Tik in de motor? Alles over de vacuumpomp!

Gestart door Hen3, 04-05-2007 12:09:32

Vorige topic - Volgende topic

pcdaaf

Ik heb zelf afgelopen dinsdag ook bij ADU-autoteile een vacuumpomp besteld, is inderdaad vanmorgen binnengekomen. Snel hoor en prima verpakt. Nu nog monteren, gaan we deze week proberen te doen.
Ben benieuwd naar het resultaat en hoe de pomp zich de komende tijd houdt.
Dit onderdeel in het forum dan ook aandachtig gelezen en gevolgd. :D Info genoeg, hoop er m'n voordeel mee te kunnen doen, maar dat zal denk ik wel lukken.
Jullie horen meer.
Groetjes,
Ewald.

bupozaanstad

Weet wat je gaat ervaren: Of je een nieuwe motor hebt  ;D ;D ;D ;D

pcdaaf

:D :D :D
Hij klinkt fantastisch nu. Heb er door alle reparatties die er aan gedaan moesten worden ongeveer 3 weken niet in kunnen rijden. Het is alsof ik in een nw 850 aan het rijden ben, heerlijk. En hij reed al zo lekker voorheen.
Veel gehad aan info hierover op de site.
Groeten,
Ewald

bupozaanstad

pcdaaf

Nog 1 vraag:
Na wat reparaties, als distributie vervangen, krukas poeli vervangen en het vervangen van de vacuumpomp brandt het lampje van het motor managment. Gelezen in het stuk over de vacuumpomp dat er olie over de stekker onder de vacuumpomp kan lopen en dat dit ook het branden van het managment lampje heeft veroorzaakt. Er is inderdaad olie over de stekker heengelopen, schoonmaken met remmenreiniger en hoge druk lucht geeft inderdaad het resultaat dat het lampje uitgaat. Maar na een tijdje gaat het lampje weer branden. Weer een beetje rommelen aan de stekker en schoon spuiten geeft weer goed resultaat. Maar na een tijdje gaat het lampje weer branden. Oorzaak lijkt dus wel in de stekker te liggen.  Het lijkt mij alleen dat er nog olie in de stekker zit en die stekker krijg ik niet open. Wie weet hoe deze stekker uit elkaar kan. Ik zie aan de zijkant van de stekker 2 "lipjes" die in te drukken zijn, alleen ik krijg de stekker niet uit elkaar als ik deze indruk (stekker zit loodrecht onder de vacuumpomp, komt van de brandstofpomp af)
Groeten,
Ewald.

Konstant

Hallo Ewald,

De stekker is verdomd lastig te bereiken. Eerst moet je de de twee weerhaken/lippen indrukken en de onderzijde naar beneden loshalen. Daarna kan het boven gedeelte naar voren uit een houder geschoven worden. Deze houder is aan het blok bevestigd. Het is waarschijnlijk het handigst om de dipstick pijp te verwijderen, dan kom je er redelijk aan. (Denk bij terugplaatsen aan de o-ring onder aan de dipstickpijp.

Midden op deze foto zie je beide stekkers zitten zonder dat de contra stekker er op geschoven zit!!!! En zoals je ziet zit de peilstok aardig in de weg.

Succes!!!!!

M.vr.gr.

Konstant

Gunnar

Vandaag de mijne gedaan, geen sleutels gebogen geen stekkers losgemaakt. Ongeveer 45 minuten rustig werk en oude muzikantenhanden om de onderste moer erop te krijgen met 1 vinger.

De peilstok kan je iets opzij duwen, vervolgens een vodje over de stekkers heen duwen.

Dan de verwarmingsbuis van de ecudoos losmaken en verwijderen.

Koelvloeistofslang aan motor losmaken en opzijduwen , ergens weg achter koplamp.

Vervolgens klemmetje van vacuumslang aan pomp losknippen en slang eraf.

Daarna bovenste moer losmaken, gaat vanzelf aangezien je achter de injectorleidingen tussendoor kan.

Vervolgens sleutel 13 met open kant achter de alternator door helemaal naar onder duwen en op de onderste moer plaatsen. Je kan nu tandje per tandje de moer losmaken.

Het enige lastige is de onderste moer er terug opkrijgen, maar met handige vingers en beetje gedult krijg je die er met 1 vinger overgezet en vervolgens 2e vinger bijzetten tegen zijkant en draaibeweging maken.

www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

MICHEL306

Goed vandaag besteld, echter die van 99 euro was alleen via veiling te koop dus moet daarop wachten, maximaal 6 dagen......als ik m direct wil hebben was de zelfde pomp ineens 60 euro duurder?????

gr M

Siersmit

heb hem ook besteld,  gekocht voor 99 eur  en vandaag ingebouwd .
wou wat een verschil .
de boutjes gingen goed aleen de slang was wat lastiger.
het is echt een aanrader voor een ieder om dit te doen.

MICHEL306

Goed na een hoop gedoe is de pomp eindelijk in huis beland, vandaag maar gelijk er in frotten.....wordt vervolgt...

elianmars

Citaat van: MICHEL306 op 01-07-2009 14:05:28
Goed na een hoop gedoe is de pomp eindelijk in huis beland, vandaag maar gelijk er in frotten.....wordt vervolgt...

En?

bupozaanstad

Ik heb inmiddels met de pomp van Adu autoteile ruim 10.000 kilometer gereden en hij doet het nog steeds goed en als ik de leverancier moet geloven zou deze pomp zeker 250.000 kilometer mee moeten gaan  :eusa_dance: en dat voor nog geen 140 euro incl. verzendkosten.

UserID6342

Citaat van: elianmars op 01-07-2009 22:26:13
Citaat van: MICHEL306 op 01-07-2009 14:05:28
En?
Toen ik 'm van de week hoorde lopen, liept die supermooi rustig.  Geen getik of vreemd genokkel zoals ik wel eens heb gehoord met een suffe vacuümpomp.

850estatetdi

nieuwe vacuumpomp binnen krijg ik met geen mogelijkheid de onderste bout los zijn er mensen die een tip hebben heb al een krome sleutel geprobeerd maar ook dan lukt het niet :eusa_wall:

MICHEL306

Beetje lastig die onderste bout maar t kan echt hoor, vanaf rechts boven schuin naar onder op de moer zetten en dan ff een tik geven zodat de moer los komt, vervolgens met een kleine dop en een knie stuk verder gaan. neem hiervoor een kleine doppenset anders kom je er echt niet bij.

En voordat je de boel los haalt, zorg dat je nok van de pomp goed staat( lees naar binnen) anders krijg je de nieuwe pomp er nooit op omdat de stift dan naar buiten steekt en geloof me, die veerdruk druk jij niet naar binnen....

succes... M