BBK wat past wel en niet..

Gestart door Johann, 08-01-2007 16:41:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

-D©©©L-

Citaat van: Turbo-Geek op 17-03-2010 11:03:15
Citaat van: -D©©©L- op 17-03-2010 10:59:59
Citaat van: M a r c op 17-03-2010 10:51:45
Citaat van: -D©©©L- op 17-03-2010 10:41:38
Citaat van: M a r c op 17-03-2010 10:30:22
En wat die statische en dynamische berekeningen betreft; dat doet AP en Brembo ook niet voor hun straatsets hoor, die ontwikkelen één set en leveren die met verschillende brackets voor de diverse automerken/types.

Dat is dus wat ik bedoel, niks mis met bij elkaar rapen.

Maarre, Marc,  wat kost nou een setje XYZ schijven en blokken rondom ?

303mm = 200 euro
330mm = 250 euro

remblokken vanaf 100 euro/set

incl. btw

En ach... er zijn altijd mensen die alles afstruinen op zoek naar de allerlaagste prijs, vaak verliezen ze de service en garantiebepalingen daarbij uit het oog. Als je in Nederland een product koopt heb je altijd 2 jaar garantie. Plus zit het bedrijf altijd in de buurt, want zo groot is NL niet  ;)

Dus 1000 euro voor een complete vervangingsset rondom. Nou kan je met de meeste bedrijven wel goed praten over een netto prijs, zeker als je het in 1 keer afneemt, het zal in de praktijk dus wat minder zijn. Ik ben even aan het rekenen geweest en haal bij een engelse dealer een rondom vervangingsset voor de helft van die centen. Origineel Volvo, met de standaard europese garantie & E-keur. Dat verschil in prijs maakt voor mij wel uit, dus ik ben de "moeilijke" weg gegaan. 

Marco, jij hebt weleens vaker dingen voor prijzen waar NIEMAND anders ze voor krijgt. Jij hebt zo de nodige connecties en contacten en dat kan enorm schelen.

Hihi, in dit geval kan zelfs jij ze daar gewoon bestellen voor die centen.  ;)
Recentelijk heeft een forum lid (van dit forum) met een N type R ook een set daar vandaan gehaald.
Forum aanbiedingen zijn er echt niet alleen op dit forum.  ;D

nickk.

#316
Inderdaad, jij (turbogeek) als internationaal forum specialist, zou toch moeten weten dat op een Engels forum, een dealer diverse kortingen aanbied op dit soort materiaal. Ik heb bijvoorbeeld een setje S60R schijven voorkant + achterkant voor 300 euro thuisliggen.

Turbo-Geek

Citaat van: nickk. op 17-03-2010 11:15:49
Inderdaad, jij (turbogeek) als internationaal forum specialist, zou toch moeten weten dat op een Engels forum, een dealer diverse kortingen aanbied op dit soort materiaal. Ik heb bijvoorbeeld een setje S60R schijven voorkant + achterkant voor 300 euro thuisliggen.

Nee waarom zou ik dat moeten weten ? Ik heb geen baat bij die Volvo schijven dus houd dat zeker niet bij.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Ludo

Citaat van: M a r c op 16-03-2010 21:23:46
Citaat van: Ludo op 16-03-2010 20:12:36
Citaat van: Johann op 16-03-2010 19:54:21
Heeft de XC90 geen centreergat van 67,1 ?  :eusa_think:

Citaat van: BaRRaCuDa op 16-03-2010 20:02:45
Volgens autoparts online en de Brembo site is het 68mm......

Is inderdaad 68mm, precies hetzelfde als een 850 schijf.



850 schijf is 65mm...      Leuk al dat gehobby met bij elkaar geraapt spul, zorg je wel dat het veilig is?  Het zijn wel je remmen  ;)  Toch wel belangrijk...

Zekers is dat belangrijk, is ook de reden dat we gaan hobbyen.  ;D  ;)
Anderzijds stel ik me de vraag wat zou er minder veilig zijn, aan een XC90 schijf ten opzichte van een 850 schijf?.

