turbo defect

Gestart door mitch, 03-03-2007 23:29:10

Vorige topic - Volgende topic

mitch

Hallo

Na me eerst even voorgesteld te hebben hier al gelijk de eerste vragen
Ik heb dus een 850 estate 2.3 20v T5 aangeschaft voor weinig echter met een defecte turbo.
Wie o wie weet wat voor turbo er standaard op zit en waar deze nieuw of goed gebruikt voor een schappelijke prijs te krijgen zijn?
De 1 zegt me dat het een mitsubishi turbo is de andere onkent het weer dus ik word er dus niet echt wijs uit.

Nou alvast bedankt iig , ik hoor het graag

mvg Mitch

JCviggen

Het is een Mitsubishi met Volvo er op en je kan'm enkel nieuw kopen bij de dealer.

Ga niet voor een tweedehands turbo, kijk ff rond op ebay (duitsland) waar je voor een 4 à 500€ een gloednieuwe 16T hebt.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

matRRR

Het type turbo die standaard geleverd werd is ook terug te vinden in de turbo list op www.swededemon.com
't is een mitsubishi 15G turbo,
Als de turbo kaduuk is, is het verstanding om meteen maar voor een grotere te gaan, prijsverschil is nul/minimaal.
Realiseer je hierbij wel dat je een aantal stelregels moet nemen voor de aanschaf van een andere turbo,

Aansluiting van de 15G is anders dan de andere turbo's:

16T en 18T hebben een rechte flens als aansluitstuk op de downpipe
18T (later model met zwaardere wastegate) en 19T met schuine flens op downpipe

De keus tussen de verschillende typen turbo's is niet makkelijk en vaak ook bediscussieerd hier op het forum.

-Wil je met alleen de reparatie van de turbo klaar zijn, niet uitgaande van een        eventuele craving naar meer vermogen, kun je klaar zijn met een nieuwe 15G

Voor 16T en hoger is ook een andere downpipe nodig.

Aanpassing van je chip is een daaruit voortvloeiend vervolg.

sterkte met je keuze!

855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

BenC70ES

Citaat van: matRRR op 03-03-2007 23:55:38
Voor 16T en hoger is ook een andere downpipe nodig.

Dat hangt van het bouwjaar van zijn 850 af...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

mitch

ik wil gewoon voor een originele turbo gaan
vind het belanrijk dat hij in eerste instantie maar gewoon goed is aangezien we een verhuizing/ verbouwing voor de boeg hebben.
Ik heb een eigen bedrijfje in japanse auto onderdelen en heb hier nog een mitsu turbo liggen van ik meen een eclipse
komt iig van een 4g63t motor af , zou het kunnen dat deze gewoon past?

matRRR

inderdaad, op de turbo applicatie lijst van johann:

15G - B5234T 225hk/B5234T5 240hk 1996, straight outlet form turbine.
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

matRRR

Citaat van: mitch op 04-03-2007 00:06:17
ik wil gewoon voor een originele turbo gaan
vind het belanrijk dat hij in eerste instantie maar gewoon goed is aangezien we een verhuizing/ verbouwing voor de boeg hebben.
Ik heb een eigen bedrijfje in japanse auto onderdelen en heb hier nog een mitsu turbo liggen van ik meen een eclipse
komt iig van een 4g63t motor af , zou het kunnen dat deze gewoon past?

Je kunt misschien ook eens kijken voor een gereviseerde turbo, bij bijvoorbeeld turboworld, deze kosten iig iets minder dan een nieuwe en zijn gecontroleerd voordat je een verrotte 2e handse koopt..

andere mogelijkheid is via een sloper, hierbij zijn hunters volvo parts en elferink sloperij misschien een mogelijkheid..

matRRR

hmm, citaat is een beetje anders dan gepland, misschien vanwege toetsenbord..
of misschien 1,5 liter wijn...
lijk misschien toch een beetje op mijn maat..... ;D ;D ;D

Ludo

Citaat van: matRRR op 04-03-2007 00:13:38
Je kunt misschien ook eens kijken voor een gereviseerde turbo, bij bijvoorbeeld turboworld, deze kosten iig iets minder dan een nieuwe

daar zou ik maar niet van uitgaan.
kijk in hun webshop. http://www.turboworld.nl/

Ludo

Citaat van: matRRR op 04-03-2007 00:17:55
hmm, citaat is een beetje anders dan gepland,

volgens mij je onderschrift ook...  ::)

:evil:

matRRR

maar ja, dat is dan weer zijn verkeerde planning... :evil: :evil: :evil:

matRRR

ok,weer nuchter en onderschrift opgefrist, nu weer back on-topic:
ik weet niet welke turbo onder die eclipse zit,
kun je het codenummer van de turbo lezen en hier plaatsen, misschien kunnen we er wat mee
:eusa_think:

M a r c

Haal 'm gewoon bij de dealer joh, dan krijg je een nieuwe voor een ruilprijs (oude inleveren). Prijs zal incl. btw tussen de 700 en 800 euro moeten liggen. Krijg je ook keurig garantie. Vaak kost het reviseren van je eigen turbo nét of bijna zoveel...
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

mitch

nah vind 700/800 euro nogal een bult geld als ik voor 450 hem kan laten reviseren dmv ruilturbo
beetje geld weggooien vind , ik denk zelfs dat een gereviseerde turbo beter is dan een nieuwe maarja daar zijn de meningen over verdeeld

animalT5R

Citaat van: mitch op 06-03-2007 00:57:58
nah vind 700/800 euro nogal een bult geld als ik voor 450 hem kan laten reviseren dmv ruilturbo
beetje geld weggooien vind , ik denk zelfs dat een gereviseerde turbo beter is dan een nieuwe maarja daar zijn de meningen over verdeeld
Heb toendertijd een 13G turbo die ik wilde laten reviseren,maar de revisiekosten werd duurder dan een nieuw op ruilbasis.
Heb je je turbo er al af?hebben ze hem al bekeken?die 450 euro is een beginprijs,dan moet alles nog gedaan worden...
Als je het een beetje slecht treft,en je slakkenhuis is ook ingevreten,dan zit je met revisie op een 800-900 euro...en is de optie om een nieuwe op ruilbasis bij de dealer,helemaal zo gek nog niet.
Snap alleen je redenering niet dat gereviseerd beter is als nieuw,maar dat zal wel aan mij liggen.
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....