T-5R geconfisceerd uit DLD

Gestart door V70geRwin, 08-02-2007 15:30:49

Vorige topic - Volgende topic

V70geRwin

Vandaag even met de schildpad en de lijnolie in de weer geweest..

Morgen naar Mesman voor de 6e injector en langs Hooftman want de S60R schijven zijn binnen  ;D

En de belangrijkste upgrade gedaan, een klein maar fijn stickertje  ;)

Spin!

Lijnolie doet dus goed zn werk Gerwin?...dan sla ik vast een vat in voor als het poetsen zaterdag niks wordt ;D

www.vm-parts.nl

)()()sT

:eusa_drool:

Mooie auto... lijkt een beetje op de mijne, alleen mis ik wat peekaa's  :eusa_shifty:

RATFINK

Velgen ook goed schoonmaken he  ;D  ;), mooie 855 trouwens  :eusa_clap:

Eugene

Citaat van: )()()sT op 05-06-2007 23:13:05
:eusa_drool:

Mooie auto... lijkt een beetje op de mijne, alleen mis ik wat peekaa's  :eusa_shifty:

Maar jij hebt wel een achterspoiler ;)

If it's not blown, it sucks...

V70geRwin

Auto is inderdaad behoorlijk opgeknapt. Het hele doffe is er vanaf. Maar als je zo dichtbij komt zie dat hij toch al het e.e.a. heeft meegemaakt in die 12 jaar.... Maar het resultaat viel me alles mee.

@ Spin: De lijnolie had ik inderdaad hier gelezen en werkt erg goed. De grijze delen komen weer mooi op kleur en worden weer egaal. Had er ook li en re wat was op zitten maar dat verdween ook als sneeuw voor de zon. Bij de bouwmarkt een liter gekookte (droogt sneller volgens het forum) voor 5 euri.

@Joost: Toen ik de foto's van jouwe zag met de titans dacht ik dat ik ook maar eens moest kijken hoe ver ik zou komen met poetsen.

@ Raftink: De velgen gaan binnenkort gewisseld worden en er toch af. Dan zal ik ze helemaal schoon maken voor de nieuwe eigenaar.

Nu de auto een beetje scheef stond viel me op hoe mooi dat staat aan de ingeveerde kant. Misschien later toch nog iets laten zakken...

V70geRwin

Vandaag bij Mesman geweest voor de 6e injector. Dat was nog een hele uitdaging omdat de 6e door de reverse IC nu een langere LPG leiding nodig had. Deze moest speciaal door de vialle fabriek in Eindhoven gemaakt worden. Maar het is allemaal gelukt en afgewerkt met het hoge niveau zoals hier ook over Mesman wordt gesproken. Vriendelijk en meedenkend en alles keurig opgelost. Ook de nieuwe accu geplaatst zodat de LPG computer niet meer tegen de leiding van de automaat olie koeler aanzit. En als klap op de vuurpijl de veerpootbrug gemonteerd.

De motor is met de 6e injector nu net zo aggressief als op benzine en ik kan zelf als verschil alleen maar opmerken dat de motor op LPG iets stiller en rustiger loopt.

Ook heeft Mesman de injector van cilinder 5 die dicht bij de turbo leiding zit iets gedraaid zodat er meer ruimte is voor de turbo leiding. Ludo heeft ongeveer hetzelfde met reverse IC en lpg en die gaat kijken voor een langere stalen pijp tot over het inlaatspruitstuk. Dat lijkt mij ook wel iets en we houden contact daarover. Vind zelf het rubberen stuk ook erg lang en volgens Ludo is het een aardige ballon, dit kon hij goed zien toen zijn auto op de rollenbank stond.

De veerpootbrug (standaard Volvo model) doet meer dan ik had verwacht. Je kan lekker sturen in korte bochten en eerder op gas omdat het binnenste wiel meer grip houd. Je voelt ook dat de auto stijver is.

