HOW TO: Verdamper vervangen

Gestart door BasV70, 24-04-2007 22:05:09

Vorige topic - Volgende topic

)0H@N

Thank you for flying with Volvo.

MrCain

Citeerhttp://www.hekla.nl/Webshop/subCategorie/75?page=5

En dan op ongeveer 3/4 van de pagina.

Das inderdaad niet duur!!

BTW: is wel ex en zonder verzendkosten...
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Walter vd Weegen

Bedankt voor de beroemde 850 forum service!

Walter

WillemA.

Bij mij is de kogel ook door de kerk. Na een jaar zonder airco te hebben gereden ben ik er klaar mee. Komende dinsdag wordt bij een airco bedrijf de verdamper en de magneetkoppelingen vervangen. Ik hoop dan weer lang plezier te hebben van de airco.

ShootingBreak

Bij het vervangen van de verdamper gaat alles voorspoedig, dashboard verwijderd etc.
Ik krijg alleen de springlock koppelingen tegen het schutbord met geen mogelijkheid los. Heb met de tools al flink zitten wrikken maar de veer klikt niet los.
Iemand nog tips?

thuur

Harder wrikken. Soms zitten ze erg vast idd.

Gr ;)

BenC70ES

Citaat van: ShootingBreak op 11-06-2011 21:54:37
Bij het vervangen van de verdamper gaat alles voorspoedig, dashboard verwijderd etc.
Ik krijg alleen de springlock koppelingen tegen het schutbord met geen mogelijkheid los. Heb met de tools al flink zitten wrikken maar de veer klikt niet los.
Iemand nog tips?

Heb je de bevestiging van de leiding los gemaakt vooraan? Ergens in de buurt waar je het systeem vult,  als je die lostmaakt kan je wat meer bewegen en gaat het direct los.
Anders lukt het inderdaad niet.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

WillemA.

Vandaag mijn roffel weer gehaald. Verdamper, magneetkoppelingen en droger vervangen en...... het is weer koud in de auto. Super!!!!

SirRutte

Hier mijn ervaringen met het vervangen van de verdamper:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,36842.msg1032126.html#msg1032126

Ik had ook last van een springlock die niet los wilde, het gereedschap bleek niet goed te passen. Uiteindelijk heb ik dat opgelost door een stukje pvc buis in de lengte door te zagen, toen kwam ie moeiteloos los.

ShootingBreak

@SirRutte
Dank, de PVC pijp truc was ook bij mij de perfecte oplossing. De springlock klikte meteen los. Dank ook voor je duidelijke foto's!

Walter vd Weegen

Zo, vandaag met Wepster de verdamper vervangen (was nodig  ;D). Om 10.00 uur begonnen, om 16.00 uur zat alles er weer in! Volgende week naar de Airco-boer voor systeem controle en afvullen. Mocht er nog iemand de speciale stukjes gereedschap nodig hebben dan moet ie maar even een PB sturen, ik heb ze (voorlopig) niet meer nodig

wepster

pssssst vertel je der wel even bij dat mede door jou hulp het zo lekker snel gelopen heeft  ;)
de juiste extra handjes op de juiste plek en de juiste tijd deed een hoop aan het snelle afwerken van de vervang truck  ;D

en he we zien die foto's van die ijs muts wel verschijnen he als hij het weer doet ;D

Walter vd Weegen

OK!  :angel: Volgende week vrijdag staat de afspraak bij de metro aircoservice in Veldhoven!

Jaco S

Ik heb vandaag me droger geplaatst. En toch nog een lek gevonden :(
De rubbers van de leidingen moeten toch vervangen worden. Nu vroeg ik daar aan de monteur of de droger dan weer vervangen moest worden omdat hij niet gevuld is. Hij zei dat het geen kwaad kon, als het maar geen weken zo rond zou mee rijden.

Nu wil ik weten of dit inderdaad zo is, want ik hoor dat die dan weer vervangen moet worden.

Theostek

Wat de monteur zegt klopt niet ! hierdoor wordt de levensduur van de droger verkort.
De droger moet altijd als laatste onderdeel gemonteerd worden, daarna direkt afpersen, controleren op lekkage, systeem aflaten en vacumeren.
Het is ook niet alleen de droger, ook de olie die in het systeem zit trekt vocht aan.
Wat doet vocht ? dat bevriest, zelfs bij vacumeren kan dat gebeuren.

Vervang de droger.

Maar wat ik niet begrijp ?
CiteerDe rubbers van de leidingen moeten toch vervangen worden.

Als je hiermee de O-ringen bedoelt ? Die moeten altijd vervangen worden.

Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.