850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Citaat van: )()()sT op 30-10-2015 10:27:38
Citaat van: Dirk342 op 30-10-2015 07:13:11
Proficiat Josst en Nynke !  Zo te zien, al is/zijn de foto's niet echt duidelijk daarin ligt je hele kap constructie scheef Joost.  Even de kap omhoog doen, en als de achterklep geheel omhoog staat het contact uit dan kun je het goed zien.  De achterklep zit aan 2 spindels vast en deze willen nog wel eens scheuren / breken en de kunststof rand waar de klep mee op slot valt (degene meteen onder aan het dak) kun je stellen aan de onderzijde dan.

Jij klinkt als een kenner, wellicht kom ik als jij aan de beterende hand bent eens jouw kant uitgereden als dat oké is! :)
Herkende het van de C70 van Frank.... Die had precies hetzelfde in eerste instantie

Frankglt

Citaat van: Dirk342 op 31-10-2015 03:54:28
Citaat van: )()()sT op 30-10-2015 10:27:38
Citaat van: Dirk342 op 30-10-2015 07:13:11
Proficiat Josst en Nynke !  Zo te zien, al is/zijn de foto's niet echt duidelijk daarin ligt je hele kap constructie scheef Joost.  Even de kap omhoog doen, en als de achterklep geheel omhoog staat het contact uit dan kun je het goed zien.  De achterklep zit aan 2 spindels vast en deze willen nog wel eens scheuren / breken en de kunststof rand waar de klep mee op slot valt (degene meteen onder aan het dak) kun je stellen aan de onderzijde dan.

Jij klinkt als een kenner, wellicht kom ik als jij aan de beterende hand bent eens jouw kant uitgereden als dat oké is! :)
Herkende het van de C70 van Frank.... Die had precies hetzelfde in eerste instantie

Klopt Dirk, en wat heb je dat toen goed gerepareerd! Een hell of job, maar dat is nu juist precies waar je goed in bent. Die spindels..... ik zal 't nooit meer vergeten!

triton

Mooie c70 cabrio Joost :eusa_clap: :eusa_clap:
Veel plezier ermee
Professioneel raddraaier

T5-4life

Citaat van: elianmars op 31-10-2015 01:17:06
Citaat van: 850 T5 Freak op 30-10-2015 23:22:04
Mooi wagenpark Joost, ik zou voor de C70 zo'n losse hardtop zoeken.

Groet dave

Als je er al eentje vindt, is-ie duurder dan de cabrio  :eusa_shifty:
En minder mooi qua looks. Of is dat alleen mijn smaak?
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

)()()sT

Ik heb ff niet voor ogen hoe dat er uit ziet. Ik denk ook dat het de aanschafprijs overstijgt haha!
De auto zet ik toch overdekt weg in de komende weken dus die hardtop is geen noodzaak.

Citaat van: -D©©©L- op 30-10-2015 23:19:47
mooie auto !

Een nieuwe kap zit meen ik rond de 1500 euro.

Thanks!
Zoiets zag ik ook al voorbij komen. Afgezien van wat kleine beschadigingen is ie verder netjes, alleen die afstelling bij dat raam moet eens bekeken worden.
Of dat nog dit jaar gebeurt of het komende voorjaar... Komt wel goed :)

Marc O.

Gaaf hoor, zo'n cabrio, gefeliciteerd!
...The Nile isn't just a river in Africa...

petrolhead

Daar ga je veel plezier van hebben.
Gelukkig mooi weer dit weekend.

Als je met de kap open  parkeert in de zon, is het slim om de leuningen naar voren te doen. Anders zit je daarna letterlijk op je blaren

Boeijke

Had em op FB al gezien.
Mooie auto Joost. Gefeliciteerd.

elianmars

Citaat van: petrolhead op 31-10-2015 12:19:25

Als je met de kap open  parkeert in de zon, is het slim om de leuningen naar voren te doen. Anders zit je daarna letterlijk op je blaren

Bij lichte bekleding (met bovendien zitting van alcantara)?

Ik hoor er meer die het zeggen (vooral bij donkere bekleding), maar heb er bij de oranje leren bekleding van onze cabrio nooit last van.

Marc O.

Citaat van: elianmars op 31-10-2015 12:31:00

Ik hoor er meer die het zeggen (vooral bij donkere bekleding), maar heb er bij de oranje leren bekleding van onze cabrio nooit last van.

Atacama jonguh  ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

elianmars

Citaat van: Marc O. op 31-10-2015 13:38:51
Citaat van: elianmars op 31-10-2015 12:31:00

Atacama jonguh  ;D

Ik geloof niet dat Peugeot het die naam heeft gegeven  :eusa_shifty:  ;D

Taranis

Hier dan nog een keer gefeliciteerd! Veel plezier met je nieuwe aanwinst :D

Mooi dat jij 'm hebt, kan ik thuis rustig verder zoeken op marktplaats zonder dat ene Vd Veer meebiedt :P

)()()sT

LOL ;D

Zal ik met je meezoeken?

)()()sT

De afgelopen weken heb ik -de weinige kilometers die ik nog maak- rondgereden in de C70.
Het ding rijdt echt wel prima, en die geluidsinstallatie is echt subliem in vergelijking met de Dynaudio's in mijn V70R :o

Natuurlijk mankeert er wel wat aan, maar daar ga ik aankomende winter weinig aan doen:
- bij warme motor schommelt het toerental.. ETM aan z'n eind? Of eens reinigen?
- distributieriem moet vervangen worden (is toch een riem die 160k. mee kan, en hoelang?)
- antenne gaat soms niet omlaag, dan ineens weer wel.
- dak moet ik eens af laten stellen.
- beurt met stage 0.

Maar even wat over de V70... Ik vroeg in het gevraagd topic dit:

Maar dan voor de rechterkant.

Hoe zitten die kappen vast? Moet je enkel die "dopjes" eruit wippen/slopen?
Ik zie dat bij de linker zo'n doppie ontbreekt :)

classicT5

Ik heb het bij twee achterbanken proberen los te krijgen, maar 4x brak het. Pinnetjes opzij kun je in het midden indrukken, die krijg je nog wel los. Die bovenop is de lastige en daarbij brak bij mij altijd het kapje.

Misschien is er een truck voor?