Volvo 850R gekocht plezier is voorbij total loss:'(

Gestart door ExhaLe, 27-02-2007 00:10:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Taranis

Citaat van: Misha op 16-05-2007 22:56:19
Ik vind het overigens verbazend, dat een motor zoiets teweeg kan brengen..

Een beetje fatsoenlijke motorfiets weegt inclusief vloeistoffen en andere zooi tussen de 220 en 250 kilogram, exclusief berijder. Een auto weegt op de achteras niet zoveel. Aangezien ie er met flinke snelheid ingevlogen is aldus de topicstarter, vind ik de schade nog heel erg meevallen.

(er slingeren nog ergens foto's van een golfje op internet waar de motor aan de rechterzijde binnengereden is en er links nét niet uitsteekt)

Niek

Ik geloof gelijk wat je zegt Taranis, maar moet zeggen toen ik de foto's zag dacht ik in eerste instantie ook: is DIT door een motorfiets gedaan, had ook echt niet verwacht dat die zoveel schade aan zou kunnen richten.
Jammer van de auto, nogmaals veel sterkte ermee Rik!
And through it all she offers me protection
                      VOLVO C70

kyro

Citaat van: Niek op 16-05-2007 23:35:52
Ik geloof gelijk wat je zegt Taranis, maar moet zeggen toen ik de foto's zag dacht ik in eerste instantie ook: is DIT door een motorfiets gedaan, had ook echt niet verwacht dat die zoveel schade aan zou kunnen richten.
Jammer van de auto, nogmaals veel sterkte ermee Rik!

kwamen 'n keer terug na een dagje toeren, en wilde nog ff
het circuit op (industrie-terrein)  bij het op rijden daarvan
zagen we gelijk dat het mis gegaan was !
motor-rijder had zich op ongeveer zelfde plaats in een
mercedes geboord !!
kan je melden, dat de mercedes ophield achter
de achter-ruit
tot overmaat van ramp was de motor-rijder ook nog een goeie bekende !
die aanblik staat ook voor altijd gegraveerd !

gr

ExhaLe

Gelukkig voor de motorrijder vielen zijn verwondingen echt heel erg mee , voor zover ik weet veel kneuzingen en blauwe plekken en een hersenschudding. Maar een feit blijft dat het met een hoge snelheid is gebeurd (adus de agent van het onderzoeksteam) want hij heeft nog geprobeerd te remmen is toen eigenlijk onderuit gegaan en heeft op dat moment de auto geraakt, dus hij is als het ware onder de auto geklapt wat ook niet te zien is op de foto's is dat achter de bumper alles plat en verwrongen is. Maar  ik denk ook dat een geluk is geweest dat mijn auto 90 graden is omgeslagen en dat daar veel energie van de klap verloren is gegaan en daardoor ook de verwondingen relatief meevallen. Maar het probleem bij de auto is dat ook de chassis balk krom is inclusief de ophangpunten van de as etc. Maar ik denk dat als de motor mij echt vol in de flank was gereden daar waar de deuren zitten dat het dan echt een ander verhaal was geworden en dan had die motor waarschijnlijk ook in de auto gestaan zoals taranis al aangeeft.

Maar al met al is het toch gewoon balen als je je auto in die staat ziet terwijl je er echt veel plezier aan had. Ik ben ondertussen ook weer opzoek naar een mooie (handgeschakelde) R. en wie weet kan ik binnen afzienbare tijd weer lekker roffelen. En door dit voorval ben ik wel overtuigd van de degelijkheid/veiligheid van een volvo, want ik denk ook dat de sips constructie heeft bijgedragen om de schade enigzins te beperken.

Ik wil ook iedereen bedanken voor de steunbetuigingen dat kan ik erg waarderen.

Grtz Rik

Vertigo

Joh Rik, Lees het nu pas.

Schrikken man zoiets! Het had voor de motorrijder en jou inderdaad veel erger af kunnen lopen. Nu blijft het voor jou (gelukkig) bij materiele schade.
Weet je al of de hele auto weg gaat of dat je het wrak behoudt?

Gr.

Jens

Taranis

Citaat van: Vertigo op 17-05-2007 21:56:33
Weet je al of de hele auto weg gaat of dat je het wrak behoudt?

Citaat van: ExhaLe op 16-05-2007 16:05:22
Ik heb toch besloten afstand van de auto te doen dus mocht iemand geintresseerd zijn dan
graag een pb'tje.

:P

Vertigo

Dank je Ronald, jij leest echt nergens overheen he?

Taranis

Citaat van: Vertigo op 17-05-2007 22:03:39
Dank je Ronald, jij leest echt nergens overheen he?

Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst...  :angel: