Goede morgen!

Gestart door T-5Rwin, 24-01-2007 10:27:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

T-5Rwin

Goede morgen Iedereen!

Ik zal me voor stellen, want ik ben nieuw op het forum hier. Ik ben 36 jaar jong, getrouwd, 3 dochters, goede baan , maar er ontbreekt nog iets in mijn leven. We hebben nu een auto , een Zafira 1.8 ( vanwege het bovengenoemde gezelschap) en op zoek naar een tweede auto. Nu wilde ik geen doorsnee auto (-otje) , maar een echte auto voor rijplezier en een waarmee ik ook nog wat vrouwvolk mee kan nemen.
Na wat googlen kwam ik op deze site uit en hoe meer ik bekeek , hoe meer ik enthousiast ben geworden over de roffel ( mooie bijnaam overigens...). Nu nog de auto, ik ben het forum al aan het doorspitten, zodat ik geen dingen hoef te vragen die al vaak beantwoord zijn en daarnaast levert het heel wat uurtjes leesplezier op. Naast mijn vrouwen, werk zit graag op fiets ( MTB en race) en ik geloof dat deze hobby door meer forummers wordt gedeeld. Ik ben nu op zoek naar een mooie geblazen estate (850) om vele mooie kilometers te kunnen maken! ;D

)()()sT

Welkom hier, en succes met je zoektocht!
Weet je al wat je wilt, non-turbo of turbo?

Er is hier nog iemand met een Zafira en 850 ;)

FelixB

#2
Citaat van: )()()sT op 24-01-2007 10:34:17
Welkom hier, en succes met je zoektocht!
Weet je al wat je wilt, non-turbo of turbo?


Joost, lees de laatste regel eens  :angel:

Ook namens mij welkom, in een andere openingstopic werd al gezegde dat we hier i.t.t. andere fora wat netter met elkaar omgaan.

Stel gerust je vragen, iedereen is razendenthousiast om te helpen!

Ik weet niet wat je wilt, maar als ik het wist kocht ik die van Esveldt die te koop staat (die rooie). Helemaal vol, standverwarming, goed verleden, video achterin voor de dochters...
Enige nadeel van de T-5R en de R is dat ze standaard verlaagd zijn, dus minder comfort (voor je vrouwen)
855R & C70 T5 cabrio automaat

)()()sT


FelixB

Citaat van: )()()sT op 24-01-2007 10:41:41
:-[

Oeps, I see  8) ;D

Wat ik al zei: we hebben het zo gezellig hier, dat we enthousiast zijn om te helpen (ik mis het bier-teken van het Autoweek-forum)  8)
855R & C70 T5 cabrio automaat

T-5Rwin

Dank al vast voor de snelle reacties. Mij was inderdaad al opgevallen dat hier wat aardiger gemaild wordt dan op sommige andere forums ( fora?) Maar zijn alle T-5R standaard verlaagd? en de T-5 dan? Hoewel de T-5R en de R mij wel heel aantrekkelijk lijkt. Die van Esvelt had ik al gezien, ziet er erg mooi uit :), maar ik zoek een iets wat rustigere uitstraling, zoiets van een wolf in schaapskleren.

En inderdaad Turbo....

FelixB

#6
Ik denk dat hier o.a. meer ondernemers op het forum zitten (zoals ik) die dus ook overdag kunnen reageren, en ja, Volvo-rijders zijn waarschijnlijk iets netter...

Dit is een dilemma:
Volgens mij zijn de T-5R en de R altijd verlaagd, aan de andere kant zou ik daarvoor een auto niet laten staan...
Ik rij al 8 jaar in een R en alleen op een 'wasbord-wegdek' is het ff wennen....

Alternatief is om een T-5 te zoeken/vinden met alle opties, maar met alle opties was die daardoor nieuw weer duurder dan de 'pret-uitvoeringen T-5R en R'.

Tja, als je minder wilt opvallen kun je beter geen gele, rode of blauwe kopen. Zelf heb ik een zwarte, maar daarvan valt het weer niet op hoe snel die is...
Mijn 1e was een rode, mooie kleur hoor ...  :eusa_drool:

Aanvulling:
T-5 heeft de turbo, maar is standaard een beetje 'kaal' t.o.v. de andere 2
T-5R heeft bijna de hele optielijst zoals 2x electrisch bedienbare stoelen, open dak enz enz.
R heeft ook de standaard optielijst (ik zeg altijd, ik heb maar 6 opties op mijn auto, lachu  :eusa_dance: ) en heeft als voordeel t.o.v. de T-5R dat er standaard alcantara op het zitgedeelte van de stoelen zit ipv leer: koeler in de zomer en warmer in de winter...
Maar standaard 'maar' 1 electrisch bedienbare stoel en geen open dak, pfff
855R & C70 T5 cabrio automaat

T-5Rwin

Ik heb erna proberen te zoeken, maar ik heb het verschil nog niet kunnen ontdekken tussen T-5, T-5R en de T-R. Daarnaast ben ik benieuwd vanaf welk jaar  er op de achterbank 3 driepuntsgordels zijn ( vanaf '96?)


