Goede morgen!

Gestart door T-5Rwin, 24-01-2007 10:27:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

RATFINK

Welkom lotgenoot  ;D

Ik ben gister wezen rijden in een ongeblazen ( heb alleen ervaring met een R ) 850 en ik moet zeggen er gaat inderdaad een 850 komen.

Zoektocht is begonnen

viking_in_shorts

Even over die airbags: komt waarschijnlijk door mijn situatie (kind van 1 jaar oud) maar ik hoor hier regelmatig dat men passagiers-airbags eruit laat halen. Waarom? kinderstoelen! Passagiersstoel is de makkelijkste en veiligste locatie.

Tegenwoordig kan je steeds vaker de airbag uitschakelen dmv de contactsleutel ofzo, maar aangezien dat in de oudere modellen niet kan, gaan ze er dus uit.

Niet dat jij er iets aan hebt, maar misschien een leuk wist-u-dat-je??

Succes met je zoektocht, maar meer plezier toegewenst in de roffel die je gaat kopen ...

T-5Rwin

Oh ja, pas op voor de 2-liters (standaard is een turbo in ons land een 2.3). Die zijn import, dus groooooote kans op teruggedraaide tellers.... 

Si... ik ben me al goed aan het voorbereiden, elke tip is welkom. Mijn nadeel is dat ik van techniek niet zoveel verstand heb, en ik op zoek ben naar een niet te dure ( tot €8000) en dus oudere 850. Vandaar dat ik op dit forum mijn kennis op probeer te doen. En tot op heden ben ik elke dag wijzer geworden.... :eusa_pray:

T-5Rwin

de bijrijders airbag kan levensgevaarlijk zijn indien een maxi cosi omgekeerd op de passagiersstoel geplaatst wordt. De klap van de airbag lanceert de maxi cosi met kind naar achteren met fatale gevolgen. Vanwege de grote impact wordt het om deze reden afgeraden om kleine kinderen op de passagiersstoel met ingeschakelde airbag te vervoeren.

viking_in_shorts

Citaat van: win op 24-01-2007 11:34:06
de bijrijders airbag kan levensgevaarlijk zijn indien een maxi cosi omgekeerd op de passagiersstoel geplaatst wordt. De klap van de airbag lanceert de maxi cosi met kind naar achteren met fatale gevolgen. Vanwege de grote impact wordt het om deze reden afgeraden om kleine kinderen op de passagiersstoel met ingeschakelde airbag te vervoeren.
volgens mij is het zelfs wettelijk verboden, maar dat kan iets specifiek zweeds zijn ...

T-5Rwin

staat beschreven in de handleiding van Maxi Cosi dat deze omgekeerd gemonteerd moet worden, maar wordt afgeraden om dat op de voorste stoelen te doen ivm bovenstaande.

thuur

Nou nou, oppassen voor 2-liters... Het klopt dat er geen 850 met 2-liter turbo is geleverd in NL, maar er zijn toch zat mensen die zich de moeite doen een top-exemplaar uit het buitenland te halen. En de 'goedkopere' 2 liters bij de handelaars hoeven ook helemaal niet slecht te zijn. Goed opletten, en ja, Italianen hebben nu eenmaal de naam om met de km-standen te rommelen. Dus wees op je hoede, maar je hoeft er echt niet met een boog omheen te lopen ;)

Qua veiligheid doet een passagiersairbag zo weinig dat het eigenlijk overbodig is in een Volvo. Tis dat de amerikanen denken dat de airbag een betere bescherming biedt dan een gordel :eusa_doh:

Trouwens, volgens mij zitten de meeste kantoorhoe... euh, pennenli... euh, mensen die overdag op het forum zitten gewoon in loondienst hoor :angel:


Welkom op het forum :D Neem de tijd, gebruik de zoekfunctie en schroom niet om een vraag te stellen!

