Tik in de motor? Alles over de vacuumpomp!

Gestart door Hen3, 04-05-2007 12:09:32

Vorige topic - Volgende topic

Gunnar

Die van de VW T4 zijn bijna hetzelfde, scheelt iets in de aansluitbuis.
Maar ik was in een klotebui, en al mompelend over chinese rommel heb ik toen gewoon een volvo type besteld. De VW versie had wel wat gescheeld in prijs :-)
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

tackle

chinese rommel is alleen lekker bij de chinees. :D

Nelis32

Yo heren dankzij uitvoerig nalezen op dit forum en overige links vandaag vacuumpomp vervangen met succes, schaamtelijke tik is weg! Pomp besteld in duitsland totaal 250 euri kwijt.
Met dank aan de gedore 'ringratel 13' vrij rap onderste moertje los kunnen krijgen. Voor diegene die nog moeten... dat is een aanrader.

Gr Nelis

VolvoDeMio

Ik weet dat een slechte pomp tikt bij stationairloop en het rempedaal niet ingetrapt.
Dat laatste is bij mijn automaat niet vaak het geval, maar toch hoorde ik hem laatst tikken. Nu wil iemand de recente pomp van mijn 855 overnemen, en probeer ik te weten te komen of de pomp van de V70 goed is.
Weet iemand wanneer je het getik het beste hoort.....hangt dat af van de motortemperatuur, van de buitentemperatuur of van nog iets anders.

Henk855

Je hoort het getik het beste als de wagen op bedrijfs temperatuur is en bij stationairloop, tikt ie dan niet dan is de pomp OK. Tikt ie wel een nieuwe er op, afgelopen vrijdag contact gehad met Wilmink de importeur van Pierburg omdat ik het verschil wilde weten tussen de VAG pomp 7.22300.69.0 en de Volvo pomp 7.22300.68.0 en het enige verschil in de pomp is de aansluiting van de vacuumslang en 200 euro in je knip. De verkoper vertelde me dat ze tegenwoordig ook een niet Pierburg pomp leveren die net zo goed is als de Pierburg met partnummer 32923248 welke slechts 175 euro kost, ik heb hem besteld en morgen gaat ie er op. Deze pomp geleverd door de importeur van Pierburg en op advies van de afdeling verkoop lijkt me dus geen slechte keus. Wil je toch een Pierburg neem dan de pomp voor de VAG diesel, scheelt 200 euro alleen omdat het aansluitpunt van de slang net onder een andere hoek staat, je hebt ruimte genoeg met de vacuum slang dus waarom de Volvo pomp zo duur moet zijn is onduidelijk.

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Arjenj

Citaat van: sjors855 op 08-03-2010 16:30:11... De verkoper vertelde me dat ze tegenwoordig ook een niet Pierburg pomp leveren die net zo goed is als de Pierburg met partnummer 32923248 welke slechts 175 euro kost, ik heb hem besteld en morgen gaat ie er op...
Ik ben erg benieuwd hoe dit verlopen is. Zit ie erop en past en werkt alles goed?

Gert

Heb al een nieuwe pomp in huis en wil 'm over een paar weken laten monteren, in combinatie met een onderhoudsbeurt. Alleen begint de oude pomp nu wel heel erg te tikken. Kan het kwaad (gevolgschade, remproblemen?) om er nog een week of vier mee door te rijden?
Rust roet...

VolvoDeMio

Citaat van: Gert op 12-03-2010 09:55:12
Heb al een nieuwe pomp in huis en wil 'm over een paar weken laten monteren, in combinatie met een onderhoudsbeurt. Alleen begint de oude pomp nu wel heel erg te tikken. Kan het kwaad (gevolgschade, remproblemen?) om er nog een week of vier mee door te rijden?
Mij lijkt dat je dat het beste kan testen door een aantal malen kort achter elkaar te remmen en te kijken of er genoeg onderdruk (rembekrachtiging) opgebouwd wordt.
Mocht dit snel veel minder worden dan zal je harder op het rempedaal moeten trappen (en zelf 'de bekrachtiger'moeten zijn).

hathü

De mijne tikt als hij een dag of meer heeft stilgestaan, na een paar keer pompen/remmen is het over, hij tikt al  3 jaar en remt verder uitstekend. 

Gert

Oké, dan valt het waarschijnlijk wel mee, hij remt nog als een gek. Dan nog een - wellicht domme - vraag: hoort er geen pakking bij de vacuümpomp? Behalve een O-ringachtige afdichting rondom de opening van de veer heb ik namelijk geen afdichtingsmateriaal bij mijn pomp geleverd gekregen.
Rust roet...

BasV70

Citaat van: Gert op 12-03-2010 12:28:55
...hoort er geen pakking bij de vacuümpomp? Behalve een O-ringachtige afdichting rondom de opening van de veer heb ik namelijk geen afdichtingsmateriaal bij mijn pomp geleverd gekregen.

Er zit, als het goed is, een rubber pakking in de voet van de nieuwe pomp (ik vermoed dat je die ook bedoeld). Meer pakkinggen hoef je niet te hebben. Op pagina 2 van dit topic staan wel foto's hoe e.e.a. hoort te zitten aan je pomp.

Henk855

Citaat van: Arjenj op 12-03-2010 00:17:11
Citaat van: sjors855 op 08-03-2010 16:30:11... De verkoper vertelde me dat ze tegenwoordig ook een niet Pierburg pomp leveren die net zo goed is als de Pierburg met partnummer 32923248 welke slechts 175 euro kost, ik heb hem besteld en morgen gaat ie er op...
Ik ben erg benieuwd hoe dit verlopen is. Zit ie erop en past en werkt alles goed?

Pomp zit er nu alweer een dag of 10 op en werkt gewoon super. Dat de importeur van Pierburg zegt als je geen merk freak bent kun je deze net zo goed nemen zegt toch wel wat volgens mij. Ze zijn zelf ook importeur van deze pomp ;D

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

elianmars

De Pierburg pompen zijn nog steeds "in de aanbieding" op eBay: 193 euro (inclusief de verzendkosten) voor de 7.22300.69.0

Ik heb 'm er zelf ook al bijna twee jaar op zitten.

Bas850

TIPS:
- Gaat de stift voor je gevoel niet ver genoeg de cylinderkop in en is het daardoor lastig om de pomp te monteren?
Zet de auto in de 3e versnelling en duw de auto een cm of 20-30 voor of achteruit. Herhaal wanneer nodig.
- Draai de moeren om beurten een stukje verder zodat de pomp netjes recht en zonder beschadigingen op de
cylinderkop past.

hoe doe je dat met een automaat?
"to finish first, you first have to finish"

Ben123

Die pompen zijn eenvoudig te repareren(tikken)
Dat van een foute afdichting is mij niet bekend,wel dat de veerspanning te laag is(Bulletin Volvo)
Dit is op te lossen.