Dashboardlampjes repareren en klokkenwinkel demonteren

Gestart door Maarten, 07-02-2004 00:24:59

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

Citaat van: Sparrie op 19-01-2009 19:48:25
heb net een V70 uit 1999 en weet nog niet waar allemaal verlichting hoort te zitten. horen ze ook  bij de draaiwielen van de luchtopening in het dash te branden?

Don

Volgens mij niet.
...The Nile isn't just a river in Africa...

razorx

Citaat van: Sparrie op 19-01-2009 19:48:25
heb net een V70 uit 1999 en weet nog niet waar allemaal verlichting hoort te zitten. horen ze ook  bij de draaiwielen van de luchtopening in het dash te branden?

Don
Nee

Succes!

Peter.R

Hallo allemaal

zojuist heb ik alle lampjes inde schakelaars vervanen en alles brabd weer. Ik vroeg me echter af of er achter de schuifregelaars van de blaasmonden en de regelaar van de airmix ook lampjes horen te branden?
volvo 850 estate 2.5 10v 1996

wie oh wie?

bij voorbaat dank

Peter

thuur

johan283

Wie weet welk type fitting de lampjes van de ECC zijn?
Het zijn de volgende types 03 x 1,4w 6849560-5 (ECC-unit). (Zijn ook in 2,0w leverbaar?)

Of zijn dat dezelfde lampjes als 24 x 1,2w 966326-1 (instrumentenpaneel) qua fitting?

tvencken

Beste Maarten,

Zou U mij kunnen mailen hoe de klokkenwinkel gedemonteerd moet worden.
Ik moet ook wat lampjes vervangen en mijn dagteller werk niet meer.

Alvast bedankt,   Andrew Vencken

UserID6342

Citaat van: johan283 op 16-03-2009 20:19:05
Wie weet welk type fitting de lampjes van de ECC zijn?
Het zijn de volgende types 03 x 1,4w 6849560-5 (ECC-unit). (Zijn ook in 2,0w leverbaar?)
Of zijn dat dezelfde lampjes als 24 x 1,2w 966326-1 (instrumentenpaneel) qua fitting?
2x ja ;D

760volvo850

Hoi,

Is er toevallig iemand die zich verveelt en mijn 850 van nieuw licht wilt voorzien? Alleen de meters hebben nog licht en de el ramen. Verder is ook het tandwiel van de teller naar de kl....
Gezien het feit dat ik geëmigreerd ben en nog maar tijdelijk in Nederland, heb ik zelf hier geen gereedschap meer! :'( :eusa_wall:

Wie kan/ wil helpen? Liefst in het zuiden van Nederland.

Alvast bedankt! :angel:

MM

Van welke van de drie stekkers van de klokkenwinkel komt de spanning voor de twee lampjes van de boordcomputer?
Lampjes achter klokken vervangen en je raad het al: nu doen geen van de twee lampjes van de boorcomputer het... Ze staan toch niet in serie mag ik aannemen, zou een van de twee het begeven dat de hele computer zonder licht zit?

grt, MM

haasje

De lampjes staan parallel, de stekker tussen de bc en de klokkenwinkel zorgt voor de spanning, werkt de verlichting van de klokken wel?

MM

Citaat van: haasje op 13-12-2009 23:47:21
De lampjes staan parallel, de stekker tussen de bc en de klokkenwinkel zorgt voor de spanning, werkt de verlichting van de klokken wel?

De verlichting van de klokken werkt wel, dat is het vreemde.

haasje

Dan zit het dus in de stekker tussen je bc en de klokken zitten, of je lampjes zijn gewoon kapot.

MM

Bedankt voor je input. Lampjes beide tegelijk stuk kan, maar is wel wat toevallig, vandaar dat ik ook even naar andere mogelijkheden informeer voordat ik weer het dashboard (met airbag...) uit elkaar trek.

Wat wordt nog meer met de stekker tussen bc en klokken aangestuurd? Logisch lijkt me de boordcomputer zelf, echter deze functioneert wel (halve stekker niet goed aangesloten is ook niet aannemelijk?). Echt alleen die twee lampjes branden niet, rest doet het.

haasje

1 van de pinnen in de connector is van de verlichting, misschien dat je een pin kromgebogen hebt?

axelvr

Lampjes van de radio en lampjes in schakelaars?

welk type waar te bestellen. Ik zie ook echt door de bomen het bos niet meer.

alvast bedankt.

Axel