remblokken welke nemen?

Gestart door Enno, 07-02-2007 16:56:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Johann

"Volvo, the safety brand"

Turbobiker

Citaat van: Johann op 26-08-2007 22:34:11
"Volvo, the safety brand"


Daarom zijn de kreukelzones zo goed, vanwege de slechte remmen moet je er wat vaker gebruik van maken ::)
De Tussenpaus

Enno

ja wat is dat voor firma...Rouland..????

Website  is momenteel in verbouwing....

had er nog nooit van gehoord.

Eugene

Citaat van: Enno op 26-08-2007 23:51:10
ja wat is dat voor firma...Rouland..????

Website  is momenteel in verbouwing....

had er nog nooit van gehoord.

Komt uit een land waar asbest (en vegelijkbaar spul) nog legaal is :P

If it's not blown, it sucks...

pwassink

Citaat van: Eugene op 26-08-2007 23:55:04
Citaat van: Enno op 26-08-2007 23:51:10
ja wat is dat voor firma...Rouland..????

Website  is momenteel in verbouwing....

had er nog nooit van gehoord.

Komt uit een land waar asbest (en vegelijkbaar spul) nog legaal is :P

Piept wel minder ..   ;D
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

fearless

Het valt misschien nog wel mee ook.  :eusa_think:


Roulunds Braking
Roulunds have manufactured friction materials for over 75 years. They are highly respected as partners by both vehicle manufacturers and brake system suppliers.

OE Suppliers
Roulunds supply OE braking components to ATE, Bosch, Daewoo, Ford, General Motors, Land Rover, MAN, Renault, Saab, Scania, Vauxhall and Volvo.

Their increasing number of approvals and references is strong evidence of the company's extensive research and development of new friction technologies. Consequently, the latest advances in brake friction are integrated into the entire range of Roulunds pads and shoes.

Roulunds manufacture DAN-BLOCK® high quality friction products for passenger cars and commercial vehicles. The DAN-BLOCK programme consists of asbestos-free qualities of disc brake pads and brake shoes for passenger cars and disc brake pads and drum brake linings for commercial vehicles.

In co-operation with car manufacturers Roulunds have developed "A-B-C" free pads (no Antimonium, Lead and Cadmium). These are being introduced to the range progressively.
Brakes International - 12 Moore Street, Rochdale, Lancashire. OL16 1QN

http://www.roulunds-braking.dk/


Emiel

Ik vind ze niet slecht.

Rudi

Citaat van: JCviggen op 16-05-2007 12:17:44
EBC rood vond ik eigenlijk heel goed remmen als ze koud waren, Pagid blauw ook. Heb nu EBC geel en dat zijn de eerste blokken waar ik mee heb gereden die echt héél slecht remmen als ze koud zijn. Niet dat je er niet mee kan remmen maar het vergt wel kracht  :P

Maar ze zijn dan ook héél erg goed bij zeer hoge temperaturen dus dat compenseert.

Ik hoop dat ik volgende week positief kan zijn over die EBC ;D Waar mijn ' remmen ' zijn gebleven ik weet het niet meer.Blokken[Ferrodo DS2500] zit nog een 2mm op,reed zonet maar 40km/u na een stukje te hebben gereden,moest remmen voor een auto van rechts,was blij dat ik op tijd stil stond.

Ik herinner me nog de tijd dat ik die A-P's er net op had,met Pagid blauw,ging met 180 op een minirotonde af en remde op het laatste moment,niks aan de hand,zo hoort een auto te remmen naar mijn mening maar goed :(
Dr.Go-Fast...

reneetje

Citaat van: Rudi op 16-03-2008 19:29:11
Citaat van: JCviggen op 16-05-2007 12:17:44
EBC rood vond ik eigenlijk heel goed remmen als ze koud waren, Pagid blauw ook. Heb nu EBC geel en dat zijn de eerste blokken waar ik mee heb gereden die echt héél slecht remmen als ze koud zijn. Niet dat je er niet mee kan remmen maar het vergt wel kracht  :P

Maar ze zijn dan ook héél erg goed bij zeer hoge temperaturen dus dat compenseert.

Ik hoop dat ik volgende week positief kan zijn over die EBC ;D Waar mijn ' remmen ' zijn gebleven ik weet het niet meer.Blokken[Ferrodo DS2500] zit nog een 2mm op,reed zonet maar 40km/u na een stukje te hebben gereden,moest remmen voor een auto van rechts,was blij dat ik op tijd stil stond.


Hmm, en dat zou aan de ferrodo blokken liggen? Ik heb ze op diverse wagens gehad , maar vind ze  goed, en betaalbaar.

Al heb je ijzer op ijzer , dan sta je nog met 40 km/u in 1 klap stil, dus zal allemaal wel meevallen, of je hebt een ander serieus probleem met je rem (druk) :o
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Rudi

Morgen worden de schijven afgedraaid,nieuwe blokken er in ben benieuwd hoe het dan gaat  8)
Dr.Go-Fast...

Enno

Even een vraagje.....wat is het arbeidsloon voor afdraaien van 2 schijven?....


Rudi

Dat weet ik niet,krijg de rek. nog :eusa_pray: Het lag ook niet alleen aan de ferrodo,zoals ik al vermoedde zaten er weer zuigertjes vast van 1 remklauw.

Audi heeft het weer voor me opgelost,schijven zijn weer als nieuw en nieuwe blokken,het remt nu al beter gelukkig,ze moeten eerst nog wat inslijten op elkaar en dan kan ik zien wat ze doen met een stop van 240 naar 100km/u of zo.

Ik ben nog steeds verbaast dat Audi eerst zelf probeerde een revisie setje te krijgen om mijn klauw weer gangbaar te maken,maar hun leveranciers hadden die niet.Toen heb ik ASP maar aan hun kenbaar gemaakt,en de volgende dag was het spul er al,wat een topservice :eusa_clap:

Dit kan je zelf ook doen maar heb er geen tijd voor,en moet mijn auto gewoon gebruiken,dus dan maar duurder,toch mooi een autodealer die zelf iniatief toont.

En passant ook een andere temp. sensor gemonteerd,ik dacht hij staat er nou toch ;D
Dr.Go-Fast...

tackle

volvo remmen doen het gewoon onder normale omstandigheden prima. Maar een paar keer flink remmen, of een ABS oefening en dan zijn ze bij ons ook naar de kl.te. Zelfs op de T5

Enno

De schijven zijn prima.

De blokken schijnen tegenwoordig gewoon goed te zijn. Ofschoon ik liever een wat sportiever blok neem....

En ga er maar van uit dat de remklauwen bij de meeste roffels wel hun beste tijd hebben gehad, zeker indien het nog de originele af fabriek zijn die er op zitten.

Misha

Citaat van: Enno op 19-03-2008 15:22:39
Even een vraagje.....wat is het arbeidsloon voor afdraaien van 2 schijven?....



Iets van 10-15 euro per schijf voor het afdraaien.

Staat los van het demonteren natuurlijk
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het