Goede morgen!

Gestart door T-5Rwin, 24-01-2007 10:27:11

Vorige topic - Volgende topic

breakman

Citaat van: Esveldt op 24-01-2007 16:28:51
Citaat van: breakman op 24-01-2007 12:01:05
Voor 8000 euro moet je mss voor een R of T-5R eens in Duitsland kijken hebben enkelen onder ons al goede ervaring mee!

Als je 8000 als een totaalbedrag neemt en dat hij dan spik en span voor de deur staat, dan mag de Volvo maximaal 5500 euro kosten!

Incl. RDW een beurt etc. komt hij op 8000 euro.

wat een ongeluk om in NL te wonen !!!  :eusa_wall:

elianmars

Citaat van: )()()sT op 24-01-2007 10:34:17

Er is hier nog iemand met een Zafira en 850 ;)

Kiekeboe!!  ;D ;D

Ik ben dus degene met een Zafira (OPC) en een 850 T-5 (en een beetje extra  :eusa_shhh:)

Goeie combinatie hoor, die twee wagens!  ;D ;)

Welkom hier en succes met het zoeken naar een mooie 850!

Domaso

Hallo Win. Welkom op het forum en veel succes met je zoektocht naar een Roffel.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Domaso

Citaat van: viking_in_shorts op 24-01-2007 11:28:07
Even over die airbags: komt waarschijnlijk door mijn situatie (kind van 1 jaar oud) maar ik hoor hier regelmatig dat men passagiers-airbags eruit laat halen. Waarom? kinderstoelen! Passagiersstoel is de makkelijkste en veiligste locatie.

Tegenwoordig kan je steeds vaker de airbag uitschakelen dmv de contactsleutel ofzo, maar aangezien dat in de oudere modellen niet kan, gaan ze er dus uit.

Niet dat jij er iets aan hebt, maar misschien een leuk wist-u-dat-je??

Succes met je zoektocht, maar meer plezier toegewenst in de roffel die je gaat kopen ...

Hallo viking_in_shorts,

Consument en Veiligheid zegt het volgende: Het is raadzaam om kinderen tot 12 jaar niet bij een airbag te zetten die ingeschakeld is. Kan het niet anders, zet dan het kinderzitje zo ver mogelijk naar achteren.
Mijn eigen dochter (net 2 jaar) zit rechts achter in haar autostoel. Als je met 2 ouders onderweg bent kan de ouder die achter zit haar bezighouden.
Ben benieuwd waarom, voor jou, de passagiersstoel de veiligste en makkelijkste locatie is.

groeten, Jean-Pierre
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

T-5Rwin

Mooi , ik heb ook gekeken naar een OPC, maar dan krijg ik problemen met het thuisfront. Nu als tweede auto valt het niet meer zo op als hij een bietje sneller is  ;D

viking_in_shorts

Citaat van: Domaso op 25-01-2007 10:29:51
Ben benieuwd waarom, voor jou, de passagiersstoel de veiligste en makkelijkste locatie is.

bron: Vägvärket ( http://www.vv.se/templates/page3____16652.aspx )

originele text:
Ska barn sitta i framsätet eller baksätet?
Baksätet är som regel säkrast – om man bara ser till riskerna vid en krock. Men det gäller inte för barn i bakåtvända bilbarnstolar. Under förutsättning att passagerarkrockkudden är avstängd finns ingen skillnad i krocksäkerhet mellan fram- och baksätet. Sedan måste man naturligtvis väga in det lilla barnets behov av tillsyn. Om man är ensam vuxen i bilen kan det vara bättre att ha barnet i framsätet.

vertaling (uit de losse pols)
Moeten kinderen voor of achterin zitten?
De achterbank is in de regel het beste - als je alleen naar de risico's bij een ongeluk kijkt. Maar dat geldt niet voor "omgekeerde kinderstoelen". Aangenomen dat de passagiers-airbag is uitgeschakeld is er geen verschil in ongeluks-veiligheid tussen voor en achterstoelen. Daarna moet men natuurlijk kijken naar de behoefte van het kind om in de gaten gehouden worden. Is men als eenzame volwassennen in de auto, kan het het beste zijn om het kind in de voorstoel te hebben.

bron: Barn i Bilen (http://www.barnibilen.se/) onafhankelijke website ter promotie van kind-zekerheid in de auto.

origineel:
Bilbarnstolar - I framsätet eller baksätet?
Det har visat sig i studier att man som ensam vuxen med ett barn i baksätet blir mer distraherad än om man har barnet i framsätet.

