HOW TO: Verdamper vervangen

Gestart door BasV70, 24-04-2007 22:05:09

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Jazeker; er zaten bij mij 4 boutjes ipv 3 in de bijrijdersairbag, maar voor de rest klopt het wel zo'n beetje...
Op die foto's zag ik dat de knoppen en het front van de ECC unit in het dashboard waren verwijderd; dit is niet nodig. Je drukt die hele unit er zo van achteren uit via het radio vak.

Boogie

Iemand toevallig een HOW TO voor een 850?
Ik geloof dat alles wel duidelijk is, maar weet niet zeker of ik die leidingen wel loskrijg die uit het schutbord komen. Dacht te lezen dat daar speciaal gereedschap voor nodig was.
Gr Jan

JW

Citaat van: Boogie op 16-04-2009 20:44:49
Iemand toevallig een HOW TO voor een 850?
Ik geloof dat alles wel duidelijk is, maar weet niet zeker of ik die leidingen wel loskrijg die uit het schutbord komen. Dacht te lezen dat daar speciaal gereedschap voor nodig was.
Gr Jan
even wat laat, maar ik heb het bij een garage gedaan (ken de monteur daar) en die had er een speciale klem voor (bij 850). Alles zit weer in mekaar nu, volgende week nog een nieuwe droger/filter en dan vullen, kijken wat ie doet. Er komt gelijk een pollenfilter bij.
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85

pwaes

Komend weekeinde ben ik aan de beurt... Ik ga proberen wat foto's te maken van de ontmanteling  :-[ :-[

Heb de airco van Thuur gekocht, waarvoor dank  :D

Ludo

Ludo

thuur

Die wat ik verkocht heb niet, dat was een andere ;D

Gr :eusa_snooty:

pwaes

Citaat van: Ludo op 10-08-2009 22:08:01
:evil:

dat geeft me nog meer moed voor komend weekend...

:P

Ludo

Het was maar een grapje hoor.   ;D

Daf46

Citaat van: pwaes op 10-08-2009 19:54:57
Komend weekeinde ben ik aan de beurt... Ik ga proberen wat foto's te maken van de ontmanteling  :-[ :-[

Heb de airco van Thuur gekocht, waarvoor dank  :D
Heeft iemand dat al gedaan eigenlijk airco inbouwen in een 850 zonder airco ? (Deltamil deed dat uiteraard ook)
Is het een ECC die je gaat inbouwen?

pwaes

Nee het is een handmatige airco van Deltamil. Het is goed te doen om hem in te bouwen, alleen moet het hele dashboard eruit...

Aan de andere kant, het dashboard rammelde toch een beetje vanwege (ik denk) loszittende schroeven dus het in- en uit elkaar schroeven kan geen kwaad. Ook de lampjes in het dashboard kan ik gelijk meepakken!

We zullen zien komend weekeinde  8) 8)

Daf46

Citaat van: pwaes op 12-08-2009 12:05:05
Nee het is een handmatige airco van Deltamil. Het is goed te doen om hem in te bouwen, alleen moet het hele dashboard eruit...

Aan de andere kant, het dashboard rammelde toch een beetje vanwege (ik denk) loszittende schroeven dus het in- en uit elkaar schroeven kan geen kwaad. Ook de lampjes in het dashboard kan ik gelijk meepakken!

We zullen zien komend weekeinde  8) 8)
Succes !

dennis850estate

Kreeg een tip van iemand die me vertelde dat je het dashboard kon laten zitten als je de kachel moest verwijderen. Alleen het gedeelte waar de verdamper in zit. Stuur hoeft er niet af, kachelradiateur hoef je niet af te tappen. Kachel moet wel los omdat je moeilijk bij alle schroefjes kunt waar het verdamperdeel aan het kachelhuis zit. Hieronder een sfeerimpressie

Het blijft wel veul werk

Turbo-Geek

Hey, dat scheelt evengoed een hoop gedoe lijkt mij !
Waar zit het meeste werk bij deze methode dan ?
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

dennis850estate

het gefriemel om die 4 kleine torxen los te krijgen waar de het verdamperdeel mee aan het kachelhuis zit is lastig. Verder moet je uiteindelijk wel

Bovendek verwijderen
Stuurhandles verwijderen
middenconsole verwijderen
verdamper losmaken met special tool. (zat tegen door corrosie)
Bedrading kachelhuis
dashboardkast binnenwerk
Nieuwe verdamper in kachelhuis zetten

en nog vast wel een paar dingen vergeten. Op de kop onder het dashboard dat omhoog staat werken is niet echt handig, maar kan wel