uitvallen vd motor

Gestart door Freakybaby, 20-04-2007 03:48:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

llinssen

De toerenteller wordt aangestuurd door de ECU toch? Electronisch niet mechanisch.
Citaat van: Marc O. op 20-04-2007 16:25:15
Wat je dus wil zeggen is dat als er een stroomonderbreking is geweest de toerenteller naar 0 valt en pas weer een normale waarde aangeeft als de auto normaal is gestart.

Nee, zodra er weer verbinding is (onderbreking weg is). Je hoeft dus niet tussentijds de auto te starten.
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Marc O.

Citaat van: llinssen op 20-04-2007 16:29:58
De toerenteller wordt aangestuurd door de ECU toch? Electronisch niet mechanisch.
Citaat van: Marc O. op 20-04-2007 16:25:15
Wat je dus wil zeggen is dat als er een stroomonderbreking is geweest de toerenteller naar 0 valt en pas weer een normale waarde aangeeft als de auto normaal is gestart.

Nee, zodra er weer verbinding is (onderbreking weg is). Je hoeft dus niet tussentijds de auto te starten.

Des te vreemder dus dat zijn toerenteller 0 blijft aangeven terwijl er wel contact is (lampjes branden)....
...The Nile isn't just a river in Africa...

thuur

Citaat van: Marc O. op 20-04-2007 16:08:15
In dat geval zou het inderdaad ook een defect contactslot kunnen zijn. Of wellicht een startonderbreker die iets te enthousiast is.

Defect contactslot begint meestal met uitvallende koplampen en een brandend ABS lampje.


Gr ;)

Ludo

Citaat van: Marc O. op 20-04-2007 16:31:36
Des te vreemder dus dat zijn toerenteller 0 blijft aangeven terwijl er wel contact is (lampjes branden)....

de motor draait toch niet, hoe kan die dan een toerental afgeven?.

Marc O.

Citaat van: Ludo op 20-04-2007 16:33:18
Citaat van: Marc O. op 20-04-2007 16:31:36
Des te vreemder dus dat zijn toerenteller 0 blijft aangeven terwijl er wel contact is (lampjes branden)....

de motor draait toch niet, hoe kan die dan een toerental afgeven?.


Motor wordt toch aangedreven door de wielen?! Draait dus wel. Of is het een automaat?
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ludo

Citaat van: Marc O. op 20-04-2007 16:34:08
Motor wordt toch aangedreven door de wielen?! Draait dus wel.

kijk eens naar de topictitel.  ;)

Marc O.

#51
Citaat van: Ludo op 20-04-2007 16:36:08
Citaat van: Marc O. op 20-04-2007 16:34:08
Motor wordt toch aangedreven door de wielen?! Draait dus wel.

kijk eens naar de topictitel.  ;)

Ik denk dat je die topictitel niet zó moet interpreteren........
...The Nile isn't just a river in Africa...

pwassink

Met het risico om met POL verder te moeten ..

Stel de ECU krijgt een korte onderbreking van zijn voedingspanning, is die even weg dan gebeurt er niks meer,
geen inspuiting, geen monitoring van signalen (toerenteller etc ?)

Is zo'n ECU direct weer actief nadat de spanning er weer opstaat of moet hij ook een "boot" proces afwerken ?

Qua startonderbreker heeft Freek volgens mij geen probleem, zit die er bij hem uberhaupt al in ?



Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

thuur

Citaat van: Marc O. op 20-04-2007 16:40:08
Citaat van: Ludo op 20-04-2007 16:36:08
Citaat van: Marc O. op 20-04-2007 16:34:08
Motor wordt toch aangedreven door de wielen?! Draait dus wel.

kijk eens naar de topictitel.  ;)

Ik denk dat je die topictitel niet zó moet interpreteren........

De motor kan mechanisch wel ronddraaien maar als ie elektrisch niet 'gevoed' wordt gebeurt er vrij weinig als de beweging stopt.


Citaat van: pwassink op 20-04-2007 17:03:58
Met het risico om met POL verder te moeten ..

Stel de ECU krijgt een korte onderbreking van zijn voedingspanning, is die even weg dan gebeurt er niks meer,
geen inspuiting, geen monitoring van signalen (toerenteller etc ?)

Is zo'n ECU direct weer actief nadat de spanning er weer opstaat of moet hij ook een "boot" proces afwerken ?

Ja, direct actief. Nee, niet booten.


Gr 8)

Freakybaby

Citaat van: Ludo op 20-04-2007 16:33:18
Citaat van: Marc O. op 20-04-2007 16:31:36
Des te vreemder dus dat zijn toerenteller 0 blijft aangeven terwijl er wel contact is (lampjes branden)....

de motor draait toch niet, hoe kan die dan een toerental afgeven?.


Bij het wegvallen vd toerenteller (en de motor) draait ie nog wel tot ik ontkoppel. Dan zou ie volgens mij wel een waarde aan moeten geven, maar dat doet ie niet.

Koplampen branden gewoon als ie wegvalt.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Freakybaby

Ik weet in hoeverre ik een start onderbreker heb, en daar problemen mee kunnen zijn. Heb standaard volvo guard 2 alarm.

Computers openmaken zinvol om te controleren? Ik kan alles eruit trekken vanavond, om te kijken hoe dat eruit ziet. De aansluitingen vd ECU zien er iig netjes uit.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Ludo

nee zeker geen computers uit elkaar gaan halen.  ::)
je hebt een electrisch probleem!.

Freakybaby

ok, ik zal ze laten zitten.

Auto staat nu (en komende week) in Breda, ik moet weer wat veel op weg voor werk, dus kan er weinig mee. Ik ben qua electriek gewoon niet goed, en denk dat het een gebed zonder einde wordt om daar zelf aan te beginnen. Ik heb vandaag ook al bij de garage gevraagd of die tijd hebben, maar dat is lastig om tijd genoeg te maken om storing te zoeken.

Heeft iemand richtingen om op te zoeken, en zin/tijd me daarmee te helpen?
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Derks

Is je accu nog goed?
Met een kappotte accu willen de toerenteller en snelheidsmeter ook nog wel eens aparte toeren uithalen.


gr derks

Freakybaby

accu is prima, bij uitvallen blijft snelheidsmeter gewoon op juiste stand, lampen branden goed, starten gaat goed.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn