De zoektocht is begonnen...

Gestart door Rsport, 08-04-2007 00:14:02

Vorige topic - Volgende topic

850 T5 Freak

Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

Marc O.

Citaat van: J o o s t op 02-05-2007 23:01:29
Dank Marc voor de verduidelijking !
Klopt helemaal volgens mij.

Echter zou ik jouw voorbeeld...

"Jammer dat ik wordt veroordeeld".

... als volgt geschreven hebben "Jammer dat ik word veroordeeld".

;)

Zo zie je maar!!  :eusa_wall:  :eusa_wall:  :eusa_whistle:
;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

Turbo-Geek

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

M a r c

en zijn we 3 maanden verder  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Taranis

Citaat van: Turbo-Geek op 20-06-2007 16:56:23
En ondertussen staat de CY 854 nog steeds te koop  :eusa_think:

Met andere woorden: het geblaat dat ie voor zo'n prijs ongetwijfeld snel weg zal zijn, slaat dus ook nergens op ::)

Turbo-Geek

Ik ben zo benieuwd ik ga straks ff langs wippen en doe later verslag.

Turbo-Geek

Nou, ben er even geweest .. met de nadruk op (heel) even.
Dit is het type auto waarbij je meteen al weet hoe laat het is als je hem ziet en je helemaal niet in de auto wilt gaan zitten of proefrijden.
Wat een slordige wagen is dit, hij lijkt wel 20 jaar oud.
Wat me opviel is dat zo'n CY kleur erg gevoelig is voor faden. Als dat gebeurt dan oogt het zelfs een beetje armoedig op de 1 of andere manier.
Het was altijd mijn favoriete kleur maar nu na 2 exemplaren gezien te hebben die de nodige zon uren hebben gehad denk ik niet dat het DE ideale kleur is tenzij hij constant verzorgt (professioneel gepoetst) wordt of je van plan bent de wagen in zijn geheel te laten spuiten in de originele CY.

Wat waren direct de manco's:

- Zoals bij velen, veel stoeprand schade, wielen met lak die hun beste tijd gehad hebben
- behoorlijk wat front bumper schade
- Rechter voorspatbord ontzet, flink kier tussen spatbord en rechter voordeur
- Stootstrip los rechts voor (door de 'aanrijding' vermoed ik)
- Dak erg faal, zeker niet mooi
- Achter spoiler op de voorrand op diverse plaatsen kaal
- Gat in achterbumper ter grote van een eurocent
- Einddemper sierstuk wat van ellende uitelkaar viel (zie je wel vaker)
- Achterschijven die een contact vlak met de blokken hebben ter grote van een 5 cent munt
- Deukje deur links achter
- Al het plastic is opvallend wit /grijs, ok ze worden bij alle modellen vaal maar dit is wel heel erg vaal.

Je hebt het na 1 a 2 minuten wel gezien, het interieur was het enige wat er redelijk uitzag maar het parkeerbonnetje op de vloer met een datum van 3 nov 2005 geeft toch te denken, zeker gezien de algehele (optische) staat.

Ik ben (nog) geen Volvo kenner maar wel een echte autoliefhebber en ik kan u verzekeren dat de vorige eigenaar GEEN echte liefhebber.

Ik heb foto's die ik later zal posten.

Taranis

Heb je ook enige indruk van de technische staat? Onder de kap gekeken?

-D©©©L-

Mag ik het samenvatten als:

velgen netjes maken
Poetsbeurt nodig (1 zaterdag werk)
rondje uitdeuken zonder spuiten
achter bumper repareren (dichtlassen)
bumpers, spoiler en mogelijk spiegelkappen (meestal zo) spuiten
spatbord rechthangen
strip monteren
achterremblokjes vervangen.

staat niks bij wat een probleem zou zijn... nagenoeg allemaal optisch.

Turbo-Geek

Bumper dichtlassen, klinkt leuk maar is niet iets wat je thuis doet. Na reparatie moet ie in zijn geheel gespoten worden om top te zijn. Geen goedkope grapjes, en tel alle delen eens op die jij opnoemt, enig idee wat zoiets kost vandaag de dag  :eusa_snooty:
Ook het spatbord is niet FF rechthangen, als je de foto ziet dan snap je het.
En ga zo maar door.

Nogmaals, ik kan de auto niet technisch beoordelen maar met een dergelijke uiterlijke staat geeft het toch te denken, besides volgens de Volvo kenners alhier staat zo'n CY voor die prijs NOOIT lang te koop. Inmiddels zijn we een kwartaal verder en staat ie nog steeds achter het bedrijf in een verdom hoekje te koop, zal heus wel een reden hebben.
Besides 1000 euro rijklaar maken en APK geeft denk ik ook aan dat er nog wat moet gebeuren voordat ie uberhaupt de weg weer op mag, dus technisch zal het geen topper zijn.

-D©©©L-

Tja, zie je een probleem of zie je mogelijkheden.  :eusa_think:

Het maar naar net hoe je er naar kijkt, een compleet overspuiter is meestal niet nodig als de lak alleen maar erg vaal is.
Bumper reparatie kost de kop ook niet en het velgen probleem is eerder regel dan uitzondering. Remblokjes haal je voor 20/35 euro en een strip er aanzetten is het werk ook niet (of hij nog heel is vermeld het verhaal niet. Een andere rechtervoorscherm mee laten spuiten met de bumpers is 150 euro extra...
Wit uitgeslagen bumpers ontstaan nogal eens door een poging de bumpers weer mooi grijs te maken, het product wordt wit door weersinvloeden en het ziet er nog slechter uit dan voor die tijd. voor 50 cent lijnolie erover en ze zijn weer als nieuw.

Er kan idd technisch van alles mee mis zijn.
Misschien ook wel niet...

Het zou jammer zijn om op basis van uiterlijke vertoning deze auto in het verdomhoekje te drukken.
De prijs is niet al te gek, mits hij ontdaan is van deuken en gaten. dat dan weer wel.

elianmars

Ik ben bang dat je behoorlijk kleurverschil gaat zien als je alleen maar het spatbord, de bumpers en de spiegels laat spuiten.

Turbo-Geek

-D©©©L-, Ik vertel je puur wat ik ervan vond.
En schijnbaar ben ik niet de enige want een dergelijke auto wordt regelmatig bezocht door liefhebbers van een dergelijk model.
Overigens denk ik dat jij je verkijkt op de kosten die een 'bumpertje' spuiten kost bij een fatsoenlijke spuiter.
Je praat ook over goed voorbewerken en deugdelijke (de)montage. Zelfde geld voor 'ff' de velgen laten doen.
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die voor 9 mille een Volvo uit 1995 willen kopen en dan meteen aan de gang willen met 2 bumpers, 1 spoiler, 1 spatbord, 4 wielen en een hele dag poetsen in de hoop dat de kleur terug komt en mooi blijft.

V70geRwin

Uit de advertentie:
--------
1e eigenaar, nieuw door ons geleverd in 1995, meeneemprijs 7800euro, prijs incl apk afleverbeurt en netjes klaargemaakt 9900euro
--------
FF snel rekenen is toch 2100 euro, wat krijg je daar dan allemaal voor?