Är ni två vuxna i bilen är det bra om en av er sitter i baksätet med barnet om ni väljer att ha er bilbarnstol där. Då distraheras föraren betydligt mindre.

Studier har visat att det är något säkrare att ha barnet i baksätet förutsatt att det finns en vuxen i baksätet som håller koll på barnet. Annars är det säkrare att ha barnet i framsätet.

vertaling: weer uit de losse pols
Kinderstoel: op de voorstoel of op de achterbank?

Studies hebben aangestoond dat men als eenzame volwassene met een kind op de achterbank meer is afgeleid dan wanneer het kind op de voorstoel zit. Kies je voor kinderstoel op de achterbank, en er bevinden zich twee volwassenen in de auto, is het goed als er 1 van de twee volwassenen achterin zit met het kind. Zo wordt de bestuurder beduidend minder afgeleidt.

Studies hebben aangetoond dat het iets zekerder is om het kind op de achterbank te hebben, mits er een 2e volwassenen op de achterbank zit die op het kind let. Anders is het veiliger om het kind op de voorstoel te hebben.

Domaso

Bedankt voor de uitleg. Ben weer iets wijzer geworden. Het is alleen zo'n gedoe om iedere keer de kinderstoel van voor naar achter en vice versa te moeten verplaatsen. Maar gezien het feit dat ik iets vaker alleen met haar rij toch maar voorin zetten?
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Ben

Mijn kinderen zaten standaard altijd achterin. Pas toen ze 12 waren mochten ze op de voorstoel.

viking_in_shorts

Waarom kan ik niet precies uitleggen, maar een airbag weg laten halen is voor mij "not-done". Daarom zit mijn dochter ook altijd rechts-achter.

In de C70 was dit van de zomer perfect, want de maxi-cosi cabrio (toepasselijke naam) past precies onder de wind-blocker zodat ze uit de wind zat. Het is alleen heel erg onhandig aangezien het een 2-deurs is - slecht toegankelijk. In de 855 zit ze ook achterin, vooral omdat we daar ook de (passagiers-) airbag niet weg willen laten halen.

Het lijkt erop dat ze binnenkort naar de volgende stoel moet (ze weegt nu 10 kilo) maar ook de volgende stoel zal achterin komen.

PS: wij zitten nu dus nog aan de 1e kinderstoel, en zeulen zeulen konstant met dat ding; van de ene naar de andere auto, even snel op de buggaboo en thuis naar binnen als ze in de auto in slaap gevallen is. De volgende maat zullen we waarschijnlijk 2 van gaan kopen en die permanent in de auto laten.

T-5Rwin

Viking, heb je veel WASA knackebrod gegeten? Ik ben een aantal jaren naar ZWeden op vakantie geweest , maar naast de gebruielijke eerste woorden Zweeds kom ik niet. maar jouw vocabulaire kennis is groot!

)()()sT

Citaat van: win op 25-01-2007 12:10:04
Viking, heb je veel WASA knackebrod gegeten? Ik ben een aantal jaren naar ZWeden op vakantie geweest , maar naast de gebruielijke eerste woorden Zweeds kom ik niet. maar jouw vocabulaire kennis is groot!

Zie zijn profiel: Lokatie: Göteborg, Zweden ;)

viking_in_shorts

nee hoor - gewoon n cursus van de LOI  :eusa_whistle:

T-5Rwin

zo leer je iedereen kennen! Mooi land en veel volvo's! :D

MarcoV

Citaat van: win op 24-01-2007 11:30:28
Oh ja, pas op voor de 2-liters (standaard is een turbo in ons land een 2.3). Die zijn import, dus groooooote kans op teruggedraaide tellers.... 

Si... ik ben me al goed aan het voorbereiden, elke tip is welkom. Mijn nadeel is dat ik van techniek niet zoveel verstand heb, en ik op zoek ben naar een niet te dure ( tot €8000) en dus oudere 850. Vandaar dat ik op dit forum mijn kennis op probeer te doen. En tot op heden ben ik elke dag wijzer geworden.... :eusa_pray:

Voor die prijs heb je ook een hele fraaie S70 2.5T :eusa_whistle: :eusa_whistle:

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=16873.0

MarcoV ;D

T-5Rwin

Hij ziet er erg mooi uit, maaruh, ik zoek eigenlijk een T5 (-R) en het liefst in estate uitvoering.... anders konden we zeker gaan praten....