft van die centen. Origineel Volvo, met de standaard europese garantie & E-keur. Dat verschil in prijs maakt voor mij wel uit, dus ik ben de "moeilijke" weg gegaan. 

Marco, jij hebt weleens vaker dingen voor prijzen waar NIEMAND anders ze voor krijgt. Jij hebt zo de nodige connecties en contacten en dat kan enorm schelen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------