Wat houdt die 'goede baan' eigenlijk in? Ik dacht nl. dat die niet bestond :eusa_think:


Gr 8)

T-5Rwin

#22
een baan die het mogelijk maakt een roffel te rijden en waar ik lol in heb ;D!

breakman

hey welkom op het forum !

- italiaantjes hebben zeker ervaring met terugdraaien van km maar je kan de km-stand altijd laten uitlezen bij een dealer als je zeker wilt zijn !

- 2.0 (T-5) is ook In België geleverd dus niet per sé italiaan ! De 2.0 heeft "slechts" 210 Pk geeft ook al hopen rijplezier hoor !

- R = 250 Pk
- T-5R = 250 Pk (gelimiteerd)
- T-5 = 225 Pk

leveren stuk voor stuk een schiterend vermogen ! Voor 8000 euro moet je mss voor een R of T-5R eens in Duitsland kijken hebben enkelen onder ons al goede ervaring mee ! Een mooie T-5 kan je zeker voor die prijs in NL vinden !!

succes met je zoektocht !

Gr. Thomas

mehn

Citaat van: FGG op 24-01-2007 11:09:22
Citaat van: win op 24-01-2007 11:08:29
dat van die passegiers airbag is een goede tip. Er zit dus geen verschillen in de motoren tussen de verschillende type's zoals ik dacht?
Er zit zeker wel verschil in 't aantal peekaatjes tussen de T-5, de T-5R en de R.(in oplopende volgorde)

850 T-5: 226PK
850 T-5R: 240PK (eigenlijk ook 226 maar dan met beperkte overboostfunctie)
850R: Automaat 240PK, Handbak 250PK

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

FelixB

Citaat van: breakman op 24-01-2007 12:01:05
hey welkom op het forum !

- italiaantjes hebben zeker ervaring met terugdraaien van km maar je kan de km-stand altijd laten uitlezen bij een dealer als je zeker wilt zijn !


Ben die uitspraak van   M a r c   aan het zoeken waarin hij beweert dat 99,9% teruggedraaid is   ;D  ;D
855R & C70 T5 cabrio automaat

FGG

Citaat van: thuur op 24-01-2007 11:40:42
Trouwens, volgens mij zitten de meeste kantoorhoe... euh, pennenli... euh, mensen die overdag op het forum zitten gewoon in loondienst hoor :angel:

:eusa_whistle:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

breakman

Citaat van: mehn op 24-01-2007 12:41:30
Citaat van: FGG op 24-01-2007 11:09:22
Citaat van: win op 24-01-2007 11:08:29
dat van die passegiers airbag is een goede tip. Er zit dus geen verschillen in de motoren tussen de verschillende type's zoals ik dacht?
Er zit zeker wel verschil in 't aantal peekaatjes tussen de T-5, de T-5R en de R.(in oplopende volgorde)

850 T-5: 226PK
850 T-5R: 240PK (eigenlijk ook 226 maar dan met beperkte overboostfunctie)
850R: Automaat 240PK, Handbak 250PK

ongeveer zitten we allemaal op dezelfde golflengte ! maar dit zullen de exacte cijfers zijn  :eusa_drool:

Niek

Welkom op het forum! De meeste tips en adviezen zijn al door de kenners gegeven, dus rest mij nog om je veel succes te wensen bij je zoektocht naar een goede roffel! Neem rustig de tijd en rij in meerdere exemplaren zodat je goed kunt vergelijken.

And through it all she offers me protection
                      VOLVO C70

Esveldt

Citaat van: breakman op 24-01-2007 12:01:05
Voor 8000 euro moet je mss voor een R of T-5R eens in Duitsland kijken hebben enkelen onder ons al goede ervaring mee!

Als je 8000 als een totaalbedrag neemt en dat hij dan spik en span voor de deur staat, dan mag de Volvo maximaal 5500 euro kosten!

Incl. RDW een beurt etc. komt hij op 8000 euro.