De zoektocht is begonnen...

Gestart door Rsport, 08-04-2007 00:14:02

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: Rayman op 22-06-2007 23:36:11
Citaat van: Spin! op 22-06-2007 22:44:12
@ Marc...het bestaat wel hoor, voor weinig geld een goede CY  :eusa_whistle:

Moet ik je uit de droom halen of moet Marc dat doen? ;)

Nu word ik toch wel nieuwsgierig wat er met de CY van Rutger aan de hand is.......  :P

Rayman

Citaat van: elianmars op 23-06-2007 09:23:08
Citaat van: Rayman op 22-06-2007 23:36:11
Citaat van: Spin! op 22-06-2007 22:44:12
@ Marc...het bestaat wel hoor, voor weinig geld een goede CY  :eusa_whistle:

Moet ik je uit de droom halen of moet Marc dat doen? ;)

Nu word ik toch wel nieuwsgierig wat er met de CY van Rutger aan de hand is.......  :P

Niks. Ik vind alleen dat de feiten op tafel gelegd moeten worden zoals ze zijn. Rutger heeft een mooie CY gekocht; hij gaf eerlijk aan dat ie er destijds wat werk aan had. In mijn ogen is een goede CY een CY die op alle vlakken klopt: geen kleurverschil, strakke wielen, remmerij goed, motorisch goed, etc. Ik ben zelf geen sleutelaar dus bij mij moet dat ding gewoon kloppen; klaar.

Het is niet om Rutger voor het hoofd te stoten; integendeel. Ik heb in zijn auto gezeten en ik herrinerde me weer mijn groene estate. Het is een mooie CY en ben blij dat ie in handen is gekomen van een liefhebber.

Je kunt voor weinig inderdaad een aardige CY kopen; maar dan zit er meestal wel wat werk aan. Dat is in mijn ogen nog iets anders dan "Voor weinig een goede CY"

Alle waar naar z'n geld. Dat is ook de reden dat ik destijds weigerde om mijn CY 'weg te geven'. Ben gekke henkie niet; ik wist wat ik in handen had.

Just my two cents

BenC70ES

Citaat van: Rayman op 23-06-2007 09:31:08
In mijn ogen is een goede CY een CY die op alle vlakken klopt: geen kleurverschil, strakke wielen, remmerij goed, motorisch goed, etc. Ik ben zelf geen sleutelaar dus bij mij moet dat ding gewoon kloppen; klaar.

Feit is dat je het nooit weet met een auto die +10jaar is...  ik volg volledig Rutger op dat gebied, beter een beetje werk voor een mooie prijs, dan weet je in elk geval dat de dingne die je vervangt nieuw zijn, dan na een paar maand ook verschillende kosten te hebben bij die zogenaamde 'perfecte!...
Maar in geval van een niet-sleutelaar kan je misschien beter voor de laatste optie gaan  ;D

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

M a r c

Neem nu de T-5R die Tom te koop heeft staan. Velen zullen zeggen té duur, maar er is dus al veel werk aan gedaan, omwille van de tuning zijn dus automatisch ook veel slijtdelen vervangen; men neme de turbo, complete uitlaat, schokdempers/veren, remmen, etc. etc. Dus voor 'veel' geld koop je een onderhouden en gekoesterde wagen waarvan alles wát normaalgesproken aan slijtage onderhevig is al vervangen is  :)

Die van Rutger is ook een goede zondermeer, maar zat en zit toch nog wel wat werk aan (no offence Rutger). Volgens mij heb je ook nog op korte termijn een turbo te wisselen toch  ;) Maar de basis is wel goed.

Maar die van Tom staat op eenzame hoogte voor een CY T-5R estate, zelfs onder de kap is die als nieuw. Niks gepolijst of verchroomd, maar alles gewoon heel érg zuiver gehouden.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Turbo-Geek

Als ik het budget had gehad dan was die van Tom al reeds verkocht geweest.
Al met al zal ik die 15 mille ook gaan uitgeven alleen zal het in fases gebeuren want het geld komt ook in fases binnen.
Had ik maar leren sparen, dan had ik het in 1x goed kunnen doen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

The Saint

Citaat van: Rayman op 23-06-2007 09:31:08...ik herrinerde...

Ben gekke henkie niet...

Jij bent gekke henkie wel, want het is "herinnerde"...

;D ;D ;D

Gijntje hoor Ray, taalvoudte kunnuh me geen moersleutel sgele, maar 't is gewoon dat jij ze niet zo faak maakt...

;D
No shirt no shoes, no pinball

FGG

Citaat van: The Saint op 23-06-2007 17:46:00
...taalvoudte kunnuh me geen moersleutel sgele...

Klopt. Anders zou je niet in Noord-Holland blijven. ;)

;D

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Spin!

Ik heb mijn CY voor een schijtprijs gekocht, met wat zij schade. Een deur die vervangen moest worden en een stukje plaatwerk uitdeuken bij het achterscherm. Dat stuk is overgespoten met de wetenschap dat CY een lastige kleur is, maar ik heb mijn banaantje weer aanschouwelijk gemaakt. Kleurverschil blijf je zien, maar een tint verschil heeft geen invloed op de techniek en carrosserie.

