visco klapte er weer uit en ben 2000km van huis

Gestart door The Driver, 25-02-2007 14:05:10

Vorige topic - Volgende topic

The Driver

Titel zegt genoeg.  Ik heb de V70R AWD overgereden naar Altea, Spanje. De viscozekoppeling die ong. 3000km geleden vervangen is is weer kapot gegaan. De reparatie kostte +/- 2000 Euro.

Wat is het beste om te doen? Ik verwacht dat ik gewoon garantie op de reparatie moet kunnen krijgen. Echter, ik zit nu in Spanje en mijn dealer in Belgie. Is er een Europees overkoepelend orgaan waar ik beroep op kan doen?

Ik ben er in iedergeval knap kwaad over.  >:(

-D©©©L-

Citaat van: The Driver op 25-02-2007 14:05:10Is er een Europees overkoepelend orgaan waar ik beroep op kan doen?

Om wàt te doen ?

animalT5R

Citaat van: DCCCL op 25-02-2007 14:11:16
Citaat van: The Driver op 25-02-2007 14:05:10Is er een Europees overkoepelend orgaan waar ik beroep op kan doen?

Om wàt te doen ?

Misschien kijken of die reparatie te doen is via de overkoepelende organisatie,zodat de V70 niet weer terug moet naar de dealer waar die gemaakt is...
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Jeroentjuh

Nu alweer kapot? Toch wel dezelfde maat banden voor en achter met gelijke profielen?

The Driver

[/quote]
Citaat van: animal op 25-02-2007 14:13:29
Citaat van: DCCCL op 25-02-2007 14:11:16

Om wàt te doen ?

Misschien kijken of die reparatie te doen is via de overkoepelende organisatie,zodat de V70 niet weer terug moet naar de dealer waar die gemaakt is...

Inderdaad Animal, lijkt me overigens duidelijk.

fearless

Als er nieuwe onderdelen zijn gemonteerd door de dealer in Belgie zit er een jaar garantie op. Alleen geen id hoe dat zit als je bij een dealer in een ander land staat.  :eusa_think:

Wel klote.

The Driver

Citaat van: Jeroentjuh op 25-02-2007 14:20:10
Nu alweer kapot? Toch wel dezelfde banden voor en achter met gelijke profielen?

Alle 4 de banden zijn in uitstekende staat. En dan zou de haakse overbrenging eerder kapot gaan. Mogelijk een malafide onderdeel gebruikt?

ief

Kan Volvo-assistance dat niet vertellen?
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

V70geRwin

Is toch een probleem van de belgische dealer...
Laat hem maar met een oplossing komen.

Asap hem je garantie claim voorleggen.

Misschien handig om een onafhankelijk expert ernaar te laten kijken en een rapportje te laten maken. Kost wat maar kan je later een hoop gezeur besparen..

Hoe dan ook balen voor nu en lekker onhandig gezien de afstand.
Succes ermee!

gr,
Gerwin

kyro

Citaat van: fearless op 25-02-2007 14:26:10
Als er nieuwe onderdelen zijn gemonteerd door de dealer in Belgie zit er een jaar garantie op. Alleen geen id hoe dat zit als je bij een dealer in een ander land staat.  :eusa_think:

Wel klote.

aantal jaar geleden, vriend van me op weg naar italie,
z,n lucht-massa meter defect in zuid-duitsland !!
is toen naar 'n plaatselijke dealer gereden, met z,n verhaal
( maar hij had nog wel garantie op z,n auto)
vervolgens dealer hier in nl gebeld, en er werd nieuwe
l.m meter in gezet.
hij hoefde niks te betalen !!  
rekening werd naar dealer hier in nl gestuurd.
alleen tis nu zondag, zal niet zo makkelijk zijn om
dealer te bellen.
en anders idd  volvo-assistance

suc6 ermee :-\

nu zal het niet altijd zo gaan !! maar garantie=garantie
en moeten ze niet moeilijk doen!!!!!

Clapton

Citaat van: The Driver op 25-02-2007 14:05:10
Titel zegt genoeg.  Ik heb de V70R AWD overgereden naar Altea, Spanje. De viscozekoppeling die ong. 3000km geleden vervangen is is weer kapot gegaan. De reparatie kostte +/- 2000 Euro.

Wat is het beste om te doen? Ik verwacht dat ik gewoon garantie op de reparatie moet kunnen krijgen. Echter, ik zit nu in Spanje en mijn dealer in Belgie. Is er een Europees overkoepelend orgaan waar ik beroep op kan doen?

Ik ben er in iedergeval knap kwaad over.  >:(

Heb je al gebeld met de dealer, als het de dealer in Schoten is dan ben ik er eigenlijk wel zeker van dat je goed geholpen wordt.

The Driver

Het is dezelfde harde metaal op metaal tik die de wagen voorheen had. Dit geluid kwam volgens de dealer voort uit de viscosekoppeling. Het geluid is nu weer terug , zodoende twijfel ik ook of het überhaupt wel de visco is want ik kan het niet geloven dat een gloednieuwe visco na 3000 km kapot gaat.

Zippo

Misschien is wel iest anders aan de hand.
Het heeft allemaal wel met elkaar te maken (aandrijving, banden etc.)

Emiel

The Driver