volvo 850 t-5

Gestart door 850-T5-peter, 05-05-2007 13:17:28

Vorige topic - Volgende topic

850-T5-peter

Hallo,
mijn broer heeft sinds kort een volvo 850 t-5 nu zie ik bijna alleen maar 2.4 t-5 jes rondrijden of staan..
hij heeft een 2.0 20V.

ik heb dan meteen 1 simpele vraag, is de turbo druk van deze auto op te schroeven zo ja hoe doe ik dit en zo nee waarom niet?

en nog 1 vraagje waar ik gelijk nieuwschierig naar ben is de chip's waar halen jullie deze want ik zie allemaal leuke sites maar weet niet welke goed is en welke niet!

groeten peter!

Ricardo

2.0 T5. Kun je even snel laten gaan als 2.3. Kan misschien zelfs meer turbodruk aan. Gebruik de zoekfunctie maar eens. Je zal versteld staan.

850-T5-peter

oke dan ga ik daar eens even op verder zoeken!

we zijn namelijk al wel het 1 en ander gewend, hiervoor een renault 5 turbo met 1.3 bar turbo druk en een renault 21 met 1.5 bar..

maar dit slaat wel alles hoor, zo een standaart blokkie dat gewoon echt al goed snel is.. alleen vind de benzine tank het niet leuk. we hebben hem al op de 78 liter per 100 km gehad hahaha:P maar gelukkig zakt hij wel weer:P

elianmars

Waarschijnlijk zal je broer een ex-Italiaan gekocht hebben?

Chippen kun je bij heel veel bedrijven laten doen. Het merendeel van het forum heeft het bij www.rica.nl of www.europeantuning.nl laten doen.

Er zijn weinig tot geen problemen gekomen na het chippen, bij welke tuner dan ook, dus laat je niet tegenhouden  ;)

M a r c

Citaat van: elianmars op 05-05-2007 14:56:01
Er zijn weinig tot geen problemen gekomen na het chippen, bij welke tuner dan ook, dus laat je niet tegenhouden  ;)

Nou let op... er zijn helaas nog genoeg prutsers.... kies voor een gevestigde naam en niet voor de goedkoopste of die het meeste pk's beloofd.

Rica, MTE, BSR en Heico zijn een beetje de gevestigde orde in Volvoland.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

M a r c

Citaat van: 850-T5-peter op 05-05-2007 13:17:28
ik heb dan meteen 1 simpele vraag, is de turbo druk van deze auto op te schroeven zo ja hoe doe ik dit en zo nee waarom niet?

'opschroeven'....  gewoon goede software in de ecu laten zetten, die turbodruk, inspuiting en ontsteking aanpast, dát is de énige veilige manier en geeft ook het meeste rendement.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

850-T5-peter

Citaat van: M a r c op 05-05-2007 19:44:43
'opschroeven'....  gewoon goede software in de ecu laten zetten, die turbodruk, inspuiting en ontsteking aanpast, dát is de énige veilige manier en geeft ook het meeste rendement.

dit dus doormiddel van een chip of hoe moet ik dit zien??
en waar kan dit gedaan worden?

groeten!

Ricardo

Citaat van: Ricardo op 05-05-2007 13:22:45
Gebruik de zoekfunctie maar eens. Je zal versteld staan.

Kellik!

-D©©©L-

...en vergeet "Stage 0" niet.
78 liter op 100 km... de board compu ?

Eugene

Boordcomuter gaat bij een 850 maar tot 50l/100km

If it's not blown, it sucks...

Jeroentjuh

Citaat van: 850-T5-peter op 07-05-2007 00:03:16
Dit dus doormiddel van een chip of hoe moet ik dit zien??
En waar kan dit gedaan worden?

Citaat van: elianmars op 05-05-2007 14:56:01
Chippen kun je bij heel veel bedrijven laten doen. Het merendeel van het forum heeft het bij www.rica.nl of www.europeantuning.nl laten doen.

Eugene

Jeroentjuh

Citaat van: Eugene op 07-05-2007 00:39:30
www.hansanders.nl ;)

Kun je daar tegenwoordig je Volvo ook al laten chippen? ;D

Eugene

Citaat van: Jeroentjuh op 07-05-2007 00:41:17
Citaat van: Eugene op 07-05-2007 00:39:30
www.hansanders.nl ;)

Kun je daar tegenwoordig je Volvo ook al laten chippen? ;D

Geen idee, maar in dit lettertype is het blijkbaar toch niet leesbaar  voor de topicstarter :P

850-T5-peter

wmah sorry, dat ik niet veel van auto's weet
zal het er voortaan even bij zetten..

zo van Ik ben een kneusje wat autovak betreft.

dus als je tegen mij zegt de ecu dat is me dan een keer uitgelegd maar of ik dit nu moet doen doormiddel van chippen of uitlezen zoiets had ik ook opgevangen laatst

dus vroeg om iets meer info, ja ik zag het bij dat linkje net staan... maar dat er meteen zo gereageerd word snap ik niet!