Top maar 190 km/u

Gestart door sjors, 16-03-2007 23:25:51

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Lambdasonde en LMM vernieuwd en je probleem nog niet opgelost.   ::) :eusa_wall:

als de computer ook 'gefopt' word mag het lampje nog altijd niet gaan branden.
een motor die in noodloop draait haalt ook nooit zijn top.
foutcodes uitlezen kan je zelf ook.

lipton

Citaat van: sjors op 16-03-2007 23:25:51
Hallo,

mn 850 is in uitstekende staat (voor zover ik weet), maar hij is onmogelijk snel te noemen. In zn 5 heeft ie naar mijn idee maar weinig power en komt ie amper over 180 heen. In zn 4 krijg ik m nog wel tegen de 195 aan. Ongeveer een jaar geleden kwam ie vrij simpel over de 200 heen

Het is een 2,5 liter 20v met 340000 kilometer. de auto rijdt op gas, maar op benzine is ie niks sneller.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn, ze moeten harder dan 190 kunnen toch?

Mvg
hey, heb het zelfde probleem. mijne is een 2.0liter   20klepper
mijne haalt met moeite na lang rijden 180 en op die filmpjes van hier van mensen hun volvo's gaan 250.... :-\

Freakybaby

Citaat van: Ludo op 18-03-2007 00:37:42
Lambdasonde en LMM vernieuwd en je probleem nog niet opgelost.   ::) :eusa_wall:

als de computer ook 'gefopt' word mag het lampje nog altijd niet gaan branden.
een motor die in noodloop draait haalt ook nooit zijn top.
foutcodes uitlezen kan je zelf ook.

ook die van mij doet het, en dat is volgens de leverancier gevolg aan het op gas rijden. zal morgen eens kijken wat ie te melden heeft op de OBD-1
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

)()()sT

Citaat van: lipton op 18-03-2007 01:14:42
hey, heb het zelfde probleem. mijne is een 2.0liter   20klepper
mijne haalt met moeite na lang rijden 180 en op die filmpjes van hier van mensen hun volvo's gaan 250.... :-\

Uhmmm.... verschilletje  ::) 2.0 20V of T-5R+++

;D

sjors

Zelf uitlezen kan ik niet, heb OB2. Wat misschien nog oorzaak kan zijn, ik hoor volgens mij de kat wel eens lichtjes en ik heb soms het idee dat het spruitstuk ergens een lekje heeft, bij koude start komt er een wat dof geluid ter hoogte van de bestuurderstoel weg. Hoe kun je dit checken?

Morgen even uit laten lezen en dan zal ik laten weten wat de codes zijn.

Oja, nog iets wat me opviel. Wanneer ik in zn 2 vol doortrek, "verslikt" ie zich even bij plusminus 4000 toeren. Hij hikt dan even en gaat weer vol door. net alsof ie even geen goed mengsel krijgt.

Nou, weer wat extra informatie, misschien kunnen jullie er zo wat meer mee.

Mvg

Misha

:eusa_think:
Ken dat wel bij 3000 rpm, maar heb LPi...
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Pepijnwk

Sjors,

Heb je al eens na een rit de oliepeilstok eruit gehaald liefst nog tijdens het lopen. Zit daar veel druk onder? Pas op met loshalen als er veel druk op zit dan kan er wat rommel uitspatten op de kleren. Als dat zo is moet je wellicht je carter ontluchting goed schonnmaken en ook je olieafscheider onder het inlaatspruitstuk nakijken /vervangen. Verder je rotor bekijken en je bougies en kabels etc. dat kan bijelkaar een hoop schelen. dat hikje kan best met dat soortzaken (rotor en verdelerkap) te maken hebben.

Groeten en succes Pepijn
Volvo 740 gle aut, volvo 740 gl , Volvo 940 GLE 440.000 , Volvo 850 GLT 240.000,
Volvo V70 T 335.000, Volvo 245 1980 310.000

sjors

Complete ontsteking is al vernieuwd. kan de stappenmotor ook nog een rol in deze hebben? Carterontluchting enz heb ik niet naar gekeken, weet alleen dat ie amper olie verbruikt, liter op 10000 ongeveer.

Verder nog iemand ideeen?

rody

tydig olie verversen is heel belangrijk voor een 20v

-D©©©L-

Citaat van: sjors op 18-03-2007 16:59:40
weet alleen dat ie amper olie verbruikt, liter op 10000 ongeveer.

Dat is veel te weinig.  :o
Moet minimaal 5,8 liter op de 15.000 km zijn.  :eusa_think:

sjors

daar heb ik nog nooit van gehoord. verder wordt om de 15000 de olie verwisseld. Hij heeft gewoon al zn vermogen niet en dat irriteert nogal. T5r is mij te duur, vr6je misschien...;)

-D©©©L-

Citaat van: sjors op 18-03-2007 17:23:12
daar heb ik nog nooit van gehoord. verder wordt om de 15000 de olie verwisseld.

ah.. dus toch.  ;D

sjors

maar goed, vervelend vervelend dit. mn auto moet eigenlijk altidj perfect zijn, anders voelt t niet lekker. Ik verdenk zelf ook de stappenmotor, nadat die een keer was vervangen, liep ie ook n stuk sneller, in ieder geval zonder enig probleem naar de 200.

DopdeDouwer

Volgende keer die zakken tuinaarde thuislaten...
Vierkant Rules

Misha

Citaat van: sjors op 18-03-2007 16:59:40
....weet alleen dat ie amper olie verbruikt, liter op 10000 ongeveer.

Dat zal wel loslopen: ga maar eens een uurtje of 2 170 rijden op de autobaan, en daarna wat klim- en afdalinkjes doen en bekijk je oliepeil dan nog maar eens....

Stomme vraag :

Stappenmotor ? Wordt bij mijn beste weten alleen bij stationair gebruikt. Gashuisklep en sensor al eens gekuist en de sensor doorgemeten ? Plek van de flametrap al eens bekeken ? geen vacuumlekjes ? Echt niet ?

1. Rij je hoofdzakelijk kortere stukjes  ?
2. ruikt je olie naar olie of naar benzine ?

Gr,
Misha
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het