FelixB

Citaat van: win op 24-01-2007 10:54:56
Ik heb erna proberen te zoeken, maar ik heb het verschil nog niet kunnen ontdekken tussen T-5, T-5R en de T-R. Daarnaast ben ik benieuwd vanaf welk jaar  er op de achterbank 3 driepuntsgordels zijn ( vanaf '96?)

Eenvoudig gezegd (zie bovenstaand verhaal van me):
T-5: een 850 met Turbo, standaard niet zoveel opties
T-5R: gelimiteerde uitgave van de T-5, met bijna alle opties, bijna alleen in 1995 verkocht (uitschieters zoals december 1994 mogelijk). Prijs van de gelen stijgt langzaam omdat er steeds minder komen en steeds meer mensen de bijzonderheid van deze auto ontdekken!
R (geen T-R, gewoon 'R'): ongelimiteerde uitgave van de T-5, ook met bijna alle opties.

Wellicht dat iemand het beter kan verwoorden, ik heb de wijsheid niet in pacht.

Let erop dat in de R de passagiersairbag een optie was, zonder die zou ik hem laten staan (zowel dat het oneerlijk is, dat áls er wat gebeurt dat de partner géén airbag heeft, als gelet op eventuele verkoop, ooit)

Joost, waar ben je?   ;D
855R & C70 T5 cabrio automaat

Emiel

Welkom, ook goejemorgen.

Alle 850's hebben 3 punts gordels... ;)

Kan je echt het advertentieboard van dit forum aanraden, staan hele nette eerlijke auto's op. Ik zou toch ns contact opnemen met Paul Esveld als ik jou was.

:eusa_whistle:

FGG

Welkom op 't Forum, Win.

Voor 't vrouwvolk is de Estate 't meest geschikt. ;D

Citaat van: win op 24-01-2007 10:45:39
Die van Esvelt had ik al gezien, ziet er erg mooi uit :), maar ik zoek een iets wat rustigere uitstraling, zoiets van een wolf in schaapskleren.

In Nijmegen staat stond nog een mooie witte R :P

[edit]Ik zie net dat ie weg is :( [/edit]

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

T-5Rwin

dat van die passegiers airbag is een goede tip. Er zit dus geen verschillen in de motoren tussen de verschillende type's zoals ik dacht?

FGG

Citaat van: win op 24-01-2007 11:08:29
dat van die passegiers airbag is een goede tip. Er zit dus geen verschillen in de motoren tussen de verschillende type's zoals ik dacht?

Er zit zeker wel verschil in 't aantal peekaatjes tussen de T-5, de T-5R en de R.(in oplopende volgorde)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

)()()sT

Citaat van: FelixB op 24-01-2007 11:03:46
Joost, waar ben je?   ;D

Hahaha, ik zat ook het T-5 verhaal op te sommen.....  ;D

Even over die verlaging: de T-5R had de Volvo-verlaging, is iets van 2 cm en rijdt heel goed.
De zilvere van mn pa heeft ook de af-fabriek verlaging, de mijne stond gewoon "hoog."

Ik heb de zwarte 40mm. verlaagd omdat ik het persoonlijk er niet zo fraai uit vind zien als ie zo hoog op zijn pootjes staat... Maar dat is mijn ding  8)

Zo, nu weer even verder met mn ontwerpje.... ben vandaag een beetje inspiratieloos  ::)

FelixB

Citaat van: FGG op 24-01-2007 11:09:22
Citaat van: win op 24-01-2007 11:08:29
dat van die passegiers airbag is een goede tip. Er zit dus geen verschillen in de motoren tussen de verschillende type's zoals ik dacht?

Er zit zeker wel verschil in 't aantal peekaatjes tussen de T-5, de T-5R en de R.(in oplopende volgorde)

Ja, maar zoveel verschilt het toch niet? 225 - 250 PK?

Oh ja, pas op voor de 2-liters (standaard is een turbo in ons land een 2.3). Die zijn import, dus groooooote kans op teruggedraaide tellers....
855R & C70 T5 cabrio automaat