Aerotwin aftermarket ruitenwissers

Gestart door Brambo67, 04-03-2007 16:30:31

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

Citaat van: Ludo op 03-05-2007 23:30:10
wellicht voor nieuw type V70.

Hij vroeg mijn kenteken en voerde dat in in zijn computer. Neem aan dat ie op basis van het kenteken het type/bouwjaar heeft opgezocht om zo de specs te achterhalen. Whatever, ze werken goed, zelfs met de verschillende afmetingen. De linker ruitenwisser heeft inderdaad een spoilertje.
...The Nile isn't just a river in Africa...

fearless

Ik heb wissers voor een Saab gebruikt.  :eusa_whistle:

Geertje

Verkoop al meer dan 20 jaar o.a. Bosch ruitenwissers.
De Bosch Aerotwin Retro type A530S past idd op een 850 / V70 maar dat staat vaak niet in de catalogi.
Een setje kost € 37,70 bruto ex BTW maar een beetje sleutelaar krijgt toch al gauw 35 tot 40 % korting.
Er is ook een nieuw merk in de markt gekomen, ziet er ongeveer hetzelfde uit maar is eigenlijk een combinatie van modern jasje (waardoor gelijkmatige aandruk over de gehele lengte) waarin een normaal wisbladrubber op de oude manier is bevestigd. Deze wisser kost € 18,50 bruto per stuk, ook hier weer tot 40% korting.
Merk is KWF en zit o.a. OE op Opel en Hyundai.
Overigens is het beroemde schrapen van de wissers vaak een gevolg van de verkeerde ruitenwisserarm-stand tov de voorruit.

elianmars

De ruitenwissers op de S70 van SvenB, die ik vorige week weer op de wagen monteerde, zijn ook verschillend van lengte.
Daar kwam ik pas achter toen ik de verkeerde gemonteerd had  :eusa_shhh:

Eugene

Ik heb ze er nu ook een tijdje op zitten. Ze doen het super (boven de ~140 nog niet getest) en het ziet er beter uit dan die originele dingen 8)

If it's not blown, it sucks...

FGG

Citaat van: Eugene op 12-05-2007 17:13:41
Ik heb ze er nu ook een tijdje op zitten. Ze doen het super (boven de ~140 nog niet getest) en het ziet er beter uit dan die originele dingen 8)

mee eens

Werken uitstekend, ook bij 140+ ;D

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

V70geRwin

Afgelopen dagen goed kunnen testen en inderdaad ook bij 170 erg ok  8)

fearless

elianmars

Volvo Felipe

-D©©©L-

Ik heb Bosch Aerotwin A530S erop zitten, maar hij laat helemaal links in het midden soms een stukje liggen. Bekend effect ?

Snellebaksteen

Yep, toen ik de mijne ging ophalen bij Freakybaby lag bij hem de linkerwisser ook niet helemaal aan. Bij mij slaat ie alleen met snelheden boven de 170 een klein stukje over in het midden van het blad uiterst links.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Turbo-Geek

Zelfde probleem hier !  Links halverwege boven laat ie en stuk liggen. Beetje vervelend en ietwat teleurstellend.
Ik ga kijken of ik dat op de 1 of andere manier kan oplossen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

thuur

Met de standaard ruitenwissers is dat juist wel een bekend effect.. Zijn verschillende oplossingen voor, staan allemaal beschreven hier.

Gr :)

-D©©©L-

Citaat van: thuur op 03-10-2007 01:00:13
Met de standaard ruitenwissers is dat juist wel een bekend effect.. Zijn verschillende oplossingen voor, staan allemaal beschreven hier.

Met zowel Volvo als "gewone" bosch wissers heb ik nergens last van.