850 2,5 glt gekocht, met wat werk...

Gestart door wiebe de boer, 08-05-2007 19:31:29

Vorige topic - Volgende topic

The Saint

Citaat van: Misha op 10-05-2007 20:18:59
Afpersen is een goed idee...

Ben jij het type Holleeder of zo?  ;D

Ik kan het met de meeste posts hier voorlopig nog niet erg eens zijn. Als absolute leek zou ik die auto ook kunnen hebben verkocht zonder te weten dat er iets 'ernstigs' aan de hand is. Dan zouden jullie nu ook zo over mij praten  :-\
Tot nu toe heb ik nog geen enkel bewijs gezien waaruit blijkt dat je opgelicht bent Wiebe. Ik zou het dan voorlopig ook niet zo willen noemen.

EUR 1.150,-- is errug weinig geld voor een 850. Zelfs als ie 'oud' is. De koper moet dan minimaal zwaar aan kunnen voelen dat er nog wel wat aan zit te komen aan onderhoud/reparaties. Als je daar het budget niet voor hebt, dan is dat je eigen risico.

Nu je 'verlies' pakken en weer wat anders kopen lijkt mij zeker de slechtste optie. Wat je dan binnen jouw budget weer terugkoopt heeft precies dezelfde risico's. Maar dan heb je dus al 1x je verlies gehad...

Ik hoop dat het allemaal lukt Wiebe, en iig welkom op het forum!
No shirt no shoes, no pinball

wiebe de boer

Citaat van: The Saint op 13-05-2007 12:13:03
Citaat van: Misha op 10-05-2007 20:18:59
Afpersen is een goed idee...

Ben jij het type Holleeder of zo?  ;D

Ik kan het met de meeste posts hier voorlopig nog niet erg eens zijn. Als absolute leek zou ik die auto ook kunnen hebben verkocht zonder te weten dat er iets 'ernstigs' aan de hand is. Dan zouden jullie nu ook zo over mij praten  :-\
Tot nu toe heb ik nog geen enkel bewijs gezien waaruit blijkt dat je opgelicht bent Wiebe. Ik zou het dan voorlopig ook niet zo willen noemen.

EUR 1.150,-- is errug weinig geld voor een 850. Zelfs als ie 'oud' is. De koper moet dan minimaal zwaar aan kunnen voelen dat er nog wel wat aan zit te komen aan onderhoud/reparaties. Als je daar het budget niet voor hebt, dan is dat je eigen risico.

Nu je 'verlies' pakken en weer wat anders kopen lijkt mij zeker de slechtste optie. Wat je dan binnen jouw budget weer terugkoopt heeft precies dezelfde risico's. Maar dan heb je dus al 1x je verlies gehad...

Ik hoop dat het allemaal lukt Wiebe, en iig welkom op het forum!

Hoi,  dank voor je feedback.

Dat type ben ik zeker niet. Met 'eisen' bedoel ik dat ik vrees dat ik niets meer te eisen heb....
Dat van dat bewijs klopt. De gagage zegt dat ze het waarschijnlijk wel hebben geweten. En dat vermoed ik zelf ook, maar meer dan dat is het inderdaad niet.

Ik kocht de auto natuurlijk in de wetenschap dat er wel wat zaken aan moesten gebeuren. Olie, filters, bougies en kabels, dat soort zaken. Lekke koppaking is ff een ander verhaal...

Maar goed, onoverkomelijk is het niet. Dus misschien moet ik er inderdaad maar gewoon voor gaan.

groetjes
Wiebe

The Saint

Zeg Wiebe, ik beschuldigde Misha ervan het type Holleeder te zijn hoor! (als geintje op zijn opmerking dat "afpersen een goed idee is" uiteraard)

Ik zou er idd gewoon voor gaan. Natuurlijk is ie nog niet 100%, maar je garage was er bepaald niet negatief over! Even door die wat minder zoete appel heen bijten en je weet precies wat je hebt!

Nogmaals succes!

No shirt no shoes, no pinball

wiebe de boer

Ik vat hem  ::)

Nog nooit eerder gedaan zo'n forum, ik moet dus nog even wennen.

W

Racingbrick

en dan hebben we nog altijd het EU kopers recht.
Iemand die een artikel verkoopt met een defect, zit fout...
Dat kan een bedrijf zijn maar ook een particulier, het feit dat er een paar kleine dingen aan gedaan moeten worden welke onder een paar dingetjes vallen kwa onderoud, hoort een lekke koppakking zeker niet bij.
In dat geval is er sprake van een verborgen gebrek, in jouw geval een dure reparatie dus.
Komt die koppakking er na 6 maanden uitzetten is dat een ander verhaal uiteraard.
Dit lijkt mij moetwillig iemand een wagen met een gekend (flink) defect verkopen, en dat mag niet.

lees dit maar eens:

http://bestel.postbus51.nl/content/pdf/06FS2005G760-2006323-105850.pdf-2006323-105850.pdf

hpkevertje

Hallo Wiebe,
Aankoopbedrag is idd een schijntje. Stel je vragen op het forum, heb geduld en doe het stap voor stap.
Succes ermee!!  :)

thuur

Maar anyway... Wiebe, lees goed op dit forum en doe veel zoeken (begin achteraan bij de resultaten). Een lekke koppakking is het laatste wat er kan schelen bij koelproblemen. Ondanks wat garagehouders je vaak vertellen.

Neemt niet weg dat je auto een serieus probleem heeft en de vorige eigenaar dit wellicht geweten heeft.

Je komt er wel ;D

Gr 8)

rody

heeft je garage al een lektest uitgevoerd of compressie gemeten?

bij een moderne auto komen pas problemen met de koppakking na serieuze overhitting.

Misha

Citaat van: The Saint op 13-05-2007 12:13:03....Dan zouden jullie nu ook zo over mij praten  :-\
Dat doen we ook... '
;D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

wiebe de boer

Yep !

Ik ga ervoor, hij wordt maandag gerepareerd. In principe wordt alles rondom de koppakking aangepakt, d-riem, waterpomp (ook al waren die 'net nieuw'), bougies en weet ik al niet wat. Gaat me +- 1000 kosten maar dan is hij wel weer purrrfect.

Spannend...

grt Wiebe

Claudia

Kijk....verstandig besluit! :)

En alles wat nu vervangen wordt, gaat (voorlopig) niet meer stuk! (meestal :eusa_silenced:)
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Misha

Citaat van: Claudia op 16-05-2007 14:03:20

En alles wat nu vervangen wordt, gaat (voorlopig) niet meer stuk! (meestal :eusa_silenced:)
En aangezien er zo'n 40.000 onderdelen opzitten... ;D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Claudia

Moeten we (voorlopig) niet wat optimistischer doen zijn, Misha?
anders schrikt het zo af.....en we hebben nu nét weer een zieltje gewonnen!
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

wiebe de boer

Citaat van: Misha op 16-05-2007 14:04:42
Citaat van: Claudia op 16-05-2007 14:03:20

En aangezien er zo'n 40.000 onderdelen opzitten... ;D

Ach ja wie niet waagt...

wiebe de boer

Citaat van: Claudia op 16-05-2007 14:08:21
Moeten we (voorlopig) niet wat optimistischer doen zijn, Misha?
anders schrikt het zo af.....en we hebben nu nét weer een zieltje gewonnen!

Klopt.

Gaarne nu alleen maar positieve bevestigende feedback !

grt W