Snel op de snelweg, een discussie.

Gestart door petertje, 10-02-2007 20:46:26

Vorige topic - Volgende topic

Johann

Zijn we weer postcount aan het opkrikken?  ::)

Clapton

Citaat van: Johann op 11-02-2007 22:52:19
Zijn we weer postcount aan het opkrikken?  ::)

Dat is wel eens eerder aan mij gevraagd, wat voor voordeel zou ik daar aan hebben,  ??? en m.i. reageer ik alleen op posts die mij noemen.

Turbobiker

Citaat van: Clapton op 11-02-2007 22:49:06
Dus als een snelle auto hebt moet je ook keihard rijden....  het leukste van dat type auto's is het terugschakelen en iedereen in een tussensprint zoek rijden of in een tunnel gas geven met open raam, maar iedere dag 200 + rijden is geen zak aan.

Soms moet je 'wat' verder doortrekken om iemand zoek te rijden ::)
De Tussenpaus

Clapton

Citaat van: Turbobiker op 11-02-2007 23:01:06
Citaat van: Clapton op 11-02-2007 22:49:06
Dus als een snelle auto hebt moet je ook keihard rijden....  het leukste van dat type auto's is het terugschakelen en iedereen in een tussensprint zoek rijden of in een tunnel gas geven met open raam, maar iedere dag 200 + rijden is geen zak aan.

Soms moet je 'wat' verder doortrekken om iemand zoek te rijden ::)

ja ik weet het, bij jou niet !!,

overigens ontken ik dit alles.

Rudi

Als je beter gelezen had,wist je dat het hier ging om een lege snelweg.Vervolgens proberen sommigen het topic een bepaalde kant op te sturen,en houd een groep zich stil die precies dezelfde mening heeft als die van mij....stelletje hypocriete lui.....

Dr.Go-Fast...

Ludo

Citaat van: Rudi op 11-02-2007 23:29:36
Als je beter gelezen had,wist je dat het hier ging om een lege snelweg.

zie jij dan een verwijzing dat die snelweg was afgezet (door een overheidsinstantie?), speciaal voor Petertje.
???

Clapton

Ik ben blij dat er zo veel verschillende meningen zijn mbt dit onderwerp.

Ook wil ik graag bijzonder duidelijk maken dat ik, het is dus mijn persoonlijke menig, vindt dat snelheden boven de 250 kilometer per uur niet kunnen in een klein, zeer druk beautoot landje. De kans dat er niemand op de weg is, gelijk aan nul. Dus de medeweggebruikers waar dus langsgevlogen wordt lopen dus ongevraagd én in mijn geval ongewild een risico én dat is dus mijn punt. Ik vindt het niet nodig dat ik of mijn familie een risico moet accepteren omdat iemand zo nodig zó hard moet rijden.

Daarnaast is iedereen vrij om zijn of haar menig openbaar te maken maar laten we dan wel to the point blijven.

Opmerkingen als Psst, ga eens op zij, of Clapton je hebt toch ook een Porsche, zijn dus indeze volsterkt irrelevant en heeft dus niets met de stelling te maken.   

Tot slot en dan ben ik er wel klaar mee, waarom kan er wel tig duizende euro's in straatauto's gestopt worden en geen geld in een daarvoor speciaal geprepareerde auto die alleen op circuit rijdt.

Philip850

Ik zie beide punten wel. Hard rijden is hoe dan ook riskant, ookal geeft de andere 'partij'in deze discussie aan dat een hoop risico's te berpeken zijn of niet gelden.

Waar ligt dan die grens? Het verkeer is sowieso een risico want je zit nou eenmaal in een blok metaal met veel massa en veel snelheid, ookal rijd je 50. Is het dan 100% verantwoord om 260 te gaan rijden, hier, in Duitsland of op het circuit? Nee natuurlijk niet. Hoe verantwoord wel, is afhankelijk van heel veel factoren waar er al een hoop van besproken zijn. Maar datzelfde kun je ook zeggen als iemand zich wel aan de regels houdt. Wat is riskanter, 50 rijden in de bebouwde kom of 180 op de snelweg? Onmogelijk om te zeggen, rij met 50 in op een groep fietsers en richt ook een hoop aan.

We kunnen heel leuk nog eens 10 pagina's vol gaan schrijven en ruzieën hierover, alleen lijkt dat mij een beetje nutteloos. Iedereen die deelneemt aan het verkeer neemt daarmee bewust een risico, dat er idioten rondrijden die risico's nemen zoals in het filmpje dat voorbij kwam, dat weet iedereen ook donders goed. Praat je het daarmee goed, nee maar het is wel zo. Mensen blijven mensen.