Dave

Citaat van: M a r c op 17-03-2010 09:45:03
Ahum,  119 euro voor 2 remschijven...??  Dat komt dus ook gewoon uit China.

Overigens is Chinees niet persé slecht, ik denk dat het merendeel van jouw kleren uit China komt. Zelfs duurdere merken (Lacoste, Matinique, etc.) worden daar gemaakt.
Daar ben ik me ook bewust van. Daar iets produceren is gewoon stukken goedkoper. Het verschil is ook gewoon de kwaliteitscontrole van het product zijn. Als je bijvoorbeeld (uit eigen ervaring) daar een netwerkkabel koopt, is het een beetje een loterij of die al dan niet werkt. Koop je uit dezelfde fabriek een netwerkkabel voor europeese markt koopt dan is dezelfde kabel gewoon getest en weet je zeker dat die werkt.

Maar mij hoor je niet zeggen dat chineese sets slecht zijn. Ik heb er geen en heb er dus ook geen ervaring mee, dus wie ben ik om hierover te oordelen. Op andere gebieden heb ik jammer genoeg wel al slechte ervaringen met chineese producten, daarom sta ik er ook een beetje wantrouwig over. Ik zou de remsets wel vertrouwen omdat er ondertussen reeds voldoende ervaring met is en het gewoon een mooie/degelijke oplossing is. Maar ik wil gewoon ff verdedigen dat zelfbouw in weze niet slecht is (tenzij de enigste motivatie een goedkope oplossing zoeken is, want dan kom je vaak bedrogen uit.) Ik rij ondertussen toch wel al ff zonder problemen rond met zelfbouw remmen en deze zijn stukken veiliger als standaard.

Maar ging deze topic niet over wat wel/niet past?

Tim N

#320
Wie reed er dan wel met de Willwood kit die toen uit Amerika via ebay gekocht was?
Meende dat eze persoon ook met een witte 855 reed?

iemand?

***EDIT*** gevonden Robbie409 heeft deze set aangeschaft.

M a r c

goedkoop, goedkoper, goedkoopst....  ja hoor, we zijn in Nederland  ;D

wat een discussie  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

BaRRaCuDa

#322
Citaat van: Dave op 17-03-2010 20:48:49
Citaat van: M a r c op 17-03-2010 09:45:03
Ahum,  119 euro voor 2 remschijven...??  Dat komt dus ook gewoon uit China.

Overigens is Chinees niet persé slecht, ik denk dat het merendeel van jouw kleren uit China komt. Zelfs duurdere merken (Lacoste, Matinique, etc.) worden daar gemaakt.
Daar ben ik me ook bewust van. Daar iets produceren is gewoon stukken goedkoper. Het verschil is ook gewoon de kwaliteitscontrole van het product zijn. Als je bijvoorbeeld (uit eigen ervaring) daar een netwerkkabel koopt, is het een beetje een loterij of die al dan niet werkt. Koop je uit dezelfde fabriek een netwerkkabel voor europeese markt koopt dan is dezelfde kabel gewoon getest en weet je zeker dat die werkt.

Maar mij hoor je niet zeggen dat chineese sets slecht zijn. Ik heb er geen en heb er dus ook geen ervaring mee, dus wie ben ik om hierover te oordelen. Op andere gebieden heb ik jammer genoeg wel al slechte ervaringen met chineese producten, daarom sta ik er ook een beetje wantrouwig over. Ik zou de remsets wel vertrouwen omdat er ondertussen reeds voldoende ervaring met is en het gewoon een mooie/degelijke oplossing is. Maar ik wil gewoon ff verdedigen dat zelfbouw in weze niet slecht is (tenzij de enigste motivatie een goedkope oplossing zoeken is, want dan kom je vaak bedrogen uit.) Ik rij ondertussen toch wel al ff zonder problemen rond met zelfbouw remmen en deze zijn stukken veiliger als standaard.

Maar ging deze topic niet over wat wel/niet past?

