Dashboardlampjes repareren en klokkenwinkel demonteren

Gestart door Maarten, 07-02-2004 00:24:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rene755

Citaat van: tackle op 21-10-2010 21:01:44
stoelverwarming
voorbedrading?
Oke, dat zou betekenen dat er misschien wel een connector onder de middenconsole zit waar normaal de schakelaar zit? Zou het?

rene755

Citaat van: henry classic v70 op 21-10-2010 21:11:38
Deze van Mehn is ook erg makkelijk
http://www.mehn.nl/html/fotoalbum_dashboardverlichting_0.html
Ja die had ik gezien, maar daar staat alleen in dat je de speaker snoertjes moet loshalen, en niet dat daar nog een schroef zit. Misschien het vermelden waard

thuur

Citaat van: rene755 op 21-10-2010 21:33:26
Citaat van: tackle op 21-10-2010 21:01:44
stoelverwarming
voorbedrading?
Oke, dat zou betekenen dat er misschien wel een connector onder de middenconsole zit waar normaal de schakelaar zit? Zou het?

Dat kan, maar dat hoeft niet.


Gr ;)

rene755

Haha, misschien?
Hadden ze toen geen structuur in de werkzaamheden?:P

rene755

#259
Zo dat was weer een sleutelmiddagje, na het vervangen van de motorolie (wat was dat nodig zeg) ben ik met de lampjes verdergegaan.

Het dash heb ik eraf, helaas heeft iemand dat voor mij ook al een keer gedaan maar dan een stuk minder secuur. Alle schroefgaten aan de bovenzijde van het handschoenenkastje zijn uitgescheurd en bij de ventilatieroosters zaten helemaal geen schroeven. (die ik op mijn foto gezet had waren de verkeerde:P).

Maargoed, tellerhuis eruit en vervangen die handel, behalve het lampje achter het tijdklokje. Die was net weer anders en moet ik nog even halen, tot die tijd maar met een half dash rijden:P.

Ik heb trouwens die 3 watt lampjes voor de achtergrond verlichting bij een winkel uit Alkmaar, namelijk Smorenberg. Die hebben ze gewoon op voorraad voor 80 cent! Ze hebben normaal zelfs de lampjes op voorraad die in bijvoorbeeld de achterruitverwarming knop zitten, en dan bedoel ik niet het ledje maar echt de achtergrondverlichting, deze zul je er zelf moeten in solderen.

Als iemand moeite heeft ze te bemachtigen dan wil ik ze wel halen en in een envelopje doen.

Ik zal later de resultaten is posten, het begint er weer gelikt uit te zien.

tackle

ze gaan echt niet voor iedere 850 / x70 een andere draadboom maken. Meestal ligt alles voorbedraad. Mistlampen bij mij in ieder geval. En de draden voor de stoelverwarming ook, zag ik vanmiddag. En de versterker voor onder de stoel.

Michel.oa

Vandaag alle lampen die kapot waren vervangen, oa Automaat, schakelaars en ook van het klokkenhuis.
Lampjes had in eerder besteld bij conrad en ze waren binnen een dag thuis.
Alles werkt weer perfect en zo gepiept.
als iemand hulp nodig heeft in het oosten van het land, (Borne) beam me up!!

Svenneh

Binnenkort ook maar eens kijken of ik de lampjes van mijn boordcomputer kan fixen. Vind het alleen apart dat ze alletwee stuk zijn (er zitten er toch 2 in :P)?

heinreyn

heeft iemand een schema of foto waar alle controlelampjes uit het dashboard op staan?
bij het aanleggen van het contact branden 9 lampjes aan het rechterdeel een een stuk of 6/7 aan het linkerdeel van de console. Ik vermoed dat er mss 1 kapot is in het rechter deel, maar zou eens willen weten waarom of welke het niet doet (de betekenis erachter); of of het eventueel normaal is dat er maar 9 branden bij het starten?

dit vooraleer ik begin te prutsen en mijn volledige dashboard opensmijt...
bedankt

thuur

Zit er geen instructieboekje bij je auto?

Als je lampjes gaat vervangen moet het klokkenwinkeltje er toch uit. Je kunt dan zelf de symbolen wel zien.


Gr 8)

Rainbird

Moet ook nog met het lampje van de boordcomputer/display aan de gang.

MEHN je bent wel weer erg duidelijk geweest  :eusa_clap:

http://www.mehn.nl/html/fotoalbum_dashboardverlichting_0.html

Bedankt voor deze heldere uitleg.

heinreyn

Citaat van: thuur op 02-03-2011 11:24:33
Zit er geen instructieboekje bij je auto?

Als je lampjes gaat vervangen moet het klokkenwinkeltje er toch uit. Je kunt dan zelf de symbolen wel zien.


Gr 8)
nee, tweedehandse wagen zonder dergelijk boekje :)

V70geRwin


T5turbo

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

mehn

Dat gaat sneller als mijn handmatige methode  :eusa_think:

;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: