850 2,5 glt gekocht, met wat werk...

Gestart door wiebe de boer, 08-05-2007 19:31:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

thuur

Je kunt zelf ook wel het e.e.a. hoor. De grootste drempel is de twijfel of je het wel kunt ;)

Ik zeg altijd: niet denken maar doen!


Gr 8)

wiebe de boer

He Thuur,

Absoluut waar. Ik was ook altijd zeer trots op mezelf wanneer ik een of ander dingetje aan mijn 460 wist te fiksen. :eusa_dance:

Ik ben echter wel meer de man van een rubbertjes/knopjes ed vervangen en zeker geen sleutelkoning.
Maar wie weet ga ik wat bijleren hier want zoals je ziet zijn er al wat aanbiedingen voor hulp.

groetjes Wiebe

ps morgen weet ik dus wat meer over de conditie van de auto en of ik het avontuur aan durf te gaan.
Ik laat het weten !

truste  :)




thuur

Ach, er is altijd wel wat te doen aan een 850, maar dat vergeef je de auto snel als je er weer mee rijdt.

Zelf doen geeft ook nog eens voldoening en zoals je je problemen beschrijft denk ik dat het best wel mee kan vallen.

Neemt niet weg dat je de auto goed moet (laten) nakijken zodat je kunt inschatten waar je aan toe bent ;)


Slaap lekker ;D


Gr 8)

Norge

Lijkt wel een praat groep hier ;D Zometeen gaan we elkaar nog knuffelen :eusa_naughty: ;D
Had een 850 20v
Opzoek naar een 850 TDi
Rijd nu een Escort RSturbo a 200PK

wiebe de boer

Wel....

Auto is bekeken door mijn garage en daar kwam het volgende uit.

Op zich een mooie auto met niet al te veel problemen maaaaarrrr,

Hij loopt op 4 cilinders en de koppaking is (vrijwel zeker lek) :(
En dat wist ik eigenlijk al toen ik er vanochtend mee wegreed met een enorme witte pluim achter me... :eusa_think:
Die verkoper heeft me dus behoorlijk opgelicht want zo'n probleem merk je echt wel op. Dat van die cilinder merkte ik ook al omdat je behoorlijk het gas er op moest houden en het vermogen dus behoorlijk tegen viel.

Reviseren dus die handel en dat gaat me flink pegels kosten, wordt nog uitgezocht hoeveel maar onder de 600 gaat dit zeker niet lukken  :eusa_wall:

Mijn plan is nu om mijn verlies te nemen, een' tussen auto' te kopen en deze met dit probleem door te verkopen. Dan rustig afwachten tot er zich een goed alternatief voordoet. 1150 krijg ik er natuurlijk nooit meer voor terug gezien het feit dat ik wel eerlijk ben...

Ben nog steeds benieuwd of iemand op het forum interesse heeft en wat hij volgens jullie nu waard is.

grt Wiebe


Misha

Dat begrijp ik helemaal niet, eigenlijk...

Zal het met verlies verkopen van deze, het aanschaffen van een tussenauto dan goedkoper/verstandiger zijn dan die 600 euri in deze auto stoppen, waarvan de garage zegt dat hij best aardig is verder ????
:eusa_snooty:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Gijs850

ik zou ook voor die 600+ reparatie gaan. Stel dat je deze auto verkoopt voor 750 euro wat al een mooie prijs is dan heb je 400 euro verlies. terwijl je voor 200 euro meer een gerepareerde auto hebt.


succes in ieder geval

wiebe de boer

Citaat van: Gijs850 op 10-05-2007 15:59:12
ik zou ook voor die 600+ reparatie gaan. Stel dat je deze auto verkoopt voor 750 euro wat al een mooie prijs is dan heb je 400 euro verlies. terwijl je voor 200 euro meer een gerepareerde auto hebt.


succes in ieder geval

Ik heb een beetje rondgebeld en krijg overal te horen dat het pas echt duidelijk wordt als je de boel open maakt.
Het is dus niet duidelijk hoeveel '+' die '600 +' gaat worden ?
Misschien is het wel '1000 +' of 1500+....
I dont know...

vandaar dus
grt wiebe

Misha

Zal wel meevallen hoor...

En dan nog, laat het 1000 euro worden...


Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

wiebe de boer

#39
Citaat van: Misha op 10-05-2007 16:13:41
Zal wel meevallen hoor...

En dan nog, laat het 1000 euro worden...

Weet ik, dan is het nog steeds een aardige auto voor een redelijke prijs (maar wel ff boven mijn budget, ik heb dan geen reserves voor als er dan nog iets komt) .
Ik vroeg me ook nog af of er in dit soort gevallen wel eens wordt besloten er een 'nieuwe' motor in te zetten en wat dat dan wel mag kosten.
Of is dat helemaaaal een zot idee ?

Wiebe

Misha

Citaat van: wiebe de boer op 10-05-2007 16:37:52
Citaat van: Misha op 10-05-2007 16:13:41
Zal wel meevallen hoor...

En dan nog, laat het 1000 euro worden...
Weet ik, dan is het nog steeds een aardige auto voor een redelijke prijs (maar wel ff boven mijn budget, ik heb dan geen reserves voor als er dan nog iets komt) .
Ik vroeg me ook nog af of er in dit soort gevallen wel eens wordt besloten er een 'nieuwe' motor in te zetten en wat dat dan wel mag kosten.
Of is dat helemaaaal een zot idee ?

Wiebe
Ja, dat is helemaaaaaaaal een zot idee..
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

breakman

hey wiebe,

lees net je verhaal ! het blijkt idd niet zo een verstandige koop te zijn geweest. maar nu zit je met die wagen.
als je een kostenraming maakt voor zo een opknapbeurt moet je niet alleen naar de reparatie van die koppakking kijken maar verder in de toekomst. IK heb ooit is op men eerste auto een mercedes TE220 een koppaking laten vervangen voor 800 euro.
Maar je moet goed uitkijken hoe de staat van de rest van de wagen is (schokdempers/remmen/fuseekogels...) zodat je na je uitgave weer in nood zit.
Als die kosten niet te hoog zijn zou ik het wel doen want dan heb je daarna een schitterende wagen !!!

succes nog met de afhandeling !

Norge

Ik sluit me aan met wat breakman zegt. ALs je eenmaal klaar bent heb je een goede wagen. Als je deze nu weg doet moet je weer van voor af aan beginnen. En wie weet wat je dan tegenkomt. En buitendat. als ik eerlijk moet zijn ga ik geen 1150 euro neertellen voor een auto met een lekke pakking. Toch heeft het 1 klein voordeel. Je weet nu dat je een verse riem etc hebt.
Had een 850 20v
Opzoek naar een 850 TDi
Rijd nu een Escort RSturbo a 200PK

rody

als je hem laat repareren zou ik toch de kop gelijk laten reviseren.
in ieder geval de kop laten afpersen om teleurstelling achteraf te voorkomen.

mogelijk kun je de kosten opvoeren als bedrijfsonkosten?

Misha

Afpersen is een goed idee, revisie kun je beter ter beoordeling van de garagist overlaten. Zoveel KM is er ook nog niet mee gereden..
En dan kun je altijd nog besluiten of je de revisie laat doen..

Vlakken en afpersen zijn de kosten niet.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het