Afstandsbediening doet het alleen na een tijdje rijden

Gestart door Pepijnwk, 12-03-2007 19:52:19

Vorige topic - Volgende topic

Pepijnwk

afgelopen vrijdag heb ik mijn V70 in bezit. Heerlijke auto. Het is een V70 2.5 T 20 klepper uit 1997 afkomstig uit duitsland.

Er is wel een eigenaardigheid. De afstandsbediening doet het niet goed. Hij doet het prima als je een eind gereden hebt. Maar als je 's morgens vroeg de afstandsbediening indrukt gebeurt er niets.
Vlak voor de verkoop is er door een dealer een nieuwe afstandsbediening bijgegeven die al ingeleerd was voor deze auto.
De verkoper dacht dat het aan het kastje lag dat in de auto zit maar wist het niet goed te vinden.
Ik vind het echt raar omdat als hij het doet het dan ook prima doet. Het lijkt erop dat er eerst iets opgeladen moet worden ofzo en dat dat weer leegloopt.

De afstandsbediening heeft drie knoppen: lock. unlock en eentje met een kofferdekselerop.

Heeft iemand suggesties?

Oh ja er zit wel een alarmdingetje bij de vooruit middenop het dashboard maar de lampen gaan niet aan of zo, het lijkt of er geen alarm opzit. Verkoper gaf ook aan dat er geen alarm opzit. Wellicht zit het er wel op maar is het gewoon stuk? Ik zou niet weten hoe je zou kunnen zien of er alarm op zit. Iemand een idee?

Ik hoor graag van jullie!!

Groeten Pepijn.
Volvo 740 gle aut, volvo 740 gl , Volvo 940 GLE 440.000 , Volvo 850 GLT 240.000,
Volvo V70 T 335.000, Volvo 245 1980 310.000

Emiel

Als je in de (B) stijl boven de gordel 2 'oogjes' hebt zitten heb je alarm.

Roy V70R

Heb hier toch sterk het idee dat je en los contact in de handzender hebt.
Maak `m eens open en bekijk de contacten goed, of nog beter, even de contacten doorsolderen.
Het is trouwens goed mogelijk dat er alleen een module inzit voor CPV, dus dan heb je geen alarm.

Succes,

Groeten Roy
850 GLT - 855 T5 - V70R

thuur

Staat je auto 's ochtens altijd op dezelfde plek?

Gr ;)

Roy V70R

Citaat van: thuur op 12-03-2007 20:26:50
Staat je auto 's ochtens altijd op dezelfde plek?

Gr ;)

Oja, want draadloze apparatuur zoals koptelefoons kunnen ook voor problemen zorgen.
850 GLT - 855 T5 - V70R

Pepijnwk

Even wat antwoorden:

- Gaatjes in de b-stijl zal ik even kijken
- De ab is gloednieuw voorzien van nieuwe batterij dus contactje in de ab lijkt me niet de oorzaak te meer omdat ik twee ab's heb met dezelfde resultaten
-auto op dezelfde plek???? Ik heb hem reeds op drie plekken gehad met hetzelfde resultaat maar ik ben zeer benieuwd naar de gedachtegang achter deze vraag. OK ik snap het de omgeving die kan storen. Maar dat lijkt niet uit te maken. Het is echt als de motor een tijdje niet gedraait heeft zo lijkt het.

Groeten Pepijn.
Volvo 740 gle aut, volvo 740 gl , Volvo 940 GLE 440.000 , Volvo 850 GLT 240.000,

Emiel

Batterij goed vetvrij? Zo vaak gezien dat er nieuwe batterijen met vette vingers erin gedrukt worden.. :eusa_shhh:

Derks

Als je twee verschillende afstandsbedieningen hebt die het zelfde euvel hebben, lijkt me dat je de oorzaak bij de ontvanger moet zoeken.
Zeker als je aangeeft dat er na een stuk rijden verbetering inzit, aan de afstandsbediening verandert immers niets na een stuk rijden. Aan je auto wel, maar wat?
Eerste ingeving, wellicht onzin, is de accu. Na een stukje rijden is deze meer opgeladen en kan hij meer spanning leveren aan de ontvanger.

