Upgrade achterremmen T-5R

Gestart door V70geRwin, 15-05-2007 09:44:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Joachim1

Niet nodig die remmen bij een standaard T5  waar je niet mee gaat racen etc  :police:

Emiel


Jeroentjuh

Citaat van: Emiel op 28-05-2007 11:30:58
Nice...doe mij die brackets maar...

Mij ook, en een setje brackets voor de Porsche klauwen voor en een setje Porsche klauwen...... Iemand nog wat in de aanbieding?

Eugene

Citaat van: Jeroentjuh op 28-05-2007 12:31:14
Citaat van: Emiel op 28-05-2007 11:30:58
Nice...doe mij die brackets maar...

Mij ook, en een setje brackets voor de Porsche klauwen voor en een setje Porsche klauwen...... Iemand nog wat in de aanbieding?

Ga je afscheid nemen van je zwarte titans? ;)

If it's not blown, it sucks...

Jeroentjuh

Citaat van: Eugene op 28-05-2007 12:33:15
Citaat van: Jeroentjuh op 28-05-2007 12:31:14
Citaat van: Emiel op 28-05-2007 11:30:58
Nice...doe mij die brackets maar...

Mij ook, en een setje brackets voor de Porsche klauwen voor en een setje Porsche klauwen...... Iemand nog wat in de aanbieding?

Ga je afscheid nemen van je zwarte titans? ;)

Nou zo'n Porsche remmenset lijkt me wel wat (waar kan ik die klauwen/brackets kopen?) en dan schaf ik me wel een setje originele Pegassus velgen aan die ik zwart laat maken ;D

Eugene


If it's not blown, it sucks...

Turbobiker

Citaat van: Joachim1 op 28-05-2007 12:24:24
Niet nodig die remmen bij een standaard T5  waar je niet mee gaat racen etc  :police:

Als je ook maar één keer met een BBK hebt gereden en geremd dan weet je wel beter... Ook in gewoon verkeer kun je veel veiliger vertragen, je hebt tien keer meer vertrouwen in je remmen.
De Tussenpaus

Eugene

Citaat van: Turbobiker op 28-05-2007 17:50:26
Citaat van: Joachim1 op 28-05-2007 12:24:24
Niet nodig die remmen bij een standaard T5  waar je niet mee gaat racen etc  :police:

Als je ook maar één keer met een BBK hebt gereden en geremd dan weet je wel beter... Ook in gewoon verkeer kun je veel veiliger vertragen, je hebt tien keer meer vertrouwen in je remmen.

Dat is helemaal waar, al vind ik een goede(!) set 302mm met juiste blokken voldoende voor "normaal" gebruik. Die CTF schijven met RedStuff of YellowStuff blokken ankert toch ontzettend hard hoor :o

If it's not blown, it sucks...

V70geRwin

V70R achterremschijf 98 euri ex BTW
V70R achterklauwen 346 ex BTW

omdat de klauwen ruildelen zijn en er bij nieuwe aanschaf niets geruild kan worden 75 ruilpunten die afgekocht moeten worden a 82,50 EX BTW per klauw

(heb voorlopig wel de achterbrackets besteld bij Yother maar alleen de S60R voorschijven bij Hooftman)

Emiel

Citaat van: Emiel op 28-05-2007 11:30:58
Nice...doe mij die brackets maar...
Citaat van: spekkie99 op 01-06-2007 14:32:12
(heb voorlopig wel de achterbrackets besteld bij Yother maar alleen de S60R voorschijven bij Hooftman)

:'(

V70geRwin

#25
Citaat van: Emiel op 01-06-2007 18:58:37
Citaat van: Emiel op 28-05-2007 11:30:58
Nice...doe mij die brackets maar...
Citaat van: spekkie99 op 01-06-2007 14:32:12
(heb voorlopig wel de achterbrackets besteld bij Yother maar alleen de S60R voorschijven bij Hooftman)

:'(

Bruin trekt voor- en achterremmen tegelijk niet en ja dat is een kwestie van prioriteiten, net ook verhuisd bijvoorbeeld..

Maar als ik de achteras brackets binnen heb en je hebt nog steeds interesse sta ik open voor voorstellen van een formgenoot hoor  ;)

De vooras brackets zijn binnen  ;D
Woensdag de S60R schijven halen...
Porsche remklauwen al nieuw gezien voor 670 euri de 2  ;D

BoudewijnB

Ik wil wel wat forsere remmen achter om de 330 kit voor aan te vullen.
Is er een combi te maken met posche klauwen en s60r schijven? Las al wat over de cayenne klauwen, maar die vind ik niet zomaar...
Vind wel vollop 924, 944, 911.... passen er meer leuke klauwen??


MarkoC70T5

Citaat van: BoudewijnB op 25-03-2011 16:25:26
Ik wil wel wat forsere remmen achter om de 330 kit voor aan te vullen.
Is er een combi te maken met posche klauwen en s60r schijven? Las al wat over de cayenne klauwen, maar die vind ik niet zomaar...
Vind wel vollop 924, 944, 911.... passen er meer leuke klauwen??


Ik heb nu een set cayenne remmen achter er opzitten.  Maar denk wel dat die ook in andere porsche gebruikt worden. Zag laatst een boxer en die had de zelfde klauwen er op zitten. 
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

V70geRwin

#28
Citaat van: MarkoC70T5 op 26-03-2011 15:15:53
Citaat van: BoudewijnB op 25-03-2011 16:25:26
Ik wil wel wat forsere remmen achter om de 330 kit voor aan te vullen.
Is er een combi te maken met posche klauwen en s60r schijven? Las al wat over de cayenne klauwen, maar die vind ik niet zomaar...
Vind wel vollop 924, 944, 911.... passen er meer leuke klauwen??


Ik heb nu een set cayenne remmen achter er opzitten.  Maar denk wel dat die ook in andere porsche gebruikt worden. Zag laatst een boxer en die had de zelfde klauwen er op zitten.  

heb je nu het idee dat het veel toevoegd?

toen ik zelf nog de porsche bbk voor had had ik zelf nooit het idee dat achter te kort kwam met de standaard setup (wel alles nieuw he, klauwen, blokken en schijven origineel).

Had toen zelf ook plannen voor een bbk achter enheb toen ook veel met emiel gepb en die had zelf de v70r bbk achter en had vaak dat het achter in de abs vloog.

duiken en dergelijke kan je ook prima opvangen met veren/dempers, ben zelf waus van de kw set die er onder mijn vorige auto zat.

Emiel

Jah. :azn:

Ik heb een achter BBK gehad op de 850. Remde heel aardig mee achter. Zo aardig dat ik zonder ABS 2 zwarte strepen incl. rookwolken achter de auto had. Ook op de remmentestbank was de remkracht veel te hoog tov van voor. Tevens had ik met zachtjes aanremmen voor het stoplicht dat de hele achterkant begon te trillen, niet van kromme schijven maar de achterkant stond op een vage manier te vibreren. De 2de eigenaar van m'n BBK had dezelfde ervaring met aanremmen.
Met werkende ABS remde ie wel bangelijk goed, duidelijk merkbaar dat de auto veel vlakker bleef. Remweg was duidelijk korter.

Als ik het overnieuw zo doen dan had ik er een remkrachtverdeler tussen gezet.

Het zag er wel moddervet uit, en laat dat precies de reden zijn geweest voor aanschaf.