Aerotwin aftermarket ruitenwissers

Gestart door Brambo67, 04-03-2007 16:30:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FGG

Ik heb hetzelfde probleem met zowel de gewone als de Aerotwins op de Sedan. Op de Estate niet. Lars had het volgens mij ook en die heeft de bladen omgewisseld. Dat heeft bij mij niet geholpen.

Het iets afvijlen van de nokjes onder de wisserarm schijnt te helpen, dat moet ik nog doen.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

mehn

Citaat van: FGG op 03-10-2007 08:08:33
Het iets afvijlen van de nokjes onder de wisserarm schijnt te helpen, dat moet ik nog doen.

Je kunt beter de arm af en toe een beetje bijbuigen. Is minder destructief ;)
En dan niet buigen op de plek die het meest voor de hand ligt, maar helemaal onderaan in de bocht bij het gat waar de as door de arm komt.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

FGG

Citaat van: mehn op 03-10-2007 09:23:09
Citaat van: FGG op 03-10-2007 08:08:33
Het iets afvijlen van de nokjes onder de wisserarm schijnt te helpen, dat moet ik nog doen.

Je kunt beter de arm af en toe een beetje bijbuigen. Is minder destructief ;)
En dan niet buigen op de plek die het meest voor de hand ligt, maar helemaal onderaan in de bocht bij het gat waar de as door de arm komt.

Beter, en makkelijker. Thanx!

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

-D©©©L-

Citaat van: mehn op 03-10-2007 09:23:09
Citaat van: FGG op 03-10-2007 08:08:33
Het iets afvijlen van de nokjes onder de wisserarm schijnt te helpen, dat moet ik nog doen.

Je kunt beter de arm af en toe een beetje bijbuigen. Is minder destructief ;)
En dan niet buigen op de plek die het meest voor de hand ligt, maar helemaal onderaan in de bocht bij het gat waar de as door de arm komt.
Bedoel je dat ik het spuitgiet aluminium deel moet buigen ?  :eusa_think:

Duell

Citaat van: -D©©©L- op 03-10-2007 09:28:21
Citaat van: mehn op 03-10-2007 09:23:09
Citaat van: FGG op 03-10-2007 08:08:33
Het iets afvijlen van de nokjes onder de wisserarm schijnt te helpen, dat moet ik nog doen.

Je kunt beter de arm af en toe een beetje bijbuigen. Is minder destructief ;)
En dan niet buigen op de plek die het meest voor de hand ligt, maar helemaal onderaan in de bocht bij het gat waar de as door de arm komt.
Bedoel je dat ik het spuitgiet aluminium deel moet buigen ?  :eusa_think:

Geen idee of die dat nu bedoelt, maar dat is wel wat ik gedaan heb.
Bij mij was het overigens zo erg dat de linker arm, links helemaal los was van het raam.
Maar voorzichtig bijbuigen met een hamer heeft geholpen.

En de Aerotwin bladen zijn fantastisch.

mehn

Citaat van: -D©©©L- op 03-10-2007 09:28:21
Citaat van: mehn op 03-10-2007 09:23:09
Citaat van: FGG op 03-10-2007 08:08:33
Het iets afvijlen van de nokjes onder de wisserarm schijnt te helpen, dat moet ik nog doen.

Je kunt beter de arm af en toe een beetje bijbuigen. Is minder destructief ;)
En dan niet buigen op de plek die het meest voor de hand ligt, maar helemaal onderaan in de bocht bij het gat waar de as door de arm komt.
Bedoel je dat ik het spuitgiet aluminium deel moet buigen ?  :eusa_think:

Yep, geen probleem.

Daar vervormen de armen ook in de loop van de tijd, dus waarom niet op diezelfde plek herstellen?
Kijk maar eens naar de afstand tussen de arm en de motorkap. Die is bij een nieuwe arm een cm of 3.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

FGG

Citaat van: Duell op 03-10-2007 09:47:21
Geen idee of die dat nu bedoelt, maar dat is wel wat ik gedaan heb.
Bij mij was het overigens zo erg dat de linker arm, links helemaal los was van het raam.
Maar voorzichtig bijbuigen met een hamer heeft geholpen.

Heb je toevallig een foto van de 'operatie', i.e. de plek waar je precies gebogen hebt?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

mehn

Ik heb m gewoon in de bankschroef gezet.
Het gedeelte waar het gat inzit in de bankschroef en wel zo dat de rest van de arm min of meer horizontaal zit.

Dan met de hand de hele arm een beetje van je af buigen. Is "zacht" materiaal dus je hebt geen zwaar gereedschap nodig.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Freakybaby

Citaat van: Snellebaksteen op 03-10-2007 00:30:35
Yep, toen ik de mijne ging ophalen bij Freakybaby lag bij hem de linkerwisser ook niet helemaal aan. Bij mij slaat ie alleen met snelheden boven de 170 een klein stukje over in het midden van het blad uiterst links.

Bij buigen en helemaal netjes terugplaatsen op het asje heeft dat bij mij opgelost. Heb ook de aerotwins
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

)()()sT

Ik vind het fijne wissers, maar had wel al na een korte tijd streepvorming  :eusa_whistle:

Moet nog eens goed kijken of er niet iets tussen zit ofzo, maar dacht van niet.

;)

Snellebaksteen

Bij mij is het juist helemaal streeploos, en perfect wissend. Ik heb wel sinds maart (ofzo) een nieuwe voorruit, dat scheelt ook.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Eugene

Citaat van: )()()sT op 04-10-2007 12:45:22
Ik vind het fijne wissers, maar had wel al na een korte tijd streepvorming  :eusa_whistle:

Moet nog eens goed kijken of er niet iets tussen zit ofzo, maar dacht van niet.

;)

Die dingen werken perfect, maar je moet ze wel schoon houden.

Op de silversand zaten van die imitatie aerotwins  (SWF dacht ik). Die heb ik gesloopt toen ik ze probeerde te wisselen met de originele die op vleegtuug zaten.

If it's not blown, it sucks...

lipton

ik heb ze ook gestoken en het ziet er indd veel moderner uit .

mooi hoor !!!

Marc O.

Real (grote super supermarkt in Duitsland) verkoopt ze voor €35 per set zag ik gisteren. Heb er echter de "normale" Bosch ruitenwissers gekocht (voor €12).
...The Nile isn't just a river in Africa...

innocenti

Audiparts in Veghel zijn de aerotwins A530s te koop voor €26 incl BTW per set. Heb ik de mijne gekocht. Zeer nette prijs vond ik.