Verder valt de status van de turbo wel mee, het was een verstopte carterventilatie. Maar mijn banaantje wordt het komende jaar echt gigantisch onder handen genomen. Gooi er een 16T turbo op, andere uitlaat, automaat flushen, velgen naar de chirurg, nieuw bumperdelen en compleet opnieuw overspuiten, alles 1 kleur geel! D-riem en de bijbehorende delen vervangen. En dan is ie weer top! Dan is de weg naar het oldtimer-schap vrij baan!

Binnenkort komt er toch als alles meezit een 2e auto bij, en dan gaat de CY de stalling in, lekker droog en overdekt. En komt er alleen uit met zonnig weer, met meetings of als ik gewoon eens een keer zin heb om petjes te pesten!

www.vm-parts.nl

RATFINK

Deze staat al een tijdje hier in Zoetermeer te koop

Prijs:   € 7.450
Bouwjaar:    1995
Carrosserie:   sedan
Brandstof:   benzine
Kleur:   geel
Kilometerstand:   223.000
Cilinderinhoud:   2.319 cc
Deuren:   4
Extra's: automaat, ABS, airconditioning, climate control, stuurbekrachtiging, airbags voor, centrale vergrendeling, elektrische ramen, startonderbreker, stoelverwarming voor, spiegels elektrisch, schuifdak, deelbare achterbank, cd-wisselaar, lichtmetalen velgen

XM Cars
Cornelis van Eerdenstr 53
2712 VL Zoetermeer
079-3218822

Turbo-Geek

XM cars, ja ook daar ben ik wezen kijken.

Het was een 850 die in 'Topconditie' verkeerde  volgens de advertentie.
De boekjes waren er ook bij volgens de verkoper, ja de handleiding van de auto dus nu weet ik hoe de radio werkt en de intervalwisser maar nog steeds niks vwb de geschiedenis, onderhouds beurten, etc.  Niks aanwezig wat ook maar iets kon vertellen over beurten, vervangen onderdelen, oid.
De verkoper kon er ook niets over vertellen.
De motorruimte was wel erg netjes en opvallend schoon. 
Ik vond een distr. riem sticker met de stand 124.xxx erop en aangezien de teller kmstand op 239.xxx stond zal de riem snel gedaan moeten worden omdat ik er niet vanuit ga dat ie voor een 2e keer gedaan is (verkoper wist het niet).
Dit gekoppeld met absoluut geen enkele rekening of historie maakte het voor mij een No-Go, tenminste voor de vraagprijs.

De middelconsole/armsteun ging wel open maar lag toen meteen op de grond (scharnier was helemaal stuk), een ingebrande cirkel (ten grote van een pannenkoek) was ingebrand op de achterste leren bank, memory op de bestuurders stoel werkte niet, remblokken voor waren echt aan vervanging toe, en ga zo maar door.
Had echt de indruk dat de laatste serieuze beurt een hele tijd geleden was en de auto nu aan de vooravond stond van een grondige (dure) beurt.
Was er snel weg.

Begrijp me niet verkeerd de auto zag er opzich niet slecht uit (optisch) en natuurlijk was ie hier en daar wat flets van kleur maar ansich was het best een mooie 850 op het eerste gezicht alleen is dit iets voor een handige monteur die weleens van een gokje houd.

Spin!

www.vm-parts.nl

Ludo

Citaat van: Rsport op 27-04-2007 18:01:20
Ik ben voor vrijheid van meningsuiting, dus Marc mag denken en zeggen over mij wat hij wil, maar dat doe ik dan ook..

En dan zeg ik, jammer dat Marc zo'n triest figuur is en mij veroordeeld op het niet kopen van een auto. Jammer dat hij mij veroordeeld over het feit dat ik niet gewoon alles laat vallen en meteen in de auto spring om bij een gele 850 te kijken die nu 2 week later nog te koop staat en dus niet zo "hot" was als Marc deed voorkomen. Jammer dat Marc mij veroordeeld omdat ik in tegenstelling tot hem het bezitten van een 850 niet als belangrijkste in mijn leven zie.

Ik ben er heel eerlijk in: ik heb nog niks gekocht, en dat komt er nu binnenkort ook niet van. En de reden daarvan mag iedereen weten: ik heb vorig jaar mijn studie afgerond en me toen ingeschreven bij de woningbouwvereniging voor een woning, de wachtrij was 1,5 jaar is mij toen verteld. Vorige week kreeg ik een brief dat ik vooraan in de rij stond voor een woning. Ik laat mijn spaarcenten dus lekker nog ff op de bank staan en als het huis er is kijk ik daarna wel verder naar een auto. Voorlopig houd ik het nog ff bij mijn voormalige-zomer-auto. Ik heb nou eenmaal liever geld voor een mooie/leuke inrichting dan een 850 op de parkeerplaats als ik die woning krijg aangeboden. Dit komt voor mij onverwachts tussendoor, tis een jaar eerder dan waar ik vanuit ging. Dan nog maar ff geen 850 voor dagelijks gebruik voorlopig.

Ga er verder geen woorden meer aan vuil maken, hoef er geen discussies over,ik vind het alleen jammer dat het zo moet.

update. ???
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=230936#230936
::)

Eugene

If it's not blown, it sucks...

Turbo-Geek

Maar niet voor mij, ik heb inmiddels mijn Volvo ook gevonden en haal hem volgende week op en stel me dan 'met gepaste trots' uitgebreid voor  :eusa_whistle: