Afstandsbediening doet het alleen na een tijdje rijden

Gestart door Pepijnwk, 12-03-2007 19:52:19

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Mijn pa kampt al meerdere winters dat de achterklep niet op slot ging met koud weer....

Ik dus ook vanaf dit jaar (en het was toch niet echt koud :P)
Een paar keer met de klep gooien (Thuur raadde dit ook al eens aan) hielp.
Laatst deed ie het helemaal niet meer (Eugene was getuige).
Dag erna nog niet.... Een keer de achterklep open gehad en hij doet het weer sindsdien  ::)

Zit er een bepaalde logica achter  ??? ::) ;D

rody

achterklep niet op slot ging met koud weer.... vermoedelijk taai smeervet; ook veel gehad met oude peugeots

thuur

Citaat van: )()()sT op 12-03-2007 22:48:45
Mijn pa kampt al meerdere winters dat de achterklep niet op slot ging met koud weer....

Ik dus ook vanaf dit jaar (en het was toch niet echt koud :P)
Een paar keer met de klep gooien (Thuur raadde dit ook al eens aan) hielp.
Laatst deed ie het helemaal niet meer (Eugene was getuige).
Dag erna nog niet.... Een keer de achterklep open gehad en hij doet het weer sindsdien  ::)

Zit er een bepaalde logica achter  ??? ::) ;D

Uiteindelijke remedie: Slot van de achterklep vervangen, of de microswitches..

Gr :-\

Pepijnwk

Vanmorgen de kintrukk geprobeerd en dat werkte!!!!

Ik ben er nog steeds niet uit waarom het werkte maar hij deed het wel. Uit mijn werk echter (hij had weer even gestaan deed hij het weer niet) Blijft een beetje vreemd.

Groeten pepijn
Volvo 740 gle aut, volvo 740 gl , Volvo 940 GLE 440.000 , Volvo 850 GLT 240.000,
Volvo V70 T 335.000, Volvo 245 1980 310.000

@®-

Citaat van: Pepijnwk op 13-03-2007 20:48:48
Vanmorgen de kintrukk geprobeerd en dat werkte!!!!

Ik ben er nog steeds niet uit waarom het werkte maar hij deed het wel. Uit mijn werk echter (hij had weer even gestaan deed hij het weer niet) Blijft een beetje vreemd.

Groeten pepijn
Ik denk dat je het dan toch moet zoeken in of nog eens een nieuwe handzender of er is iets met de ontvanger.
Ik heb zelf 2 afstandsbedienigen waarvan er 1 ook heel af en toe wel wil werken, doe ik de ab tegen me kin doet ie het wel.
De andere doet het altijd.

Pepijnwk

Vanmorgen werkte de kintruuk weer niet het werkt niet echt lekker!
Ik zal er nieuwe batterijen voor kopen maar verwacht niet dat dit de oplossing biedt.
Gekke blijft dat als ik een stukje heb gereden het meestal wel goed gaat! :eusa_think: :eusa_think:

Groet Pepijn.
Volvo 740 gle aut, volvo 740 gl , Volvo 940 GLE 440.000 , Volvo 850 GLT 240.000,

Pepijnwk

Mijn probleem gaat samen met mijn binneverlichtingsprobleem!
Als ik een stuk gereden heb dan gaat de binnenverlichting ook uit als ik de sleutel in stand II draai en de motor start. Doe ik dat 's morgens vroeg krijg ik de deur niet open met CV op afstand (wel gewoon met de sleutel overigens) en dan gaat de binnenverlichting ook niet uit na starten motor. (stand is dan op symbool van deur.) Blijkbaar is het probleem gerelateerd!!!

Het lijkt erop of er ergens eerst iets opgeladen moet worden ofzo dat langzaam zijn spanning verliest en dan dus 's morgens niet meer werkt.

Heeft iemand enig idee?? Zou het inderdaad het relais 205/206 kunnen zijn?

combinedforces

Ik heb ook dat ie het pas na een tijdje rijden echt lekker doet. Irritant, want zonder de startonderbreking eraf te halen kan ik dus niet weg. Vandaag ook na veel vijven en zessen weg kunnen rijden, heb de ab toen ter plaatse maar opnieuw ingeleerd. Overigens heb ik geen idee waar het door komt, de accu is goed en het binnnenverlichtingsprobleem als hierboven door Pepijn beschreven heb ik niet. Ik heb overigens de 850 uitvoering van alarm (alarm zelf is afgekoppeld), met de simpele ab.

Pepijnwk

Mijn probleem is nog niet opgelost. Ik ben er inmiddels wel achter dat het bij warm weer veel beter gaat ! Daan dioet de afstands bediening het wel vaak in een keer.

Blijft apart hoor, alsof iets niet helemaal ok is.  Maar wat.........

Groet Pepijn

thuur

Het kan ook een los contact in de ontvanger zijn. Komt wel eens voor bij de Volvo Alarmen met dat groene relais en die driehoek op de A-stijl.

Gr ;)

rody

Citaat van: thuur op 05-05-2007 00:16:23
Het kan ook een los contact in de ontvanger zijn. Komt wel eens voor bij de Volvo Alarmen met dat groene relais en die driehoek op de A-stijl.

Gr ;)

welk groen relais?

mijn volvo alarm heeft een zwart relais (1993)

of bedoel je weer een ander relais?

thuur

Citaat van: rody op 05-05-2007 00:19:24
Citaat van: thuur op 05-05-2007 00:16:23

Gr ;)

welk groen relais?

mijn volvo alarm heeft een zwart relais (1993)

of bedoel je weer een ander relais?

Een groen relais waar bovenin het stekkertje van het ontvangerkastje in klikt.

Gr ;)

Pepijnwk

Dat van een los contactje geloof ik wel. Maar die van mij heeft geen alarm. Ik heb wel eens het kastje er al uit gehaald maar kon er niets aan ontdekken. Kun je deze op de sloop halen en dan opnieuw inleren?
Zo ja wat zou zo'n kastje ongeveer kosten denken jullie?

Groeten pepijn.