uitvallen vd motor

Gestart door Freakybaby, 20-04-2007 03:48:53

Vorige topic - Volgende topic

Freakybaby

Na wat pagina's (50) doorgebladerd te hebben, nog niet het probleem tegengekomen dat ik nu heb. Het gaat om een 850 GLT uit '92, vialle AMS installatie erin en 430 dkm erop.

Afgelopen dinsdagmiddag viel de motor tijdens het rijden weg. Toerenteller meteen naar 0 en lampjes aan, alsof je net het contact aan zet.

ANWB zei krukas sensor, en heeft me afgesleept naar huis, vanmorgen nieuwe sensor erin, en weer  hetzelfde probleem.

Probleem doet zich soms na enkele km's rijden voor, soms al tijdens langer stationair lopen.

Wat is er gedaan:
Vervangen krukas sensor (oude gaf de goede weerstand wel)
Overbrugging relais 103, probleem was er nog steeds
Controle en schoonmaken vd nokkenas sensor
Controle vd bougies (zijn ongeveer 3000 km oud, dus mag niet echt probleem zijn)

Morgenvroeg zet ik er een nieuwe verdelerkap/rotor in.

Welke sensoren, instellingen oid kunnen de motor er nog meer toe bewegen zichzelf uit te schakelen?
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

V70geRwin

draadbreuk in het ontstekingsgedeelte?

HJ850

Zowel rijdend op gas als benzine?

)()()sT

Is dat niet het welbekende relais 103?

rody

Citaat van: )()()sT op 20-04-2007 09:09:01
Is dat niet het welbekende relais 103?

nee; is overbrugd

Freakybaby

Hij doet het zowel op benzine als op lpg, hij valt ook uit als relais 103 doorgelust is (ala plaatje an thuur) en dan straks nog even de rotor en verdelerkap vervangen. daar was het vannacht een beetje laat en donker voor geworden.

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Snellebaksteen

Overijverige startonderbreker?
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

FrankvdAa

Trek je LMM eens los en probeer 't dan eens...
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

Freakybaby

waar zit de startonderbreker en hoe haal ik die er (tijdelijk) uit?

Freakybaby

LMM kan ik idd eens loshalen, enig idee wat ik dan voor reactie moet verwachten?

FrankvdAa

In dat geval zal 'ie met een voorgeprogrammeerde waarde gaan lopen... niet zo soepel als met LMM, maar dan kun je 'm wel uitsluiten. Er zijn genoeg auto's die niet eens een LMM hebben :)
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

)()()sT

Ja, en je lampie gaat uiteraard branden. Maar of ie blijft lopen; ben benieuwd  :-\

Freakybaby

Het moet echt iets zijn waarom ie zichzelf uitschakeld. Toerenteller in 1 keer naar 0, en lampjes aan. Terwijl je nog gewoon gekoppeld bijv. 2500 rpm draait.

pwassink

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Snellebaksteen

En iets heel simpels als een losse accupool?
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.