En gelijk vandaag langs Scandcar gereden voor nieuwe achterklauwen en langs Hooftman voor de S60R schijven. Via Ebay een origineel setje schijven en materiaal voor achter gekocht. Nu alleen nog Porsche klauwen, stalen leidingen en DOT5 vloeistof en dan kan de remmerij aangepakt worden!

Hier een paar foto's:

RATFINK

Citaat van: spekkie99 op 06-06-2007 09:08:05
@ Raftink: De velgen gaan binnenkort gewisseld worden en er toch af. Dan zal ik ze helemaal schoon maken voor de nieuwe eigenaar.

Joh  ;) ik kan niet wachten  ;D

V70geRwin

Citaat van: RATFINK op 06-06-2007 21:38:29

hm hm, kwartje valt net pas  :eusa_wall:

Spin!

Citaat van: spekkie99 op 06-06-2007 21:58:40
Citaat van: RATFINK op 06-06-2007 21:38:29

hm hm, kwartje valt net pas  :eusa_wall:

Wat ga je met die velgen doen?! Wat komt er voor terug?  ???

www.vm-parts.nl

V70geRwin

Citaat van: Spin! op 06-06-2007 22:04:08

Oude velgen zijn gereserveerd voor Raftink en deze zijn besteld  ;D
(om ruimte te maken voor de porsche remmenset)

Spin!

Citaat van: spekkie99 op 06-06-2007 22:10:45
Citaat van: Spin! op 06-06-2007 22:04:08

Oude velgen zijn gereserveerd voor Raftink en deze zijn besteld  ;D
(om ruimte te maken voor de porsche remmenset)

http://img239.imageshack.us/img239/2128/spek1pn3.jpg

aha! Zijn mooie wieltjes...

T-5R, Natural on the outside ....  ;)

www.vm-parts.nl

V70geRwin

Citaat van: Spin! op 06-06-2007 22:14:00

aha! Zijn mooie wieltjes...

T-5R, Natural on the outside ....  ;)

Had Volvo er maar betere remmetjes er onder moeten schroeven  :evil:

Heb lang getwijfeld over andere oplossingen zodat de Titan kon blijven maar ik ben een echte remmenfreak en denk dat de Porsche setup me gaat brengen wat ik van remmen verwacht. Helaas met de consequentie dat de Titans moesten wisselen want 15mm spacers is ook niks.

Ludo

deze zit inderdaad erg kort op de injector.
http://www.te-hennepe.nl/T5R/turbooverinjector1.JPG
5á6 cm langere buis was voldoende geweest.  :eusa_wall:

Citaat van: spekkie99 op 06-06-2007 19:49:02
Ludo heeft ongeveer hetzelfde met reverse IC en lpg en die gaat kijken voor een langere stalen pijp tot over het inlaatspruitstuk. Dat lijkt mij ook wel iets en we houden contact daarover. Vind zelf het rubberen stuk ook erg lang en volgens Ludo is het een aardige ballon, dit kon hij goed zien toen zijn auto op de rollenbank stond.

ja de rubber slang zwelt enorm op onder druk.  ;D
de buis van deze set lijkt me een erg mooie oplossing:

http://www.ipdusa.com/Volvo-850/Performance/Reverse-Intercooler-Piping-Kit/p-72-143-1849/
weet alleen niet of die los verkrijgbaar is, volgende week even informeren bij ET.
anders laat ik ze toch op deze manier namaken.  :P
voorlopig plaats ik er komend weekend een 45° aluminium boog op.

matRRR

je kunt ook vool veeeel minder centjes een silicone stuk slang bestellen bij ET. effect is hetzelfde, veel stugger materiaal! ;)
en ik spreek uit ervaring, heb dezelfde set besteld, maar was niet tevreden over de kwaliteit van de originele slangen, deze scheurden om de haverklap, derhalve alles vervangen voor silicone exemplaren....
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software