Dashboardlampjes repareren en klokkenwinkel demonteren

Gestart door Maarten, 07-02-2004 00:24:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bgon

De boosdoener in mijn teller:



Vervangen met het messing tandwieltje van ETS en alles werkt weer!

elianmars

Citaat van: Bgon op 13-06-2013 22:42:46messing tandwieltje

Hopelijk gaat dat wel goed. Het messing wieltje schijnt de overige kunststof wieltjes te kunnen "opvreten".

triton

Citaat van: elianmars op 16-06-2013 20:52:57
Citaat van: Bgon op 13-06-2013 22:42:46messing tandwieltje

Hopelijk gaat dat wel goed. Het messing wieltje schijnt de overige kunststof wieltjes te kunnen "opvreten".


Zit er bij mij al bijna 3 jaar in Marcel , dus zal wel meevallen
Professioneel raddraaier

Dennis1974

#333
Citaat van: badmuts20 op 19-05-2013 17:08:52
Bij mij werkt de verlichting niet in het knoppenpaneel van de climatecontrol.
Zijn deze ook te vervangen?
Moet dan ook het gehele dashboard eruit of kan dit door het bedieningspaneel ergens los te klikken?

Die zijn gewoon los te vervangen...heb ik al vaker gedaan en is niet veel werk....ff je clima control paneel eruit halen en open schroeven..wel opletten dat je na het open schroeven niet de kop zeg maar er aftrekt want die zit nog met stekkers en bedrading vast. Maar als je hem wat lift als de schroeven los zijn en je dus de printplaat er iets hebt uitgelift....dan zie je de lampjes zo zitten.....totaal half uurtje werk..er zitten gewoon van die lampjes in die je erin kan draaien....bij elke auto speciaalzaak te halen.

Het clima control paneel kun je eruit wippen door het bakje en je radio ff te verwijderen en met je hand via de achterkant het paneel eruit te wippen....beetje wringen...hij zit niet vast met schroeven maar klemt dmv 2 metalen klemmetjes.


Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

V70geRwin

Citaat van: triton op 16-06-2013 21:37:48
Citaat van: elianmars op 16-06-2013 20:52:57
Citaat van: Bgon op 13-06-2013 22:42:46messing tandwieltje

Hopelijk gaat dat wel goed. Het messing wieltje schijnt de overige kunststof wieltjes te kunnen "opvreten".


Zit er bij mij al bijna 3 jaar in Marcel , dus zal wel meevallen
Rij je er wel mee  ;)

Bgon

Citaat van: elianmars op 16-06-2013 20:52:57
Citaat van: Bgon op 13-06-2013 22:42:46messing tandwieltje

Hopelijk gaat dat wel goed. Het messing wieltje schijnt de overige kunststof wieltjes te kunnen "opvreten".

Ik rij ongeveer 5000 KM per jaar dus de slijtage zal niet zo heel hard gaan:-)

smitje77

Dankzij deze topic mijn lampjes vervangen. Super!
Echter nadat alles weer netjes dichtzat blijft er een lampje branden. "fout in de motorelektronica"
Iemand enig idee?

(Ik heb behalve alle verlichting ook een boordcomputer ingebouwd. Hier zit nog geen sensor aan, of deze is nog niet aangesloten. Zou dit een veroorzaker van het probleem kunnen zijn?)

T5turbo

Het een heeft niks met het ander te maken zover ik weet.
Voor het lampje kan je foutcodes uitlezen.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

smitje77

tx, dan zal ik maar langs de volvo dealer gaan om het uit te laten lezen.

T5turbo

Weet je zeker dat alle stekkers goed zitten enz?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

smitje77

volgens mij wel. Alles functioneert verder naar behoren.

smitje77

nu je het zegt :o Ik heb mijn turbodrukmeter niet aangesloten :eusa_doh: Zou dat het kunnen zijn?

T5turbo

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

smitje77

Zo dat is gedaan. De meter aangesloten en het werkt ook nog 8).
Het lampje blijft branden! Wat me ook opviel, en wat erg vervelend is, is dat de boordcomputer als de motor uit is geen stroom krijgt.
Als ik de auto opnieuw start staat deze weer geheel op nul :-[.
Een idee?

smitje77

Nogmaals, ik heb 2x mijn dashboard open en dicht gehad maar het lijkt alsof er geen constante stroom naar mijn dashboard gaat.
Hierdoor slaat mijn boordcomputer dus geen gegevens op...
Iemand een idee?