volvo 850 t-5

Gestart door 850-T5-peter, 05-05-2007 13:17:28

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Citaat van: 850-T5-peter op 13-05-2007 01:19:43

het betreft een beginnend bedrijf maar de persoon die het gestart heeft zit al langere tijd in de chiptuning en is voor ons dus te vertrouwen..

Om welk bedrijf gaat het eigenlijk ? Hebben ze al referenties, rollenbank metingen etc ?
Met alleen een prijs van "stage 1"chip kan ik niet zo heel veel, en dat is jammer.
meten = weten.  :eusa_think:

850-T5-peter

ik weet dat hij voor de chip op de rollerbank gaat, en na de chip en er word dan ook nog een stukje mee gereden zelf snap ik het nut er niet van dat er ook nog mee gereden moet worden maarja.

volgens de stage 1 chip geeft hij aan dat hij van 210 naar 256 of 265 pk gaat, dit weet ik zo niet zeker.

ik kan jullie beloven zodra de t5 gechipt is zal er ook een uitdraai hier verschijnen.

de naam weet ik niet weet wel dat hij langs de A12 zit alleen waar weet ik niet... maar die weet ik ook wel als hij gechipt is daar
groeten peter

elianmars

Citaat van: 850-T5-peter op 13-05-2007 10:13:35

de naam weet ik niet weet wel dat hij langs de A12 zit alleen waar weet ik niet... maar die weet ik ook wel als hij gechipt is daar
groeten peter

En hoe ga je die tuner dan vinden, als je niet weet wie het is en waar-ie zit?  ??? :eusa_think:

-D©©©L-

Citaat van: 850-T5-peter op 13-05-2007 10:13:35
ik weet dat hij voor de chip op de rollerbank gaat, en na de chip en er word dan ook nog een stukje mee gereden zelf snap ik het nut er niet van dat er ook nog mee gereden moet worden maarja.

volgens de stage 1 chip geeft hij aan dat hij van 210 naar 256 of 265 pk gaat, dit weet ik zo niet zeker.

ik kan jullie beloven zodra de t5 gechipt is zal er ook een uitdraai hier verschijnen.

Ik ben erg benieuwd peter ! Vooral ook naar het vermogen dat de zonder chip auto aan de wielen levert (wiel-pk's). Meestal noemt men het krukas vermogen, maar omdat de verliezen niet altijd goed in te schatten zijn is dit lastig te interpreteren. Wiel pk's zijn dan makkelijker om te vergelijken.
Mocht je er heen gaan, zou je dan eens willen opletten welk merk&type rollenbank er staat ?
Heb je misschien ook nog gehoord hoeveel koppel er bij zou komen met de "stage 1" chip ?

850-T5-peter

Ik heb de beste man even door mn broer laten bellen
en dit is wat de beste man zegt

850 T-5 300Nm 166kW/226PK --> 365Nm 199kW271PK

850 T-5 330Nm 177kW/241PK --> 395Nm 210kW/286)PK

850 T-5 R 330Nm 184kW/250PK --> 405Nm 214kW/291PK

OMD

Zijn op zich reële waardes maar we weten nog steeds niet waar die zit :D

850-T5-peter

haha oops:$

dat ben ik dus ook vergeten te vragen...

als ik mn broer weer spreek dan hoor je het!

groeten!

850-T5-peter

ik heb maar even gebelt naar mijn broer want dacht nu wil ik het zelf ook weten

Het gaat over www.tunex.nl
adres: Tunex Automotive - Industrieterrein Het Goor - Weteringstraat 6a - 7041 GW 's-Heerenberg

850-T5-peter

nog even een stukje tekst van de site af geplukt

CHIPTUNING

TUNEX AANBIEDING ECHTE CHIPTUNING!!

UW AUTO GEHEEL NAAR UW WENS GEMODIFICEERD MEER VERMOGEN MINDER VERBRUIK NU 50% KORTING VAN 449,- VOOR 225,- INCL. BTW, MONTAGE EN GARANTIE!!!

TEVENS GEVEN WIJ U EEN 30 DAGEN BEDENK TIJD MOCHT U ZICH IN DEZE PERIODE TOCH BEDENKEN DAN BRENGEN WIJ DE AUTO TERUG NAAR ORIGINEEL VERMOGEN EN KRIJGT U HET GEHELE AANKOOPBEDRAG TERUG!

Bekijkt u de verschillende recensies op onze website en diverse forums eens wij hebben alleen tevreden klanten!!

De software wordt zodanig geprogrammeerd dat men binnen de veiligheidsmarges van de fabrikant blijft, de levensduur van uw motor wordt niet verkort !! het zogenaamde motorcontrole systeem blijft waken over uw motor zoals voorheen het storingsgeheugen blijft eveneens als voorheen actief..

Het is tevens mogelijk een motorverzekering af te sluiten informatie hierover vind u onder de rubriek garantie.

Groeten peter

Joachim1

Incl montage ja   :eusa_clap: en 225euro is dan stage 1?

850-T5-peter

ja

want stage 2 hebben ze nog niet.. dit heb ik al eerder gezegt...

bij andere autos is een stage 2 99euro duurder dan de stage 1.

Eugene

Vage waardes hoor. T-5 en T-5R hebben allemaal de zelfde turbo, dus na chippen ook zelfde vermogen....

If it's not blown, it sucks...

850-T5-peter

Citaat van: Eugene op 13-05-2007 17:53:37
Vage waardes hoor. T-5 en T-5R hebben allemaal de zelfde turbo, dus na chippen ook zelfde vermogen....

hoe wil je dat klaarspelen...

een t5r is toch al sneller dan een t5 dus dan is de pk's toch anders...

als je dan gaat chippen dan zijn ze toch nogsteeds anders?

of zeg ik nu iets heel raars?

Eugene

ja...

T-5R heeft 30 seconden overboost waardoor die meer vermogen heeft. Wanneer je ze beiden chipt hebben ze evenveel pk/nm.

850R handbak heeft een iets grotere turbo en zal iets hoger uitkomen qua vermogen, ide heeft standaard 250pk.

Lijstje klopt dus niet want er zijn geen 2 T-5 varianten en de T-5R had 240 en niet 250 pk ;)

If it's not blown, it sucks...

850-T5-peter

Citaat van: Eugene op 13-05-2007 18:00:05
ja...

T-5R heeft 30 seconden overboost waardoor die meer vermogen heeft. Wanneer je ze beiden chipt hebben ze evenveel pk/nm.

850R handbak heeft een iets grotere turbo en zal iets hoger uitkomen qua vermogen, ide heeft standaard 250pk.

Lijstje klopt dus niet want er zijn geen 2 T-5 varianten en de T-5R had 240 en niet 250 pk ;)

tuurlijk zijn er wel 2 t5 varianten... of wil je zeggen dat de 2.0 20V t5 niet bestaat..

deze heeft mijn broer namelijk en deze is afkomstig uit italie en dat is dus de 1ste t5 en de 2de is geloof ik die hier in nederland is geleverd een 2.3 of 2.5 dat weet ik niet...

groeten