HOW TO: Verdamper vervangen

Gestart door BasV70, 24-04-2007 22:05:09

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Dus als ik het goed lees en begrijp is het nog steeds het snelste en "makkelijkste" weg om het gewoon op de oude manier te doen, dus alles weg ? ;D

dennis850estate

Citaat van: Dirk342 op 11-10-2009 15:13:26
Dus als ik het goed lees en begrijp is het nog steeds het snelste en "makkelijkste" weg om het gewoon op de oude manier te doen, dus alles weg ? ;D

Das ook weer niet zo. Je hoeft de kachelradiateur niet los te maken en dus geen koelwater op je mat, je hoeft het stuur niet te verwijderen en het kachelhuis niet verder los te maken. Verder scheelt het bedrading van dashboard loskoppelen. Het enige wat iets lastiger is, is het gebuk onder je dashboard door

Turbo-Geek

Al met al, hoe lang zou zoiets nu duren als je het nog een keer moet doen en voorbereid bent (lastige plekjes/tools) ?
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

dennis850estate

Citaat van: Turbo-Geek op 11-10-2009 19:10:01
Al met al, hoe lang zou zoiets nu duren als je het nog een keer moet doen en voorbereid bent (lastige plekjes/tools) ?

Uurtje of 4 ongeveer. Daarnaast nog een uurtje voor de droger.

Turbo-Geek

Nou dat scheelt best wel tov de reguliere tijden.
Normaliter is men zo'n 8 uur bezig geloof ik, toch ?

dennis850estate

Citaat van: Turbo-Geek op 11-10-2009 19:25:50
Nou dat scheelt best wel tov de reguliere tijden.
Normaliter is men zo'n 8 uur bezig geloof ik, toch ?

yep  ;D

Zo zie je maar weer. Het zal natuurlijk ook nooit in Vadis kunnen komen. Leg je dashboard aan de kant, friemel de schroefjes los, duik onder je dashboard. 

UserID6342

Dus idd een hele grote tijdswinst van een 4 uur.  Dan is dat gefrot op je kop onder het dashboard uiteraard wel op te brengen.  Goed gedaan !!

VolvoDeMio

Citaat van: BasV70 op 24-04-2007 22:05:09
- Ontkoppel de aircoleidingen. Je hebt twee maten van de speciale 'sleutels' nodig. Vouw deze ovder de leiding (klinkt gek, maar als je de sleutels ziet snap je het direct).
Aaah....speciale sleutels....... :evil:

Ik heb uiteindelijk de zaag gepakt omdat de bolide niet meer hoeft te kunnen rijden, maar was wel bezig het op een niet-destructieve manier te doen en er zodoende van te leren..... nu weet ik hoe het de volgende keer moet.
En Dennis 8505Estate....wát een doorzettingsvermogen en een gepriegel met jouw (inventieve) variant!

BasV70

Citaat van: VolvoDeMio op 17-02-2010 14:03:01
Citaat van: BasV70 op 24-04-2007 22:05:09
- Ontkoppel de aircoleidingen. Je hebt twee maten van de speciale 'sleutels' nodig. Vouw deze ovder de leiding (klinkt gek, maar als je de sleutels ziet snap je het direct).
Aaah....speciale sleutels....... :evil:

http://img130.imageshack.us/img130/1237/855slopenventilatorhuis.jpg
http://img638.imageshack.us/img638/1237/855slopenventilatorhuis.jpg

Ik heb uiteindelijk de zaag gepakt omdat de bolide niet meer hoeft te kunnen rijden, maar was wel bezig het op een niet-destructieve manier te doen en er zodoende van te leren..... nu weet ik hoe het de volgende keer moet.
En Dennis 8505Estate....wát een doorzettingsvermogen en een gepriegel met jouw (inventieve) variant!

:o :o En ik had het nog zo mooi omschreven... Maar zo kan het ook dus :evil:

Ben123

Het record van het vervangen van de verdamper staat op anderhalf uur:)excl vullen,maar dat doet de machine:)
Na er wel een kleine 90 gedaan te hebben!
Dashboard eruit 20 min

Turbo-Geek

Vertel eens Ben .....
Gewoon de traditionele manier om het dashboard en alles weg te halen of een handige truc ?

Easterboy

Citaat van: Ben123 op 02-04-2010 00:32:11
Het record van het vervangen van de verdamper staat op anderhalf uur:)excl vullen,maar dat doet de machine:)
Na er wel een kleine 90 gedaan te hebben!
Dashboard eruit 20 min

Damn,.. dat doe je netjes!
Ook ik ben aan de beurt binnenkort.. Ik laat de mijne met 1 à 2 maandjes vervangen.
Ik ben het inmiddels wel zat om dat ding om de paar maanden bij te moet vullen.
Hoe groot is de kans eigenlijk op bijkomende kraakjes/rammeljes na het demonteren en terugmonteren van het dashboard?
Of haal je er juist mee uit doordat alles weer goed wordt aangedraaid?

Turbo-Geek

Ik hoop dat er wat trucjes online komen zodat we dergelijke dingen samen kunnen dus, en dus sneller.
Dus met bijv. 2 man auto A doen en dan de week erop auto B, omdat je dan al de ervaring hebt gaat het vaak een heel stuk sneller en extra handen is altijd handig met dit soort klussen.
Bovendien kan je met 2 man tegelijk aan verschillende onderdelen werken, scheelt ook weer tijd bij montage/demontage.

elianmars

Dashboard er uit in 20 minuten? Daar wil ik dan wel eens bij zijn. Lijkt mij echt onmogelijk om het complete dashboard er in zo'n korte tijd uit te krijgen.
Alleen met het stuur loshalen ben je al bijna 20 minuten bezig  :eusa_think:

Turbo-Geek

Citaat van: elianmars op 02-04-2010 21:15:49
Dashboard er uit in 20 minuten? Daar wil ik dan wel eens bij zijn. Lijkt mij echt onmogelijk om het complete dashboard er in zo'n korte tijd uit te krijgen.
Alleen met het stuur loshalen ben je al bijna 20 minuten bezig  :eusa_think:

Precies,  daarom wil ik wel eens de tips horen.
Soms is het weghalen van alles niet nodig en kan het zijn dat mensen snelle oplossingen gevonden hebben.
Als je kijkt naar het verwarmings verhaal (wisselen van de warmtewisselaar), dat verhaal is er al meer als een half decennium en door tal van mensen uitgevoerd en toch zagen Misha en ik dat het helemaal NIET nodig was om de leidingen bij het schutbord los te maken, en dit scheelt aardig wat tijd en gekloot in een kleine ruimte.
Zo zie je maar weer, al vaker gedaan maar niet iedereen kijkt (of vermeld) dat er betere manieren zijn.