Idd, daar gaat het mij ook om. Het idee kwam in me op en ik vind het altijd leuk om nieuwe/andere mogelijkheden te bekijken.
Niet alleen interessant voor mijzelf, ook voor andere 850 liefhebbers die wellicht een andere keuze willen kunnen maken wat betreft hun remmerij (ofdat die keuze dan beter of slechter is laat ik in het midden).......

De grote vraag is dus ook of het zou kunnen passen en ofdat je meer ruimte hebt dan met de Porsche set. Want ik heb bij Dave (CY 845) gezien dat je echt maar heel weinig ruimte overhoud met de Porsche set.
Ik verwacht dat je meer ruimte hebt met de BMW klauw en XC90 schijf combie, maar goed dat weet je pas als je het probeerd in dit geval.....

Ik heb btw voor de BMW 6 serie de remschijven ook bij autoparts online gekocht en daar staat gewoon Brembo op en mankeerd vooralsnog niet mee.......

Bovendien is het zo dat zelfs orginele BMW schijven onder zware belasting krom kunnen trekken (denk aan X5'en), ik ben ook niet iemand die het maximale van zijn remmerij vraagt keer op keer. Ik merk dat het gewoon een stuk prettiger remt als je meer reserve hebt.....

Tuurlijk zit er kwaliteitsverschil in remschijven, veel zelfs denk ik (productienauwkeurigheid, bewerkingstolleranties, materiaalsoort).
Maar ik ben ervan overtuigd dat de "performance" schijven van de bekende merken ZWAAR overprijsd zijn, het is maar een gegoten stuk staal niet echt een duur product om te produceren. En schijven harden is ook niet zo spannend productietechnisch.

Zo'n hele grote keuze wat remmerij betreft is er niet, dus alle nieuwe ideeen lijken mij welkom (daar is een forum toch ook voor bedoeld lijkt mij)......

Turbo-Geek

Al vaker vermeld, Brembo is niet altijd per definitie kwaliteit. Je hebt de dure performance line maar je vind ook goedkope brembo bij zaken zoals de Brezan enzo en dat is vaker gewoon rotzooi gebleken. Kromme schijven, trillen, geluid maken en na het terug schakelen naar gewone fabrieks schijven was dat over, dus dat zegt wel wat van de goedkope brembo's.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

850 T5 Freak

ik had 2 brembo schijven nieuw S60R voor nog geen 100 euro  :eusa_whistle:
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

darius

#325
http://www.compbrake.co.uk/shop/product_info.php?cPath=4&products_id=85

Passen deze schijven op mijn wp pro harten ?  Het lukt me niet het infoblad te openen waar waarschijnlijk de maten precies op staan  :eusa_think:
No show, only go.

Sbv

Wat past er eigenlijk maximaal achter Comet velgen ?

darius

#327
De schijven die er nu op zitten hebben een remvlak van 46mm en een diameter van 336 mm de harten zijn 225 mm. Er is dus wel een verschilletje. Iemand ooit een set replacement rotors voor de wp set gekocht ? De dikte is 2 mm dikker maar dat is op te lossen lijkt me. Het gaat vooral om de positie van de gaten in de rotors die moeten kloppen met de harten . Optie is evt om XC 90 336 mm schijven te nemen mss....?

Ik kan ook nergens op het web prijzen vinden van de originele wp pro rotors ? maar dat zal toch wel onder de 500 euro geregeld zijn zekers .. :eusa_whistle:
No show, only go.

Ludo

Citaat van: Sbv op 16-04-2010 18:55:00
Wat past er eigenlijk maximaal achter Comet velgen ?

De originele schijven.  ;D

Je krijgt er alles wel achter, maar spacers van +20mm vind ik echt geen optie.

Ludo

Citaat van: darius op 16-04-2010 19:00:39
Ik kan ook nergens op het web prijzen vinden van de originele wp pro rotors ? maar dat zal toch wel onder de 500 euro geregeld zijn zekers .. :eusa_whistle:

http://www.wpprobrakes.com/repParts.htm