Remschijven, welke en waar te halen?

Gestart door onnaj, 12-04-2007 23:36:58

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

't is maar dat je je daarop moet voorzien, ook al doe je dat maar een enkele keer.
ik kan me zo ieders reactie voorstellen als er iemand achter in je auto binnenrijd, omdat ie eens1 keer hard reed en niet tijdig stil kwam.  :-X

Snellebaksteen

Citaat van: elianmars op 14-04-2007 13:14:44
Citaat van: Snellebaksteen op 14-04-2007 13:04:29
Als je gewone imitatie kwaliteit voldoende vind kun je ook even bij www.koebergenautos.nl kunnen kijken. Echt niet duur. 37.5 euro per remschijf voor.15 "

http://www.koebergenautos.nl/index.php?id=parts&fabricant=142&type=1657

En die zijn dus in 5 minuten krom........  :eusa_doh:

Dan rij ik wel heeeeeel erg hard, bij mij zitten ze er nu al een dikke 35.000 onder en dat haal ik niet in 5 minuten. En ze zijn nog niet krom dus.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

elianmars

Citaat van: Ludo op 14-04-2007 21:01:21
't is maar dat je je daarop moet voorzien, ook al doe je dat maar een enkele keer.
ik kan me zo ieders reactie voorstellen als er iemand achter in je auto binnenrijd, omdat ie eens1 keer hard reed en niet tijdig stil kwam.  :-X

Tja, het of wat jij zegt, of je achterligger komt bij jou naar binnen rijden, omdat jij veel te hard remt  :eusa_whistle: ;D

Ricardo

Dan ben je tenminste niet in fout. Heb je je remmen terug verdiend!

Eugene

Citaat van: elianmars op 15-04-2007 23:22:58
Tja, het of wat jij zegt, of je achterligger komt bij jou naar binnen rijden, omdat jij veel te hard remt  :eusa_whistle: ;D

Het eerste waar ik aan denk als ik met de AP's hard moet remmen is in de spiegels kijken en hopen dat er niemand aan het kleven was....

If it's not blown, it sucks...

tackle

ik weet het niet, maar inzichtelijke autorijders hoeven meestal niet zo hard te remmen. Ook niet als het (heel) hard gaat.

Eugene

Citaat van: tackle op 18-04-2007 16:56:49
ik weet het niet, maar inzichtelijke autorijders hoeven meestal niet zo hard te remmen. Ook niet als het (heel) hard gaat.

Duidelijk, want dit slaat nergens op.

tackle

dat slaat wel ergens op, als je met inzicht rijdt rem je minder.
En de beroemde noodstops zijn dus geen teken van veel inzicht.

Ludo

nee dat slaat nergens op.
tenminste als je zoveel inzicht hebt dat je snapt wat er word bedoeld.  :evil:
bv als er zo'n idioot op 20meter voor je plots naar links komt op de snelweg , terwijl je met een hogere snelheid aankomt, moet jij ook een noodstop maken, ook al heb je nog zo'n fantastisch inzicht.

elianmars

Citaat van: Ludo op 18-04-2007 18:47:02
nee dat slaat nergens op.
tenminste als je zoveel inzicht hebt dat je snapt wat er word bedoeld.  :evil:
bv als er zo'n idioot op 20meter voor je plots naar links komt op de snelweg , terwijl je met een hogere snelheid aankomt, moet jij ook een noodstop maken, ook al heb je nog zo'n fantastisch inzicht.

Ja maar je gaat toch ook niet zo hard rijden, Ludo?  :eusa_naughty: :eusa_naughty:

;D ;D

Goede remmen zijn uiteraard een must. Bij welke wagen met wat voor vermogen dan ook.

Eugene

Citaat van: Ludo op 18-04-2007 18:47:02

Gewoon op de rechterbaan blijven en 80 rijden op ongeveer 150 meter van je voorganger. Dan gebeurt je dat niet :P

Eugene

Citaat van: elianmars op 18-04-2007 19:30:40
Goede remmen zijn uiteraard een must. Bij welke wagen met wat voor inzichtelijk vermogen van de bestuurder dan ook.

;)

tackle

Goede remmen zijn een must, helemaal mee eens. Maar ik blijf erbij dat als je inzichtelijk rijdt je dus best heel hard kunt rijden zonder dat je jezelf of een ander in gevaar brengt.
Als iemand zijn auto naar links kwakt en jij komt daar dus met een behoorlijk hogere snelheid aanrijden, dan ben je dus niet inzichtelijk bezig. Dan moet je dus een noodremming maken en da's niet zo best voor je remmen.

b0nkolok

Citaat van: Ludo op 13-04-2007 00:01:28
volgens mij heeft enkel de R AWD achter geventileerde schijven.

Nee dus!
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

ambunicht

Hihi altijd weer een leuke discussie,rij zelf op zo'n gele rakker met 112 op de zijkant.Alleen als je als een watje rijd vliegen er medeweggebruikers van links naar rechts.Rij je als een daas op ze af met hoge snelheid,dus dan zijn ze bang voor hun leaseblik en gaan ze aan de kant.Genuanceerder:Rij je met spoed zonder patient naar een ongeval bijvoorbeeld,gaat alles meestal aan de kant.Als je die zelfde patient gaat vervoeren naar een ziekenhuis en rij je met spoed,maar natuurlijk een stuk rustiger,dan blijft alles voor je hangen en gebeurd er niets.Kortom;ga eens echt gas geven,heb je geen remmen nodig.HIHIHI