Wie is WYD

Gestart door WYD, 30-04-2007 20:55:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Marc O.

Citaat van: BenC70ES op 02-05-2007 21:31:26
Citaat van: Marc O. op 02-05-2007 21:16:07
En absoluut geen spatje roest!

Plastic roest nog altijd niet...  :P

HAP: Da's een feit, net als dat de carrosserie van een BX voor het grootste deel uit metaal bestaat ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Norge

Citaat van: BenC70ES op 02-05-2007 21:31:26
Citaat van: Marc O. op 02-05-2007 21:16:07
En absoluut geen spatje roest!

Plastic roest nog altijd niet...  :P
ho ho een 1.9 of gti heeft een metalen motorkap he  ;D
Had een 850 20v
Opzoek naar een 850 TDi
Rijd nu een Escort RSturbo a 200PK

WYD

Metaal of plastic ging bij de bx op de franse slag, werd willekeurig gebruikt ongeacht welk type. Wel hebben de tdi's en de gti's een korte motorkap met grill itt een lange motorkap op de meeste andere modellen. Dat is een heel handig weetje waar de meeste herstelde kopschades aan herkend worden omdat de goedkope lange kap er bijna altijd voor in de plaats kwam.
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

Snellebaksteen

Ha, nog een Citroen rijder erbij, ik heb een BX 1.6 TRI gehad, heerlijke wagen met 105 pk op de voorwieltjes, erg leuk, met zo'n duffe bak gewoon dik 190 rijden. En lekker luxe met open dakkie en electrische raampjes rondom. Alleen dat blikkerige geluid als je een deur dicht gooit mis ik niet echt....
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Norge

Citaat van: WYD op 03-05-2007 12:58:05
Metaal of plastic ging bij de bx op de franse slag, werd willekeurig gebruikt ongeacht welk type. Wel hebben de tdi's en de gti's een korte motorkap met grill itt een lange motorkap op de meeste andere modellen. Dat is een heel handig weetje waar de meeste herstelde kopschades aan herkend worden omdat de goedkope lange kap er bijna altijd voor in de plaats kwam.
ho ho wyd niet doorslaan nu he. ;D :P
Had een 850 20v
Opzoek naar een 850 TDi
Rijd nu een Escort RSturbo a 200PK

WYD

Met de BX 16V in Duitsland een Lexus Is200 ingehaald met 240 (teller gaat tot 220). Duitsers zijn meestal al niet zo knap.... maar deze keek nog net iets lelijker!  ;D
Ook met de slalom ging het met de 8V prima, kon nog best aardige tijden neerzetten.
Maar een aanhanger trekken van 1,5 ton of met z'n 4en op stap + 2duitse doggen gaat allemaal niet. En een veilig gevoel heb je in een BX alleen als je uitstapt. :P
Ik rij de laatste tijd regelmatig met de V70 van m'n schoonouders en daarvoor met de 850, maar dan heb je toch echt wat meer auto onder je kont.
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

WYD

#21
javascript:ol('http://auto.marktplaats.nl/volvo/92398269-volvo-zwarte-850-t5-estate-automaat-2-3-t-5-turbo-aut-estate.html');

Kent iemand deze 850 T5? Ben geïnteresseerd in deze auto maar het is natuurlijk wel een risicoauto, hopelijk kunnen jullie wat tips geven.

Ik heb al contact gehad met de adverteerder en gevraagd of hij een compressiemeting wilde doen en wanneer de waterpomp voor het laatst vervangen is.
Ik denk zelf dat de krukaskeerring lek is en misschien de kachelradiator.
Als de turbo gescheurd is en olie lekt, de koppakking lek is, of dergelijke dan laat ik de auto liever staan waar hij staat  :)

Als de kachelradiator lekt, waar kun je dit zien? Bij veel auto's krijgt de bijrijder natte voeten, weet niet hoe dat bij de 850 zit.
Kunnen jullie een indicatie geven wat het vervangen van de waterpomp en dan uiteraard ook gelijk de distributieriem kost bij de dealer of een fanatiek forumlid?
Wat kost het vervangen van de krukaskeerring?
Is er iets waar ik goed op moet letten.
Dat de auto motorisch niet 100% is mag duidelijk zijn, maar daar is de prijs van de adverteerder dan ook naar.
Het onderhoudsboekje is overigens aanwezig maar niet helemaal ingevuld, de kilometerstand is na te trekken met NAP volgens de verkoper.
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

Rick.

#22
Kachelradiateur lek merk je ook aan een natte vloer bij de bijrijder en een vette waas op de voorruit natuurlijk.

Prijzen heb ik niet zo'n zicht op, maar het vervangen van de riem is ongeveer 1.5 uur werk.

Krukaskeerring ( achter ) kost ongeveer 15 euro en is 6 uur werk.

Je kan natuurlijk altijd een technische controle laten uitvoeren voor dat je de auto zou kopen. ( ANWB, Dekra )
Don't waste your time always searching for those wasted years.

WYD

Distributie + waterpomp, krukaskeerring en manuren komt totaal dus zo'n 550-600 Euro incl. btw?
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

Rick.

Ligt een beetje aan het uurtarief. Denk niet dat je bij de dealer voor dat bedrag klaar bent. Hou er ook rekening mee dat er misschien een span- of looprol vervangen moet worden bij de riem.
Don't waste your time always searching for those wasted years.

WYD

Het hele verhaal gaat denk ik niet door.
Hij geeft aan te weinig tijd te hebben om het hele gebeuren goed uit te zoeken.
Zonder compressiemeting ga ik de gok niet wagen, een lekke koppakking is mij te veel werk.
Kijk ik weer rustig verder, ben ondertussen al in contact met degene op marktplaats waarvan de APK eind april verlopen is.
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

WYD

Ik heb in de tussentijd niet stil gezeten en lustig rondgekeken naar een mooie 850.
Ik heb gisteren een 850 Glt sedan gekocht. Dan kan ik eerst de 850 goed leren kennen en koop ik over een jaartje een mooie 850 T5 Estate.
Volgende week zaterdag haal ik de auto op en kan ik hem op naam zetten.
Ik zal dan ook gelijk wat foto's plaatsen.

Het is een 850 Glt 2.5 20V
kilometerstand 227.000km
Distributieriem vervangen bij 205.000km
Ik wordt de 3e eigenaar.
1e eigenaar was een politieagent die er 2ton mee heeft gereden en er heel zuinig op was en altijd naar de dealer heeft gebracht.
Volgens de eigenaar is het een sportievere uitvoering en is de auto 4cm verlaagd vanaf de fabriek, ook zit er een lage spoiler op, dus niet zo'n lompe rechthoekige.
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

Norge

Mooi man wel ff foto's plaatsen he. Welke kleur is ie?
Had een 850 20v
Opzoek naar een 850 TDi
Rijd nu een Escort RSturbo a 200PK

Taranis

Gefeliciteerd! 8)

En inderdaad, waar blijven de fotoooooo's ? ;D

WYD

Foto's komen er zo snel mogelijk aan!
Het is een knalrode 850.
Wel af en toe even poetsen dus.
Een van de weinige dingen die op de korte planning staat is het onderhoud aan de grijze vlakken op de bumpers, de stootstrips op de deuren en de handvaten en dergelijke. Deze zijn nu echt grijs en die moeten weer mooi donker worden. Verder natuurlijk even de auto goed wassen en poetsen voor hij op de foto gaat en wellicht ook even kijken of Xenon een optie is.
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?