Dashboardlampjes repareren en klokkenwinkel demonteren

Gestart door Maarten, 07-02-2004 00:24:59

Vorige topic - Volgende topic

mevita

zijn er nu dan al kant en klare leds die ik erzo kan indoen zonder te solderen en zonder stroomstoringen?
En welke zijn het dan precies ik heb al zoveel verschillende leds bekeken en kom er geen wijs uit welke ik moet hebben voor de blauwe verlichting van de tellers zodat ook de wijzers verlicht zijn en eventueel welk kompleet led er in de klok moet om die blauw te maken zoals bij jou.

groetjes mevita

razorx

Citaat van: mevita op 28-08-2008 22:07:29
zijn er nu dan al kant en klare leds die ik erzo kan indoen zonder te solderen en zonder stroomstoringen?
En welke zijn het dan precies ik heb al zoveel verschillende leds bekeken en kom er geen wijs uit welke ik moet hebben voor de blauwe verlichting van de tellers zodat ook de wijzers verlicht zijn en eventueel welk kompleet led er in de klok moet om die blauw te maken zoals bij jou.

groetjes mevita
Lees mijn topic maar eens door. Ik probeerde het eerst met plug en play leds.
Continu slecht kontakt. Kan de hele winkel er keer op keer weer uit.

razorx

Misschien dat er nu beter materiaal op de markt is, maar wat ik kocht aan plug en play werk was echt troep.
Van de zelfde leverancier wel prima gewone ledjes gekregen.

Ik moet er wel bij zeggen, het is wel even werk, zeker als je de schakelaars ook wilt doen.
Mooi is het zeker. Voor de achtergrond verlichting van de snelheidsmeter, nogmaals, absoluut drie ledjes in serie plus een weerstandje. Anders is het door de gore spanningspieken aldaar (weet niet waarom just op die plek en niet op andere) snel kapot.

Om de ergernis tijdens het experimenteren te onderdrukken hield ik met mij zelf een wedstrijd hoe snel ik de bovenkant van het dashboard er netjes af kon halen. Je moet toch wat. Laatste keer 5 á 7 minuten  :eusa_whistle:

Groeten van Yits.

elmarconi

Citaat van: razorx op 29-08-2008 00:25:28
Om de ergernis tijdens het experimenteren te onderdrukken hield ik met mij zelf een wedstrijd hoe snel ik de bovenkant van het dashboard er netjes af kon halen. Je moet toch wat. Laatste keer 5 á 7 minuten  :eusa_whistle:

Dan zou ik toch investeren in een beter horloge als de de speling 1 minuut is.  ( 6 +/- 1 )  ;)
--
Autogas Inside . . .

mevita

Lees mijn topic maar eens door. Ik probeerde het eerst met plug en play leds.
Continu slecht kontakt. Kan de hele winkel er keer op keer weer uit.
[/quote]
Dat heb ik al een paar keer doorgelezen, respect hoe je dat gedaan hebt maar zelf eraan solderen is niks voor mij.
Als je nou ook een wedstrijdje maakt van ledjes in elkaar solderen kun je er misschien een paar van aan ons verkopen ik heb alleen die 4 van de tellers nodig en van de klok ;D

razorx

Nee hoor daar heb ik geen zin in.
Niet omdat ik het jou niet gun, maar heb het al zo druk met mijn eigen dingen.

Ter geruststelling, de originele gloeilampjes gaan ook zo'n heel lang mee.
Als solderen niet jouw ding is of je er geen zin in hebt zou ik het zeker niet doen.

Of bewaren voor later.
Ik wil binnenkort wat lastechnieken leren, zomaar, je weet maar nooit.

Groeten van Yits.

mevita

Ik bewaar het maar voor later, tegen die tijd is er misschien een kant en klare oplossing voor,

groetjes mevita

Emiel

Citaat van: mevita op 27-08-2008 23:49:26
Nieuwe lampjes gehaald en meteen maar de blauwe geprobeerd, gewone steeklampjes 5w-12v.

Citaat van: Emiel op 24-08-2006 20:42:12
Hoort 12V3W te zijn, kans bestaat dat het net iets te warm word met 5 watt steeklampjes...

U is gewaarschuwd... ;)

razorx

Citaat van: mevita op 30-08-2008 10:03:14
Ik bewaar het maar voor later, tegen die tijd is er misschien een kant en klare oplossing voor,

groetjes mevita
Binnenkort wordt de markt waarschijlijk overspoeld met die dingen.

mevita

Citaat van: Emiel op 30-08-2008 10:08:56
Citaat van: mevita op 27-08-2008 23:49:26
Nieuwe lampjes gehaald en meteen maar de blauwe geprobeerd, gewone steeklampjes 5w-12v.

Citaat van: Emiel op 24-08-2006 20:42:12
Hoort 12V3W te zijn, kans bestaat dat het net iets te warm word met 5 watt steeklampjes...

U is gewaarschuwd... ;)
Ik weet nou toch hoe het dashbaord losmoet, paar minuutjes werk, en ben inderdaad niet zo tevreden met resultaat dus deze week verwissel ik ze weer voor de originele 12v3w lampjes.

gjschipper

Het lampje van m'n klok en temperatuur doet het niet, welke moet ik nou hebben??? En kan ik dat bij de halfords halen?

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

gjschipper

En het type is? Zie door de bomen het bos ff niet meer? En is dit alleen bij de dealer te bestelen of ook ergens anders? Zoja, waar?

Alvast bedankt!

thuur

Tegenwoordig ook gewoon verkrijgbaar bij de lokale automaterialenhandel.

Gr ;)

Sparrie

heb net een V70 uit 1999 en weet nog niet waar allemaal verlichting hoort te zitten. horen ze ook  bij de draaiwielen van de luchtopening in het dash te branden?

Don