En er is maar 1 ding in deze wereld zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er namelijk genoeg van te hebben.
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

Clapton

Klopt, mee eens.

Echter ben ik van menig dat het bijzonder verfrissend is om het niet eens te zijn, en daar een goede discussie over op te zetten.

Iedereen heeft het recht om het oneens te zijn toch.

Philip850

Mee eens, het is niet voor niets een forum.
Toch lijkt het me onzinnig blind door te gaan over steeds hetzelfde, dat idee had ik persoonlijk tenminste toen ik dit las. (volg het trouwens al vanaf het begin zo'n beetje)
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

Chris S.D.

Volvo remmen vs. "betere" remmen schijnen dus ook het nodige verschil te maken, zijn daar cijfers van of berust dit voornamelijk op gevoel ?

Clapton

Citaat van: Chris S.D. op 12-02-2007 02:43:56
Volvo remmen vs. "betere" remmen schijnen dus ook het nodige verschil te maken, zijn daar cijfers van of berust dit voornamelijk op gevoel ?

Ik heb geen cijfers, wél andere remmen, wat voor mij een beter remgevoel én absoluut een kortere remweg betekend.

Voor echte expertise moet je eens praten met Turbobiker, die heeft zeer goede remmen of met één van de tuners zoals European Tuning.

FGG

Citaat van: Claudia op 12-02-2007 10:59:22
Citaat van: Clapton op 12-02-2007 10:39:34

Voor echte expertise moet je eens praten met Turbobiker, die heeft zeer goede remmen...

Nou...zeg dát!
Ook dát heb ik mogen ervaren....en het is echt of je direct stil staat!(zelfs bij 260 km/h)

Ik ben benieuwd. Nog 2 weken en dan mag ie mijn oogballen ook uit de kassen proberen te drukken. :o

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Freakybaby

Citaat van: Rudi op 11-02-2007 23:29:36
Als je beter gelezen had,wist je dat het hier ging om een lege snelweg.Vervolgens proberen sommigen het topic een bepaalde kant op te sturen,en houd een groep zich stil die precies dezelfde mening heeft als die van mij....stelletje hypocriete lui.....

Ik deel de mening van Rudi dat het op sommige stukken weg regelmatig verantwoord mogelijk is om 200+ te rijden. Wat wel heel belangrijk is, is dat je de weg ter plekke goed kent, en je niet bang bent om te remmen. Wedstrijdjes zijn gevaarlijk omdat er dan op elkaar gereageerd wordt in de meeste gevallen, dus verder doorgaan dan ze normaal zelf zouden doen.

Zeker ten zuiden van eindhoven, of bijvoorbeeld op de A50 zijn er vaak zat mogelijkheden om even in 3 en 4 vol te gaan, 200+ en dan weer laten afzakken naar legalere snelheden. Op de duitse A46 is het volstrekt legaal, maar is het minder overzichtelijk, de beslissing ligt bij de chauffeur, 200+ ziet vrijwel niemand echt aankomen, OOK de duitsers niet.

Toen kennissen van mijn ouders hoorden dat ik van Sittard naar Basel was gereden incl 2 keer stoppen in net geen 4 uur, werd ik voor idioot en weet ik veel wat uitgemaakt. Mijn ouders lagen achterin te slapen bij 200+ dus hoe idioot kan het gegaan zijn? Als je weet waar je mee bezig bent, dan kan je met ver vooruit kijken erg veel op de motor beremmen. Als je autorijden passief van A naar B bewegen vind moet je de trein pakken, dan kan je passief zitten, autorijden is een intensieve bezigheid waar je je kop bij nodig hebt.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Gmid

Sorry, maar als je ook nog passagiers in je auto hebt en dan toch 200 gaat rijden (ook al is het overzichtelijk), is het zwaar onverantwoord.

Ik trek 'm net zo goed wel ns door naar de 200. Ook in Nederland. Maar dat doe ik alleen als er geen kip op de weg is, als ik alleen in de auto zit, en als ik zeker weet dat het kan. Dit zal ik absoluut niet doen als ik mensen bij me in de auto heb, en zal ik ook absoluut niet doen als ik een auto voor me zie rijden. Passeren met 80km/u verschillen is gewoon gekkenwerk...
Volvo C30 '12