Gr derks

b0nkolok

O jeetje, daar gaat het weer ........... als je ab (afstandsbediening, zoals bij je TV) niet goed is ingelezen weigert die resoluut. Controlepunten: 1 als je afsluit staat je alarm aan? Zo niet, dan is je AB fout. 2. Laat je dealer hem inlezen. 3. Als je de ontgrendeling deuren klkt, dan dienen die open. Zo niet, dan is er geen verbinding met je AB. Code AB fout! .  Dus even naar een Volvo dealer om de juiste code te achterhalen.      
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

Pepijnwk

Er zit volgens mij geen alarm in dus alarm gaat niet aan.
Als de AB niet goed is ingelezen kan het dan zo zijn  dat hij het dan soms wel doet of doet hij het dan nooit?
Voor mijn gevoel is er iets mis met het kastje (zwart rechthoekig dat zit onder het stuur) omdat beide ab's dezelfde resultaten geven.
Weet iemand of je die tweedehands een beetje goed kan krijgen en dan opnieuw kan inleren?

Groet Pepijn.

thuur

Citaat van: Pepijnwk op 12-03-2007 21:16:25
-auto op dezelfde plek???? Ik heb hem reeds op drie plekken gehad met hetzelfde resultaat maar ik ben zeer benieuwd naar de gedachtegang achter deze vraag. OK ik snap het de omgeving die kan storen. Maar dat lijkt niet uit te maken. Het is echt als de motor een tijdje niet gedraait heeft zo lijkt het.

In kort: De frequentie waarmee je ab werkt is een 'vrije' frequentie. Iedereen mag deze gebruiken, dus je magnetron, de poort van de buurman, het draadloos autootje van je neefje, en noem maar op werken in hetzelfde gebied. Niet alleen deze 'stoorzenders', maar ook een alarmsysteem van een bedrijf, GSM/UMTS antenne of welke andere zender dan ook kan storen op het signaal.

Wat je kunt proberen is de zender dicht bij de klokkenwinkel/A-stijl te houden (via voorruit) om zo dicht mogelijk bij de ontvanger te zitten.

Je zult vanalles moeten proberen om het probleem te lokaliseren. Handzender warm maken, auto een straat verderop parkeren, etc. Wat ik wel eens heb gehoord van sommige alarmen is dat de ontvanger slechte contacten heeft bij de stekkeraansluiting op het alarmrelais. Meestal wordt dan de ontvanger vervangen.

Gr :-\

@®-

Probeer ook eens je AB tegen je kin aan te drukken en tegelijkertijd op de open knop te drukken (je hoofd werkt dan als antenne en maak het zendt bereik groter)

Roy V70R

Citaat van: Derks op 12-03-2007 21:39:11
Eerste ingeving, wellicht onzin, is de accu. Na een stukje rijden is deze meer opgeladen en kan hij meer spanning leveren aan de ontvanger.

Gr derks

Zo gek is dit nog niet, heb het wel vaker met andere apparatuur gezien.
850 GLT - 855 T5 - V70R

Roy V70R

Citaat van: @®- op 12-03-2007 22:23:19
Probeer ook eens je AB tegen je kin aan te drukken en tegelijkertijd op de open knop te drukken (je hoofd werkt dan als antenne en maak het zendt bereik groter)

En hoe groter je hoofd hoe groter je bereik is. ;D ;D ;D
850 GLT - 855 T5 - V70R

@®-

Citaat van: Roy V70R op 12-03-2007 22:25:07
Citaat van: @®- op 12-03-2007 22:23:19

En hoe groter je hoofd hoe groter je bereik is. ;D ;D ;D
;D ;D ;D

Maar het werkt wel.